plosaczek Napisano 22 Sierpnia 2011 Napisano 22 Sierpnia 2011 Witam Byłem dzisiaj w serwisie, z zamiarem wymienienia suportu. Jednak serwisant stwierdził, że to wygięta największa zębatka w korbie (bo na mniejszych łańcuch chodzi prosto). Środkowa IMO też jest lekko wygięta, w domu zdjąłem tą większą i nadal wydaję mi się że krzywo chodziły pedały. Mam kellys exuqite2010. Korba do niego kosztuję nie całe 100 zł tam. Doszedłem do wniosku, że najpierw zapytam się Was czy lepiej nie byłoby dołożyć i wziąć jakieś mocniejszej ? To już drugi raz mi się tak dzieję ... za pierwszym razem wygiąłem ząbki w środkowej. Nie jeżdżę w żadnych rajdach ale czasami lubię pojeździć po lesie. Tak z 500 zł mógłbym włożyć, ale wolałbym mniej Przeglądem na tej stronie Pozdrawiam
Mod Team sznib Napisano 22 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 22 Sierpnia 2011 Polecę SLXa, najlepszy stosunek cena/jakość/waga: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?SZPT=T&PTIT=T&SZPT_PS1=T&PS11=slx&PS31=wszystkie&PD=53010959&PZTA=2
plosaczek Napisano 22 Sierpnia 2011 Autor Napisano 22 Sierpnia 2011 Polecę SLXa, najlepszy stosunek cena/jakość/waga: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?SZPT=T&PTIT=T&SZPT_PS1=T&PS11=slx&PS31=wszystkie&PD=53010959&PZTA=2 Którą dokładnie ? :)Tam są dwie, ja nie bardzo wiem czym się różnią oprócz ilości ząbków
Mod Team sznib Napisano 22 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 22 Sierpnia 2011 Dokładnie są 3. Jedna jest pod Dynasys, napęd 10rzędowy, druga to wersja Freeride, dwie zębatki i Rockring, trzecia to klasyczna wersja z trzema zębatkami. Sama korba jest ta sama, do klasycznego roweru z 9rzędową kasetą bierz tą: http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_mechanizm-korbowy-slx-fc-m660-SHIMANO__P_53123071-53010001__PZTA_1__PD_53010959.html
plosaczek Napisano 22 Sierpnia 2011 Autor Napisano 22 Sierpnia 2011 suport do tego też muszę kupić ? To się ciężko zakłada ? Tam wiem że potrzebny jest ściągacz do suportu który też bym musiał kupić jak bym sam chciał to zrobić, czy lepiej zamówić tą część w serwisie ?
Mod Team sznib Napisano 22 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 22 Sierpnia 2011 Suport jest w komplecie. Klucz do montażu kupisz tanio od forumowego kolegi: http://www.forumrowerowe.org/topic/95808-klucz-do-suportu-h2-systemow-zint-osi/ Montaż/demontaż: http://sargath.bikestats.pl/421611,Demontaz-Montaz-korby-Deore-M590-w-systemie-Hollowtech-II-zewnetrzne-miski-suportu.html
Sev Napisano 22 Sierpnia 2011 Napisano 22 Sierpnia 2011 Oczywiście nikomu tego nie polecam jako w 100% pewne rozwiązanie, ale mi korby HT2 (Deore M590) udało się zamontować bez żadnych narzędzi. Miski wkręciłem ręką najmocniej jak mogłem (i tak w czasie jazdy zostają dokręcone), natomiast nakrętkę do kasacji luzu można wkręcić czymkolwiek płaskim o okrągłym kształcie. Półtora tysiąca km i wszystko hula. Wątpię tylko, by bez klucza udało się je zdemontować, na razie nie było takiej potrzeby. Także na pewno klucz do HT2 pewnego dnia znajdzie się w moim warsztacie.
plosaczek Napisano 22 Sierpnia 2011 Autor Napisano 22 Sierpnia 2011 ok, dzięki za pomoc ok, dzięki za pomoc PS. Ale to jest sam klucz, wystarczy ? Ja mam suport schowany w środku, chciałem to wyjąć to tam tylko było widać gwint na którym trzymała się korba, to wystaję na grubość paznokcia... Tam nie jest potrzebny ten "ściągacz" ? Wyobrażałem sobie to w ten sposób, że to się wkręca w środek i wyjmuje
Mod Team sznib Napisano 22 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 22 Sierpnia 2011 Tak, trzeba ściągacz i klucz do klasycznego suportu, ale jeśli kupisz korbę na HT2 nie ma sensu kupować tych kluczy tylko po to żeby zdjąć starą korbę. Jeśli nikt z Twoich znajomych nie ma tych kluczy idź do serwisu żeby Ci zdemontowali korbę, myślę że więcej niż 10pln nie wezmą.
plosaczek Napisano 22 Sierpnia 2011 Autor Napisano 22 Sierpnia 2011 Jeszcze ostatnie pytanie kazałeś wziąć tą, Tam są cztery rodzaje chyba 170 mm, 175 i różna ilość ząbków. Która będzie pasować ?
