szalonyrower Napisano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Mam zamiar zmienić mojego juz za małego Gianta, i coraz poważniej zastanawiam się nad rowerem szosowym. Mam wobec tego parę pytań. 1.Na wzrost 180cm, i długość nogi 84cm rama 22-23 cale byłaby ok? 2. Czy np. na trasie 70km jadąc ze tak, że średnia wyjdzie około 23km/h, jazda tak około 26km/h, chyba że z górki, czy pod górkę, to inna prędkość. To czy na takiej trasie bardziej się zmęczę jadąc szosówką, czy normalnym rowerem ze slickami 1,5" na kołach oczywiście 26" (wczoraj taką zrobiłem właśnie na slickach) 3. Bedzie jakaś drastyczna zmiana w jeździe, że trzeba będzie się pół sezonu przyzwyczajać? 4. Czy za 1200zł dam rade kupić już coś takiego wmiare normalnego, niezbyt starego, coś w stylu Gianta OCR-chodzi mi o te trochę nowsze. Może moglibyście coś polecić ze znanego portalu aukcyjnego? 5. Jak myślicie, czy rower szosowy byłby dla mnie dobrym rozwiązaniem? Jeżdżę praktycznie tylko po asfalcie, lubię długie wyprawy i czasem trochę szybciej pojechać, czasem zdarzy mi się pojechać kawałek po ścieżce rowerowej, ale b. gładkiej. Jakie jest wasze zdanie, warto brać szosówkę (ostatnie kilkaset kilometrów to 100% asfalt)? Bardzo proszę o odpowiedzi na te moje pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 2 zależy od kondycji ja szosą osiągałem około 10km/h wyższe średnie niż rowerem startowym xc 3 myślę że po tygodniu jazdy będziesz już miał nawyki szosowe 5 najlepsze z możliwych rozwiązań jakie możesz wybrać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 jak najbardziej szosa Musisz się liczyć ze zmianą pozycji na rowerze-jest się pochylonym.Nie jest to niewygodne, ale wymaga przyzwyczajenia. Mogą wystąpić jakieś bóle. Ale to minie szybko pod warunkiem dobrego doboru rozmiaru ramy. Wymiary podaje się w cm a nie w calach, a z resztą: od tego zacznij http://www.competiti...ALCULATOR_INTRO to Ci powie jakiej ramy potrzebujesz Średnia wzrośnie ze 4km/h linka do czegoś ciekawego wkleję, Ile robisz km sezonowo? Ale sh Sora i tak wystarczy na początek :icon_lol: edit: ops, dwie identyczne porady w tym samym czasie edit 2 : pierwsze 10 sekund szukania http://tablica.pl/oferta/giant-scr-cena-do-negocjacji-IDdge1.html szukaj giantów, merid, kellysów, authora nie może treka, spec i scott to już droższe aurox Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szalonyrower Napisano 17 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Na koniec wyszła mi taka tabelka --------------------The Competitive Fit-The Eddy Fit----The French Fit Seat tube range c-c-54.4 - 54.9---------55.6 - 56.1------57.3 - 57.8 Seat tube range c-t-56.1 - 56.6---------57.3 - 57.8------59.0 - 59.5 Top tube length-----55.7 - 56.1---------55.7 - 56.1------56.9 - 57.3 Stem Length---------11.5-12.1-----------10.4 - 11.0------10.6 - 11.2 BB-Saddle Position--75.5 - 77.5---------74.7 - 76.7------73.0 - 75.0 Saddle-Handlebar----54.6 - 55.2---------55.4 - 56.0------57.1 - 57.7 Saddle Setback------5.0 - 5.4-----------6.2 - 6.6--------5.7 - 6.1 Nie jestem obaznany w słokach technicznych, ale moge sie domyślić że w tabelce jest pozycja komfortowa, półareodynamiczna, aerodynamiczna? Coś takiego? Czyli dla mnie rama to 54-57cm? Nie wiem ile km robie sezonowo, ale teraz co sezon wiecej. Ostatnio przez 2 dni zrobiłem 120km. przpraszam za te myślniki, ale tabulator na forum nie diała, a spacje się usuwają. Niesety ten Giant jest trochę za drogi, żeby był za około 1200-1300zł to bym się już poważnie zastanawiał. I do tego odbiór osobisty gdzieś na drugim koncu Polski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szalonyrower Napisano 18 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 http://allegro.pl/szosa-trekking-giant-aluxx-6061-shimano-tiagra-i1759155119.html A co powiedzielibyscie na coś takiego? Osprzęt shimano tiagra. A nie,dopiero teraz zobaczyłrm co to za rower-trekking, a ja szukam szosy. Znalazłem jszcze Giant SCR 4 na sorze, w komplecie z butami i licznikiem. napisze tylko o jakies zdjęcia. http://allegro.pl/rower-szosowy-i1774848689.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 patrz na wymiar top tube (górna) dla ciebie rama 56 (slopping) i ewentualnie dobrac mostek "do smaku" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafalsky Napisano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 Nie chce zakładać nowego tematu więc piszę tutaj. Wie ktoś czy do tych butów: http://allegro.pl/bu...1759073063.html będą pasować wszystkie pedały looka np. te: http://allegro.pl/no...1729611988.html ?? proszę o szybką odpowiedź to dla mnie bardzo ważne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 linki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafalsky Napisano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 Aaaa sorry ;/ buty: http://allegro.pl/buty-sidi-revolution-2-756-i1759073063.html pedały: http://allegro.pl/look-keo-easy-pedaly-szosowe-bardzo-lekkie-2011-cr-i1729833781.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szalonyrower Napisano 18 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 A co powiecie na ten rower http://allegro.pl/show_item.php?item=1774848689&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62 Napisane jest, że rozmiar ramy to 22 cale czyli 22x2,54=56, czyli powinna byc ok? Rower z wyglądu jest zadbany, nie widac po nim jakiegos mocnego zjechania. Warto brać? BBBBardzo Proszę o szybka odpowiedź!