Skocz do zawartości

[rower] używany cross/trekking do 800zł


DjTraks

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam 180cm wzrostu i wazę 74kg. Na rowerze przede wszystkim przejeżdżam drogi leśne, jednakże od czasu do czasu planuję wskoczyć na asfalt do miasta stąd pomysł roweru trekkingowego/crossowego.

Chciałbym, aby taki rower nadał się na dojazdy do szkoły. Nie musi on posiadać amortyzatora, lecz fajnie było by gdyby jego osprzęt choć w części składał się z podzespołów klasy Deore LX.

Jednocześnie proszę o pomoc tak, abym nie kupił roweru kradzionego.

Mój odnośnik

Tutaj znalazłem, która według mnie jest ciekawe jednakże mam wątpliwości czy taki rower nie jest kradziony zwłaszcza, że sprzedawca twierdzi, iż kupił go w Niemczech.

Wiem, że podobny temat można i znaleźć, lecz ja przede wszystkim chciałbym się skupić na powyższym rowerze oraz na tym jak sprawdzić jego legalność.

Oczywiście, jeśli macie jakieś sprawdzone propozycje lepsze od mojej to zapraszam do tematu.

Z góry dziękuję za pomoc.

Napisano

Jeżeli kupujesz używany rower marka i model nie mają już takiego znaczenia. Musisz szukać czegoś co jest w jak najlepszym stanie, bo co ci po dobrej marce i osprzęcie jak do wymiany będzie cały napęd.

Co do kwestii rowerów kradzionych, to w tym przypadku jest loteria. Nikt nie kontroluje tego rynku, bo nie ma rejestracji i sprawdzania historii auta w tymże procesie. Oczywiście jeżeli sprzedają nie ma żadnej dokumentacji do tego roweru, to żółte światełko powinno zapalić się w momencie gdy rower jest w bardzo atrakcyjnej cenie, odstającej wyraźnie od ceny rynkowej, czy też niewspółmiernej do stopnia zużycia. Poza tą cechą nie ma innego sposobu na weryfikację czy rower jest legalny czy nie.

Napisano

Jeżeli kupujesz używany rower marka i model nie mają już takiego znaczenia. Musisz szukać czegoś co jest w jak najlepszym stanie, bo co ci po dobrej marce i osprzęcie jak do wymiany będzie cały napęd.

Co do kwestii rowerów kradzionych, to w tym przypadku jest loteria. Nikt nie kontroluje tego rynku, bo nie ma rejestracji i sprawdzania historii auta w tymże procesie. Oczywiście jeżeli sprzedają nie ma żadnej dokumentacji do tego roweru, to żółte światełko powinno zapalić się w momencie gdy rower jest w bardzo atrakcyjnej cenie, odstającej wyraźnie od ceny rynkowej, czy też niewspółmiernej do stopnia zużycia. Poza tą cechą nie ma innego sposobu na weryfikację czy rower jest legalny czy nie.

 

A jak ma się do tego wszystkiego rower, który zawarłem w odnośniku w moim poście tj Ktm Vento Cross ?? Czy jego cena nie jest zaniżona ??

Napisano

Wydaje mi się, że rower jest w cenie. Aczkolwiek zauważ, że przerzutka dostała strzał, więc nie wiadomo jaki jest jej stan realny. Jesteś w stanie go sprawdzić przed zakupem? Może da się coś stargować.

Napisano

Wydaje mi się, że rower jest w cenie. Aczkolwiek zauważ, że przerzutka dostała strzał, więc nie wiadomo jaki jest jej stan realny. Jesteś w stanie go sprawdzić przed zakupem? Może da się coś stargować.

Niestety nie jestem w stanie, ponieważ jestem z Poznania a sprzedający jest z Sławoborza, czyli ok 35km od Kołobrzegu.

Rozumiem, że strzał to inaczej uderzenie, jednakże czy da się to stwierdzić jednoznacznie po tym, iż posiada kilka rysek/drapnięć ??

Mój brat ma LX'a model M581 z długim wózkiem i ta przerzutka wiele razy zaliczyła mocne uderzenie w drzewo podczas Freeride'u, a jej działanie nie zmieniło się po uderzeniu. Uważam, więc, że takie "draśnięcie"

jakie ma przerzutka w tym KTM'ie nie powinno znacząco wpłynąć na jej pracę, chyba, że chodziło o coś zupełnie innego.

Proszę także o jakieś inne oferty rowerów, bo być-może ktoś znajdzie lepsza ofertę niż moja.

 

Znalazłem jeszcze taki rower http://allegro.pl/rower-trekkingowy-steppenwolf-transterra-28-i1778764381.html może jest on ciekawszą propozycja od KTM'a ??

Napisano

Rower do 800zł na osprzęcie Deore? Raczej nie, ale szukaj rowerów w dobrym stanie, jasne że sprzedawcy mogą nagiąć trochę rzeczywistość ale zużycie można zobaczyć w większości na zdjęciach, jeżeli są dobrej jakości.

Osobiście nie brałbym roweru bez dokumentów - szkoda potem mieć problemów i kasy wlepionej nie daj Boże w błoto.

Sam jeżdżę na Krossie Evado 1.2 i polecam - na allegro masz akurat okazje, tylko dołóz te 200 zł bo warto - seryjnie masz ten rower za ponad 1500 no i masz hydrauliczne hamulce.