Mod Team sznib Napisano 22 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 22 Sierpnia 2011 Jeśli chodzi o to która będzie pasować do roweru: każda . Ważne żeby pasowała Tobie. Dłuższe ramiona to większa dźwignia, czyli szybsza jazda na takiej samej kombinacji zębatek. Z kolei zębatki, 48x36x26T to tylko na szosę, lekki teren, często montowana w rowerach Trekkingowych. 44x32x22T to kombinacja dobra w teren.
Sev Napisano 22 Sierpnia 2011 Napisano 22 Sierpnia 2011 Pasować będzie każda, wybór zależy od Twoich preferencji. Najbardziej uniwersalna będzie 44x32x22, o ile nie chcesz mieć bardziej szosowych przełożeń. Długość ramienia korby dobiera się w zależności od wzrostu z naciskiem na długość nogi.
plosaczek Napisano 22 Sierpnia 2011 Autor Napisano 22 Sierpnia 2011 Wtedy może łańcuch nie pasować, jak wezmę tą z większą ilością ząbków, tak ? Ona będzie pewnie miała większą średnice?
Mod Team sznib Napisano 22 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 22 Sierpnia 2011 W sumie to najlepiej bierz z takimi zębatkami jak masz w obecnej korbie . jak weźmiesz wersję z większymi zębatkami rzeczywiście moze być za krótki łańcuch.
beskid Napisano 22 Sierpnia 2011 Napisano 22 Sierpnia 2011 Jak tylko ktoś zamierza przeznaczyć ok 500 zł na korbę to od razu SLX. Pytanie tylko jaki ma sens wydawanie tyle kasy jak np. FC-M521 w zupełności wystarczy do takiego stylu jazdy. Nie widzę też sensu pakowania się w HT2 jak mniej kłopotliwy jest octalink.
plosaczek Napisano 23 Sierpnia 2011 Autor Napisano 23 Sierpnia 2011 Czym one się różnią? Przy tej droższej nie jest napisane z czego jest średnia koronka. Nie zamówiłem jeszcze (chyba) Wyskoczył jakiś błąd jak chciałem przelać kasę i mam czekać na meila od nich.
plosaczek Napisano 26 Sierpnia 2011 Autor Napisano 26 Sierpnia 2011 Pożyczyłem ten klucz Ale on nie pasuję albo nie umiem się nim obsługiwać Chciałem wyjąć tą starą. NA forum widziałem, jak radzicie popsikać wd 40 i trochę pojeździć to samo odpadnie. U mnie też to się sprawdzi ?
Mod Team sznib Napisano 26 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 26 Sierpnia 2011 Jak masz korbę na kwadrat czy octalink/isis klucz musi pasować. Wkręcasz najpierw grubszą część klucza w ramię korby, po uprzednim wykręceniu śrub ramion korby, potem wkręcasz cieńszą część klucza w grubszą aż poczujesz opór, wtedy do pomocy klucz nastawny i kręcisz aż korba nie zejdzie. Czasami siedzi opornie i trzeba sporo siły użyć. Jeżdżenie aż odpadnie też działa, możesz próbować .
plosaczek Napisano 26 Sierpnia 2011 Autor Napisano 26 Sierpnia 2011 Mam taką Kiepsko widać bo to telefon a rower stoi na podwórku. Okrągły gwint w środku i kwadrat na zewnątrz. Zdejmuję ten magnesik. Mam to wkręcać z tej strony gdzie nie ma zębatek ? To na czym się trzyma pedał mam zdjąć ? -> nie wiem jak Tam nie ma żadnych śrubek, a sam nie chcę. PS. Chodzi mi o tą część co jest na drugim obrazku Za nic w świecie nie chcę odpaść To jest jakoś zakręcane na supporcie ? Jak się tego pozbyć ?
Fenthin Napisano 26 Sierpnia 2011 Napisano 26 Sierpnia 2011 Zrób dokładnie to, co napisał sznib. Ściągasz ten element, który zaznaczyłeś na którymś obrazku czerwoną strzałką i wkręcasz szerszą część ściągacza w gwint w ramieniu korby (jak najgłębiej, ale bez przesady), później w otwór w szerszej części wkręcasz węższą i... korba zaczyna schodzić. Czasem trzeba się sporo nagimnastykować jeśli coś się zapiecze, ale w końcu musi zejść. A wkręcasz najpierw z jednej a później z drugiej strony (nie ma znaczenia od której zaczniesz).
Mod Team sznib Napisano 26 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 26 Sierpnia 2011 Tutaj masz wszystko ładnie opisane, ze zdjęciami: http://www.forumszosowe.org/viewtopic.php?t=3465
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.