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 fajny rower podobno giant, fajny opis ale zaraz... jak on wygląda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szalonyrower Napisano 18 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 W zaącznikach zdjęcia roweru przesłane przez allegrowicza. Edit: jak można dodać załącznik ?? O, chyba się uda. Dostałem odpowiedź w sprawie długości. Rozmiar TOP TUBE (C-C) to 55cm Rzomiar SEAT TUBE(C-T) to 50cm Czy to będzie dobry rower rozmiarowo dla mnie czy za mały? Oznacznia wg. tego obrazka. http://www.google.pl/imgres?q=top+tube&um=1&hl=pl&tbm=isch&tbnid=iW6GwJ-R7SF8HM:&imgrefurl=http://surlybikes.com/blog/spew/spew_bike_fit/&docid=LMXpade1Sh9ZBM&w=500&h=339&ei=5EtNTsuKNeSB4gSHpfXTBw&zoom=1&iact=hc&vpx=402&vpy=100&dur=500&hovh=185&hovw=273&tx=133&ty=86&page=1&tbnh=146&tbnw=200&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:1,s:0&biw=1280&bih=628 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekW Napisano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 O zmianę pozycji nie masz się co obawiać. Większość czasu to jazda w górnym chwycie, a tu pozycja aż tak się nie różni. Masz 180cm, myślę ze 55 będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szalonyrower Napisano 23 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 Mam już rower. Okazało się że rama to 56, ale jeździ się dobrze, nawet powiem świetnie. W SPD-sl jak na razie nie udało nie się wywalić, no dobra raz, ale to nie z powody niewypięcia, a poślizgnięcia się na blokach, ale po tym szybciej wstawałem z ziemi niż leciałem na nią, bo akurat za ulicą stała jakaś dziewczyna, i by było głupio, taki duży, a na rowerze nie umie jeździć, a tak ogólnie, to ludzie się dziwnie patrzą jak jadę przy ruszaniu tylko jedną nogą, a drugą przygotowuję się do wpięcia, a na podjazdach i przy przyspieszaniu to jest niebo, a ziemia w porównaniu do zwykłych platform. Jest tylko leciutko scentrowane przednie koło. Ale za to jak chodzą przerzutki, za dotknięciem. Z rzeczy do których trzeba si jeszcze przyzwyczaić to słabsze hamulce. Pozycja jest dla mnie wygodna i na górnym, i na dolnym chwycie, przy czym na dolnym na szosie jest mi chyba wygodniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 odtłuść obręcze i daj klocki clarksa albo dura ace Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szalonyrower Napisano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 Hamulce mi wystarczą, i tak jeżeli uda mi się zablokować tylne koło to będzie jak na lodzie, czyli lepiej żeby nie było takiej możliwości. Mocniej sie tylko na tym rowerze meczę, może to być wina wpinanych pedałów SPD-SL?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 poprostu niemasz kondycji to nie jest tak ze jak się przesiądziesz z mtb to odrazu jeździsz jak Contador Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szalonyrower Napisano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 Ja rozumiem, chodziło mi o to że na starym mtb ze slickami mogłem zrobić ponad 70km i nie byłem mocno zmęczony, a teraz czasem zrobię 20 i mam dość. Zaradziłem trochę już temu zjawisku, może wydawać się dziwne, ale zmieniłem siodełko na krótsze, i twardsze i dzisiaj wieczorem zrobiłem ponad 20km utrzymując prędkość na prostej drodze bez górek i zjazdów około 31-32km/h i nie czułem takiego zmęczenia jak na poprzednim siodełku. Muszę jeszcze go trochę ustawić. Mimo to przy pedałach wpinanych używa się też siły do ciągnięcia pedału, nie tylko do naciskania do niego, więc to pewnie też ma swoje znaczenie. No ale nad kondycją to na pewno muszę pracować, jaką jazdą można najszybciej wyrobić sobie kondycję, jak największe dystanse z mało meczącymi przełożeniami (utrzymując około 29-30km/h), czy jak najwyższe prędkości i wysokie, siłowe przełożenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 robiłeś 70km na mtb i slickach? zrób tą samą trasę, zaklej licznik taśmą zostaw sobie tylko to gdzie się wyświetla dystans i jedź tak jak ci dyktuje ciało rozgrzewka to nawet 10km, nie próbuj na siłe zrobić dużej średniej (ja na 30 mam zazwyczaj 28 a na 70km bez problemu 30km/h z czego pierwsze 10km to średnia 26km/h) oswój się ze wszystkim nie ciągnij na siłę kręc pełne okręgi, nie naciskaj mocno jak nie musisz (płasko) niepatrz na średnią- bez rozgrzewki się zmachasz i niemasz siły zrób tak: zaplanuj trasę weź żarcie i zrób ją powoli, za dwa dni połowe jedź powoli a drugie pół tak jak to opisałeś post wyżej (chodzi o to zmęczenie na 20km) potem poleci cała trasa dobrym tempem ( ale rozgrzewka) i dopiero potem zacznij na powrót używać licznika przełożenia możliwie lekkie, minimum 90 obrotów na minute na prostych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szalonyrower Napisano 25 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 traez chyba powinienem zrobić te 70km takim tempem niezbyt męczącym. W połowie drogi zrobiłbym sobie przerwę nawet 1-1,5h i bym wracał sobie spokojnie z powrotem. Jak coś, to zawsze mogę wrócić autobusem z drugiego miasta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 oswój się i pamiętaj o rozgrzewce będzie git za jakiś czas, słuchaj siebie a nie licznika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.