matis1906 Napisano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 Witajcie Posiadam trekkinga steppenwolfa Po cięższej przeprawie w Pieninach odezwał się osprzęt a dokładnie blat korby (środkowy) 36T Łańcuch przeskoczył przy obciążeniu z ząbków przez co wydarzyła mi się nieplanowana wizyta na asfalcie... Od tego momentu nawet przy niewielkim obciążeniu łańcuch przeskakuje Wymieniłem kasetę i łańcuch na sramowskie PC 950 i PG 951. Problem oczyścicie dalej wystepuje. A więc zapytuję . Czy jest sens np pogłębiać rowki w których powinien "siedzieć" łańcuch ? Są jakieś domowe metody przedłużania żywota zębatek od korb ? A jeśli nie to jakie polecacie zębatki ? Pozdrawiam serdecznie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 A więc zapytuję . Czy jest sens np pogłębiać rowki w których powinien "siedzieć" łańcuch ? Nie ma sensu, gdyż jeżeli korba Ci przeskakuje, to jest bardzo zużyta i należy ją wymienić czym prędzej i nie ma co się bawić w szlifowanie zębów, bo nie da się tego zrobić precyzyjnie w "domowych" warunkach. Dodatkowo wymieniłeś łańcuch i kasetę, więc podejrzewam, że mogłoby to mieć negatywny wpływ na nowy łańcuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speq Napisano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 Co to za korba? Jeśli zębatka jest demontowalna to wystarczy wymienić na taką, której rozstaw śrub będzie pasował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matis1906 Napisano 20 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 mklos1 niestety masz racje... Korba to Deore FC-M540 4 letnia, niestety nigdzie nie mogę znaleźć takich blatów a jeśli już są to po 60 zł...za sztukę;/ No nic trzeba być dobrej myśli że lada dzień pojawi się poszukiwana przezemnie na alledrogo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtasGCE Napisano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 To korba na octalink, prawda? Jeśli z samym suportem nic złego się nie dzieje, to chyba warto kupić nową, nawet taką samą. Skoro środkowa tarcza jest tak bardzo zużyta, to przypuszczam, że pozostałe również nie są w idealnym stanie. Wymiana samej środkowej tarczy zapewne pomoże, ale pozostałe dwie zużyte tarcze będą miały negatywny wpływ na łańcuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 Pogłębić/podszlifować zębatkę oczywiście możesz, ale to zdecydowanie jest wyjście awaryjne gdy zdechła Ci ostatnia jałówka, zagryzasz suchy chleb cebulą a MOPS za cholerę nie może zrozumieć, że zamiast żywności wolałbyś koronkę 36T. Poważnie mówiąc warto się w to bawić jeśli nie masz kasy a cały napęd (łańcuch i kaseta) i tak już dogorywa. Sam kiedyś tak robiłem. Jednak w Twojej sytuacji, kiedy masz nowe pozostałe podzespoły nie warto, bo szlifowanie niesie ze sobą także różne ograniczenia, jak choćby zwiększona podatność na uszkodzenia (wygięcia, pęknięcia, etc.) a także zdecydowanie gorsza precyzja (o ile o takowej można wówczas mówić) zmiany biegów. Kup albo nową zębatkę, albo całą korbę jak ktoś zauważył. Poza tym nie wiem, skąd wzięliście teorię o tym, że zużyta zębatka niszczy łańcuch (czy to alu, czy to stal). To zużyty łańcuch dopasowuje do siebie koronki. Zębatka go nie rozciągnie, czego wynikiem właśnie przeskakiwanie. Warto pamiętać na przyszłość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 Zacznijmy od początku. Jak masz możliwość to zrób zdjęcia i pokaż jak wygląda uzębienie. Czyli zarówno zębatki w korbie jak i w kasecie. Zdjęcia ostre, z wyraźnie widocznymi krawędziami zębów, w zwykłej rozdzielczości. Przeskakiwanie to nie jest zawsze objaw zużytych zębatek czy rozciągniętego łańcucha. Zdjęcie ułatwi ocenę. Odnośnie szlifowania. Wiele zębatek da się uratować, ale za mało którą warto się zabierać jeżeli nie ma się doświadczenia oraz zaplecza narzędziowego. Mniej kłopotliwa jest zazwyczaj wymianą na nową, nawet stalową, ale kompatybilną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Killer206 Napisano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 @matis1906, poszło PW Ja również bawiłem się w podszlifowanie zębatek na konającym napędzie, ale jakość działania takiego napędu żałosna a efekt krótkotrwały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matis1906 Napisano 21 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 Rozumiem.Jakieś zaplecze mam więc chyba trzeba będzie poszukać nowej korby. Jutro wieczorkiem postaram się wstawić zdjęcia zębatek. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matis1906 Napisano 22 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Zamieszczam foto blatów. Rzućcie okiem i oceńcie. http://imageshack.us/g/820/s6002896.jpg/ Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Wiadomo, nic nie zamieni obejrzenia tego na żywo ale ze zdjęć wynika, że zębatka nie ma prawa powodować przeskakiwania (szczególnie, że to 36T). Prawdopodobnie masz jakiś inny problem. P.S. W kwestii semantycznej... blat jest tylko jeden :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziobolek Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 Na mój gust, to dwie zębatki masz... "zużyte" - średnią (bardziej) i dużą (troszkę mniej). Jedynie najmniejsza wygląda jak "nówka" przy pozostałych. Pozdrówka! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 Zębatki są zużyte, ale nie wydaje mi się, że w takim stopniu, aby przeskakiwać (aczkolwiek mogę się mylić). Ja np mam taką sytuację, że raz na 150-200 km przeskakuje mi napęd. Nie wiem o co chodzi, bo napęd (jak i rower) nówka sztuka - przebieg ~1300 km, tajemniczy efekt obserwowany był od nowości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matis1906 Napisano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 Środkowa jest mocno zużyta , myślę że zdjęcia nie odzwierciedlają jej faktycznego stanu . Zakupiłem zębatki w bardzo dobrym stanie , to powinno załatwić problem Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.