SifoDyas Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Dwa dni temu podczas jazdy zauważyłem dziwne trzeszczenie jednego z pedałów i po powrocie chciałem je odkręcić, nasmarować gwinty i wkręcić ponownie. Niestety błędem było wkręcenie ich po zakupie na sucho bez smaru, później jeszcze dokręcałem je na siłę bo tak jak teraz zaczęło coś trzeszczeć. Niestety obie śruby się zapiekły, zepsułem gwinty już w dwóch imbusach 8mm, dziś kupiłem zestaw lepszej jakości i póki co gwint się trzyma ale śruby ani drgną. Robiłem już chyba wszystko, przedłużałem klucz aby zwiększyć nacisk, waliłem z buta, wkręcałem ramiona w imadło, itd. Dziś za radą serwisu rowerowego psiknąłem trochę brunoxa i pokręciłem chwilę, później w pracy miałem kupić wd-40 ale polecono mi inny środek typowo na zapieczone śruby, nic to nie dało. Zalałem na noc śruby tym środkiem, być może przez noc to puści. Można coś jeszcze z tym zrobić? Jeżeli nie dam sobie rady to pewnie przejdę się do jakiegoś warsztatu samochodowego, może mają na to jakiś sposób. Chodzi o korbę deore 590 i spd 540.
adii22 Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Zrób dłuższą dźwignię na imbusie - wsadź imbusa a na imbusa długą rurkę i tym odkręcaj. Pamiętaj o kierunkach gwintów.
M333 Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 1. właściwe kierunki (prawy w lewo, lewy w prawo), 2. metoda udarowa: stukasz młotkiem w klucz/przedłużenie klucza (ramiona korby zabezpiecz owijając jakiś materiałem, wkręć w imadło- inna stabilność), 3. metoda- ostateczność: delikatnie zeszlifować oś pod żabkę francuza; uzyskasz lepsze połączenie niż z kluczem imbusowym.
adas651 Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 rozkręć pedała wsadź oś w dwie deseczki i w imadło - mocno zakręć i wal gumowym młotkiem w korbę na 'wejściu' gwintu jeszcze możesz naftą polać lipa trochę że nie masz 'wejścia' na klucz płaski, ale powinno dać rade
SifoDyas Napisano 18 Sierpnia 2011 Autor Napisano 18 Sierpnia 2011 Przez noc gwinty były zalane tym środkiem jednak nic to nie pomogło. Dłuższej dźwigni nie mogę zrobić bo są to klucze w scyzoryku. Próbowałem też z młotkiem gumowym i w imadle, również bez skutku.
kubek20 Napisano 18 Sierpnia 2011 Napisano 18 Sierpnia 2011 Kup imbusy YATO, tanie, mocne, dobre i długie (ok 20 zł/komplet). Wiele rzeczy nimi odkręcałem i zawsze dały rade
Crazyk Napisano 18 Sierpnia 2011 Napisano 18 Sierpnia 2011 Jak odkręcasz to scyzorykiem t nie ma co się dziwić, że nie dajesz rady.. Dobry, możliwie długi imbus + jak największa dźwignia. Musi pójść.
adas651 Napisano 18 Sierpnia 2011 Napisano 18 Sierpnia 2011 podgrzej korbe z pedałem np. na kuchence gazowej po czym schłódź oś pedału w zimnej wodzie wsadź imbusa w imadło tak żeby był złapany na całej długości i wystawał tylko parę cm z góry owiń go jakimś kawałkiem materiału i nałóż pedał i dobij młotkiem gumowym i wal w korbe ew. wal zwykłym młotkiem, ale przez deske tylko pamietaj o właściwej stronie ps: rozkręć ten scyzoryk i wsadź ten 1 imbus w imadło
SifoDyas Napisano 19 Sierpnia 2011 Autor Napisano 19 Sierpnia 2011 Byłem właśnie w warsztacie, próbowali to odkręcić kluczem pneumatycznym i nie puściło. Jutro chyba zostawię rower w serwisie może tam im się uda. Jeżeli i tam nie pójdzie to spróbuję wtedy tej metody z podgrzaniem. Tak dla pewności: prawy odkręcamy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, a lewy zgodnie z nimi?
