Skocz do zawartości
  • 0

Merida Matts 40-D 2009


Gość Marek Płock

Pytanie

Gość Marek Płock
Napisano

Witam mam na imię Marek i jestem z Płocka.

Mam okazje kupić rower a dokładnie Meride Matts-40 D 2009.

I chciał bym się dowiedzieć troszkę o tym rowerku w google nie znalazłem dużo rzeczy więc postanowiłem napisać tutaj.

Możecie mi polecić ten rower czy sobie odpuścić ??

 

Z góry dziękuję.

9 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

to zależy, czy kupujesz go po opłacalnej cenie.

Ile konkretnie za niego dajesz i w jakim jest stanie.

Musisz się przymierzyć do ramy i ważne STAN,

Napisano

Stan raczej dobry jak nie b. dobry.

Cena to 900 zł ale może uda się wylicytować 850 albo 800 na pewno nie więcej niż 900 zł.

Od razu napisze że rower nie będzie używany w celach jazdy po jakimś trudnym terenie zazwyczaj miasto.

Napisano

Cena raczej niezła. Miałem ten rower w zeszłym roku przez okres około dwóch miesięcy, tyle ze był to model 2010. Nie wiem czy jest jakaś różnica w osprzęcie ale ja w zeszłym roku za nowy płaciłem coś około 1800 zł.

Napisano

zapytaj sprzedawcę o rozmiar ramy. To jest dość ważne, bo jak kupić ze zbyt dużą lub zbyt małą ramą to komfort jazdy i osiągi znacznie spadają. Cena nie jest zła.

D-disc jak rozumiem to jest ten model z hamulcami tarczowymi, czyli ogólnie raczej lepiej

 

Znalazłem takie parametry modelu z roku 2009

 

Opis produktu:

Model: MATTS 40-D

Rower należy do grupy: ATB MATTS

Rozmiar ramy: 16 / 18 / 20 / 22"

Rama: MATTS TAPPER D

Waga: 14.8

Amortyzator/widelec: RST GILA ML 100 LOCKOUT

Korby: SHIMANO M191 42-34-24 CG

Przerzutka przód: SHIMANO M190 31.8 -42T

Przerzutka tył: SHIMANO ALIVIO

Hamulce: TEKTRO AURIGA COMP 180 / 160

Dźwignie hamulców: ZINTEGROWANE

Piasta przód: DISC ALLOY

Piasta tył: DISC ALLOY

Obręcze: DISC ALLOY

Opona przód: CST C1348 26 x 2.1

Opona tył: CST C1348 26 x 2.1

Pedały: XC STEEL

Kierownica: XM SPEED CEN FLAT 580

Mostek: XM SPEED CEN 17

Siodło: MATTS

Liczba biegów: 24

Napisano

NO to długo go nie miałeś jeśli przez 2 miechy.

A jeszcze na co powinienem zwrócić uwagę przy oglądaniu roweru? Bo w czwartek idę go zobaczyć w realu z bliska.

Napisano

Po użytkowaniu go po dwóch miesiącach podczas hamowania trzęsło całym przodem, poptostu amor (RST Gila TL) nie dawał rady. Wyginał się przód-tył. Ewidentna wina amortyzatora. Taki dyskomfort że nie dało rady jeździć - a raczej hamować. Żadnych luzów na sterach, prosta tarcza hamulców itd. Hamulce w hierarchii niby nie taka rewelacja ale w tym rowerze były naprawdę brzytwa. Po oddaniu go na gwarancję serwis stwierdził winę właśnie amortyzatora i odesłali rowerek do producenta. Oni odesłali go z powrotem do sklepu gdzie oddawałem go na gwarancję odpisując że przy takiej jakości amortyzatora taki dyskomfort ma prawo występować. roweru już nie odebrałem, tylko po dogadaniu się z właścicielem sklepu zrobiłem dopłatę i wybrałem całkiem inny rower. Moim zdaniem gdy zdecydujesz się na ten rower to sprawdź jak zachowuje się podczas hamowania bo przecież w twoim egzemplarzu taka kicha może nie występować. Ogólnie fajny rowerek.

Napisano

Na rowerku jeździłem jakieś 2.5 roku temu i nic takiego jak opisujesz nie było.

Rama to 20 ale kolega ma taki sam wzrost jak ja i mówi że jemu pasuje więc mi tez powinna.

Na co jeszcze zwrócić uwagę ??

Napisano

A jeszcze takie głupie pytanie kiedyś znałem na nie odpowiedź ale zapomniałem.

Do czego służą te pokrętła na amortyzatorze przednim ??

Regulacja skoku czy jakoś tak ?

Napisano

Regulacja naprężenia wstępnego. Kiedy wsiądziesz na rower to amortyzator powinien ugiąć się o mniej więcej o 20%. To jest warunek poprawnej pracy amora.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...