Skocz do zawartości

[opony] Maxxis HighRoller 1.9 Exception series i jej podobne.


Beskidek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie!

 

Mój pierwszy post, czy przełomowy, to nie wiem, ale może pomoże Nam Wszystkim z tymi, jak mi się wydaje, "dość specyficznymi" oponami.

 

Maxxis, seria eXception - opony "odchudzone" = cieńsze ścianki, gęstszy oplot(120 TPI) i jak w przypadku takich technologii, zauważalnie wyższa cena.

 

Poniższy link pokazuje, że nie musi tak być do końca:

 

http://bikeserwis.pl/1088,opona-maxxis-high-roller-exception-26-x-1.9-kv-hit-promocja!!!.html

 

W tym miejscu jednak pojawia sie pytanie: jak z wytrzymałościa takich opon na ścieranie?

 

Czy może rzeczywiście NIE są to opony na zwykłe treningi, tylko tak "wyżyłowane", aby wytrzymać pare wyścigów w sezonie, i potem oddać je w czułe objecia śmietnika :o ?

 

Dodam, że pochodzę z Bielska, w góry mam taką odległość, że asfalt można śmiało pominąć, opony stricte na górkie szlaki(najczęściej ubite, kamieniste ścieżki, ale nie ukrywam, że mam aspiracje do błota i jazdy po różnych innych "kamerdolcach", ale w obrębie wyznaczonych tras)

 

Waga - jest rewelacyjna, to prawda, ale czy sam rozmiar( kierując się wcześniejszymi opiniami, zaniżany nawet do 1,75" zamiast 1,9"), pomijając ścieralność, wystarczy w górach, kiedy trzeba będzie zjechać na trasę takiego pokroju:

 

http://www.kamratowka.pl/assets/galleries/58/beskidy-lato-18.jpg

 

Dodam, że oprócz powyższych opo interesują mnie także podobne, wychwalane(fakt, były przeciwstawne opinie) opony:

 

Maxxis HighRoller 2,1

IRC Mythos XC 2.1, obie wersje druciane(finanse)

 

Z góry dzięki za posty i wyrozumiałość, dopiero zaczynam sie orientować w temacie ogumienia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te oponki, kupiłem jeszcze taniej bo za 40zł ;), po ponad 1000 km: na przodzie brak śladów zużycia, z tyłu nieco niższy bieżnik, jeżdżę w sumie w 60% po asfalcie, przy 25kmh zaczynają buczeć. Na razie żadnej gumy nie złapałem, bylem na nich w Beskidach na górskich szlakach, tempo dosyć wysokie, dużo luźnych kamieni no i wytrzymały, więc są wylajtowane ale z głową. Moje ważą 485g i 490g.

Dobrze radzą sobie w błocie. Aha no i jeszcze jedno, to na pewno nie jest 1.9 :) po przesiadce z opon 2.0 koła robiły mocne wrażenie bo różnica w grubości była ogromna. Źle się jeździ po luźnych kamieniach ale to zrozumiałe przy każdej oponie o szerokości mniejszej niż 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może rzeczywiście NIE są to opony na zwykłe treningi, tylko tak "wyżyłowane", aby wytrzymać pare wyścigów w sezonie, i potem oddać je w czułe objecia śmietnika :o
Mam z przodu Maxxisa Crossmarka 2.1 Exception series i w zasadzie opona po 7 k km jazdy różnej od asfaltu do terenu trzymie się dobrze jest jeszcze z 70% bieżnika, natomiast z tyłu mam zwykłego zwijanego Crossmarka i już tak kolorowo nie jest po 7 k km jest jeszcze może z 30% bieżnika. Więc ścieralność zależy w dużej mierze gdzie zamontujesz oponę(tył,przód) oraz twojej wagi, ja ważę 75 kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...