Mod Team mrmorty Napisano 19 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 19 Sierpnia 2011 tak jest, prawy odkręcamy w lewo a lewy w prawo. Jest jeszcze metoda na colę - analogicznie jak z wd40
wikrap1 Napisano 19 Sierpnia 2011 Napisano 19 Sierpnia 2011 Tak, patrząc od strony pedałów, pedał lewy ma się obrócić w prawo, a prawy w lewo, czyli jak wsadzisz klucz, to masz go obracać przeciwnie, niż się obraca koło roweru w obydwu pedałach.
Mod Team Odi Napisano 19 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 19 Sierpnia 2011 Czyli w przypadku odkręcania imbusem od drugiej strony - lewy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, a prawy zgodnie z nim. Uważam że klucz do sukcesu opisał już kolega M333 wyżej w pierwszych dwóch punktach swojej wypowiedzi.
Killer206 Napisano 20 Sierpnia 2011 Napisano 20 Sierpnia 2011 Jak nie miałem smaru stałego, to smarowałem gwinty tym co miałem pod ręką, często smarem do łańcucha i lepsze to niż nic, ponieważ nigdy nie miałem problemu z zapieczeniem się pedałów
SifoDyas Napisano 24 Sierpnia 2011 Autor Napisano 24 Sierpnia 2011 Może napiszę jak sprawa przedstawia się aktualnie. Pedałów nie odkręciłem, w serwisie powiedzieli mi, że kiedy będą one do wymiany wtedy je odkręcą gdyż teraz po takim zabiegu nadawałyby się tylko do kosza. Póki co nie próbowałem sposobu z podgrzewaniem. Nasmarowałem je zarówno w środku łożyska jak i na zewnątrz sprężyny, przy pierwszym dłuższym wyjeździe zobaczę jak się będą sprawować.
Killer206 Napisano 24 Sierpnia 2011 Napisano 24 Sierpnia 2011 No nie mogę uwierzyć, że w serwisie nie dali rady Swoją drogą musisz mieć niezłą krzepę w łapie, że sytuacja jest aż tak tragiczna Możliwą przyczyną tego stanu mogło być odkręcanie w złą stronę pedałów imbusem z przedłużką, przez co moment dokręcania był iście Pudzianowski Z mniej inwazyjnych polecam potrzymać to w nafcie albo ropie ze 2-3dni. Najlepiej poczekaj aż będzie brzydka pogoda ale z tym w te wakacje problemów nie powinno być. Apropos zauważyliście, że im bliżej początku szkoły tym lepsza pogoda? Na szczęście ja już do szkoły nie chodzę...
lukas85 Napisano 25 Sierpnia 2011 Napisano 25 Sierpnia 2011 Miałem podobny problem, ale z suportem na kwadrat. Odkręcili mi go w serwisie po użyciu prawie dwumetrowej przedłużki i jeszcze trzech ich było do tej roboty
newtonek Napisano 6 Września 2011 Napisano 6 Września 2011 Moja metoda to w zasadzie kombinacja wymienionych już tutaj: moczenie w nafcie/WD40/innym odrdzewiaczu możliwie długo (minimum dobę, a jeśli mam czas to i kilka dni), podgrzanie (ja stosuję opalarkę) i klucz w imadło + udarowe odkręcanie zapieczonego elementu (przez możliwie długą dźwignię). Przy czym z siłą odkręcania i dźwignią nie ma co przesadzać, bo w przypadku takich pedałów może się to skończyć zniszczeniem gniazda klucza w pedale. Podgrzanie ma sens w przypadku aluminiowych korb - oś pedału jest stalowa, a stal ma mniejszą rozszerzalność temperaturową od aluminium. Przez to w wyżej temperaturze gwint w korbie robi się ciut luźniejszy. Jeszcze nie było takiej śruby, której bym w ten sposób nie odkręcił .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.