 

http://allegro.pl/kross-evado-1-2-cross-21-i1775550423.html

Napisano

Rozumiem, że strzał to inaczej uderzenie, jednakże czy da się to stwierdzić jednoznacznie po tym, iż posiada kilka rysek/drapnięć ??

 

Może nic jej nie jest, może jednak coś z nią jest. Na zdjęciach nie da się tego stwierdzić. Jeżeli chcesz kupić tanio rower na dobrym osprzęcie to najlepiej go zobaczyć i przetestować, bo dobry sprzęt trzyma cenę, a na okazje można się naciąć.

Napisano

Ja generalnie startowałem z kwotą od 150zł jednakże jest to stanowczo za mało.

Później pojawiła się kwota 300-400zł, ale to z racji tego, iż korzystniej byłoby mi kupić drugi rower zamiast odnawiać starą marketówkę na ramie Hi-Ten.

Stąd też w ogóle pomysł na kolejny rower na dojazdy do szkoły.

Jak odnowie swojego Eurobike'a to musiałbym w nim zmienić koła, dokupić kasetę, łańcuch, korbę jednakże to nie to samo co cross lub trekking 28"

Dlatego chciałbym taki rower którego złodziej będzie omijał, bo swoim MTB nie będę jeździł (niby kamery przed szkoła są i niby jest ochrona ale jakoś iPhony zniknęły ze szkoły ;P

Dlatego raczej nie chciałbym jeździć swoim Levelem A6 z upgrade osprzętu tylko na jakimś tanim rowerze, a jednocześnie szybkim.

Natomiast co do papierów to zawsze można podrobić, więc tylko wizyta na komisariacie może dać faktyczny obraz.

Z początku myślałem o takiej klasy rowerze http://allegro.pl/rower-kastle-na-deore-lx-i1763482824.html jednakże szybko droższe poszły w grę ze względu, że są nowsze.

Jednakże czekam na dalsze propozycje.

Napisano

Natomiast co do papierów to zawsze można podrobić, więc tylko wizyta na komisariacie może dać faktyczny obraz.

 

Nikt się nie bawi w podrabianie papierów, bo nikt tego nie kontroluje. Albo papiery są albo ich nie ma.

 

Z początku myślałem o takiej klasy rowerze http://allegro.pl/ro...1763482824.html jednakże szybko droższe poszły w grę ze względu, że są nowsze.

 

Wydaje mi się, że w tej sztuce napęd jest do wymiany. Mając do dyspozycji 800 PLN naprawdę poważnie rozważyłbym renowację tego co posiadasz. O ile koła nie są w stanie tragicznym, można je dać do centrowania. Jeżeli kupisz coś bardzo wysłużonego, to nawet Deore LX mu nie pomoże, bo napęd będzie pracował gorzej niż nowa marketówka na SIS. Ale faktem jest to, że 28" byłoby wygodniejsze. Dlatego też na Twoim miejscu szukałbym czegoś w gorszym osprzęcie, ale lepszym stanie.

Napisano

Nikt się nie bawi w podrabianie papierów, bo nikt tego nie kontroluje. Albo papiery są albo ich nie ma.

 

 

 

Wydaje mi się, że w tej sztuce napęd jest do wymiany. Mając do dyspozycji 800 PLN naprawdę poważnie rozważyłbym renowację tego co posiadasz. O ile koła nie są w stanie tragicznym, można je dać do centrowania. Jeżeli kupisz coś bardzo wysłużonego, to nawet Deore LX mu nie pomoże, bo napęd będzie pracował gorzej niż nowa marketówka na SIS. Ale faktem jest to, że 28" byłoby wygodniejsze. Dlatego też na Twoim miejscu szukałbym czegoś w gorszym osprzęcie, ale lepszym stanie.

 

 

Ten mój eurobike jest z 1998 roku i kupiony był wtedy za 150zł, a teraz większość jest pordzewiała piasty podczas obrotu chroboczą, obręcze są mocno starte, w niektórych miejscach brakuje szprychy.

Generalnie tylko rama by została i mostek kierownicy oraz klamko-manetki st-ef50. Generalnie wyższej klasy sprzęt ma to do siebie, że łatwo dostac części zamienne a do tourney'ów altusów acery ciężko i pozostaje wymiana np całej przerzutki. A jakby brać tego Steppenwolfa http://allegro.pl/rower-trekkingowy-steppenwolf-transterra-28-i1778764381.html lub ktm'a ale model VENETO http://allegro.pl/trekking-ktm-veneto-alu-7005-deore-xt-deore-lx-i1779537045.html to już miałbym kilka części które mógłbym użyć do tego roweru np kaseta Pg-950, łańcuch HG-73 tez by się znalazł, klocki S70T by się znalazły, więc spokojnie można zrobić użytek z takich części. Piasty muszą być minimum alvio, bo do tego znajdę kulki i konusy, a do niższych już nie. Musiałbym tez coś zrobić z 8 dętkami Schwalbe na zawór presta tylko szkoda, że posiadam wersje na 26". W każdym razie dziękuję za wszelkie starania i ogółem całą pomoc.

PS.

Znalazłem jeszcze coś takiego http://allegro.pl/trekking-gudereit-alu-hydraulika-deore-xt-lx-i1779537433.html oraz http://allegro.pl/trekking-koga-miyata-caly-na-deore-xt-rarytas-i1779536596.html (w tym widać znacznie zużyty napęd)

Proszę o umieszczanie linków z jakimiś ciekawymi propozycjami.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...