Beskidek Napisano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 Witam wszystkich serdecznie! Mój pierwszy post, czy przełomowy, to nie wiem, ale może pomoże Nam Wszystkim z tymi, jak mi się wydaje, "dość specyficznymi" oponami. Maxxis, seria eXception - opony "odchudzone" = cieńsze ścianki, gęstszy oplot(120 TPI) i jak w przypadku takich technologii, zauważalnie wyższa cena. Poniższy link pokazuje, że nie musi tak być do końca: http://bikeserwis.pl/1088,opona-maxxis-high-roller-exception-26-x-1.9-kv-hit-promocja!!!.html W tym miejscu jednak pojawia sie pytanie: jak z wytrzymałościa takich opon na ścieranie? Czy może rzeczywiście NIE są to opony na zwykłe treningi, tylko tak "wyżyłowane", aby wytrzymać pare wyścigów w sezonie, i potem oddać je w czułe objecia śmietnika ? Dodam, że pochodzę z Bielska, w góry mam taką odległość, że asfalt można śmiało pominąć, opony stricte na górkie szlaki(najczęściej ubite, kamieniste ścieżki, ale nie ukrywam, że mam aspiracje do błota i jazdy po różnych innych "kamerdolcach", ale w obrębie wyznaczonych tras) Waga - jest rewelacyjna, to prawda, ale czy sam rozmiar( kierując się wcześniejszymi opiniami, zaniżany nawet do 1,75" zamiast 1,9"), pomijając ścieralność, wystarczy w górach, kiedy trzeba będzie zjechać na trasę takiego pokroju: http://www.kamratowka.pl/assets/galleries/58/beskidy-lato-18.jpg Dodam, że oprócz powyższych opo interesują mnie także podobne, wychwalane(fakt, były przeciwstawne opinie) opony: Maxxis HighRoller 2,1 IRC Mythos XC 2.1, obie wersje druciane(finanse) Z góry dzięki za posty i wyrozumiałość, dopiero zaczynam sie orientować w temacie ogumienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 ale te opony to podróba Specialized sauserwind, albo odwrotnie http://www.bikekatalog.pl/2010/ppg_fotki/foto_big/8_55402_28_01_10.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1111 Napisano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Mam te oponki, kupiłem jeszcze taniej bo za 40zł , po ponad 1000 km: na przodzie brak śladów zużycia, z tyłu nieco niższy bieżnik, jeżdżę w sumie w 60% po asfalcie, przy 25kmh zaczynają buczeć. Na razie żadnej gumy nie złapałem, bylem na nich w Beskidach na górskich szlakach, tempo dosyć wysokie, dużo luźnych kamieni no i wytrzymały, więc są wylajtowane ale z głową. Moje ważą 485g i 490g. Dobrze radzą sobie w błocie. Aha no i jeszcze jedno, to na pewno nie jest 1.9 po przesiadce z opon 2.0 koła robiły mocne wrażenie bo różnica w grubości była ogromna. Źle się jeździ po luźnych kamieniach ale to zrozumiałe przy każdej oponie o szerokości mniejszej niż 2.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Czy może rzeczywiście NIE są to opony na zwykłe treningi, tylko tak "wyżyłowane", aby wytrzymać pare wyścigów w sezonie, i potem oddać je w czułe objecia śmietnika Mam z przodu Maxxisa Crossmarka 2.1 Exception series i w zasadzie opona po 7 k km jazdy różnej od asfaltu do terenu trzymie się dobrze jest jeszcze z 70% bieżnika, natomiast z tyłu mam zwykłego zwijanego Crossmarka i już tak kolorowo nie jest po 7 k km jest jeszcze może z 30% bieżnika. Więc ścieralność zależy w dużej mierze gdzie zamontujesz oponę(tył,przód) oraz twojej wagi, ja ważę 75 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beskidek Napisano 22 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Dzięki wszystkim za spotrzeżenia, szczególnie dla marcin1111 - bedę porównywał moje doświadczenia z Twoimi Zdecydowałem się na komplet tych oponek, swoje spostrzeżenia umieszczę w tym temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.