Skocz do zawartości

[Suport] nowy Hollowtech II - jaki wybrać?


Nagrix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Po około 6000km zajechałem mój pierwszy suport HT II Shimano BB51 i szukam rady przy kupnie nowego. Konkretniej, chodzi mi o wytrzymałość poszczególnych modeli różnych producentów w cenie do około 80zł. Dodam jeszcze, że mam rower MTB i jeżdżę przez cały rok, niezależnie od warunków pogodowych i terenu. Na allegro znalazłem coś takiego:

 

Token TK877EX

Aerozine ?

Shimano BB51

Shimano BB70 (Wie ktoś czy różni się wytrzymałością/uszczelnieniem od BB51?)

"Shimano 105 SM-BB5700"

 

Macie jakieś doświadczenia z ww. suportami? Co możecie powiedzieć o tych producentach/konkretnych modelach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z HT2 da się wyjąć łożyska i wstawić inne odpowiednie maszynówki. Być może znajdziesz w necie instrukcje jak zdjąć uszczelki i jakie łożyska trzeba wbić. Myślę, że bardzo ekonomiczne i skuteczne rozwiązanie, bo przecież samo "gniazdo" łożyska nie ulega zużyciu. Uszczelki tez nie bardzo, a są jeszcze w łożysku kolejne, także polecam wbić nowe łożyska i śmigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aerozine, jeśli chcesz mieć możliwość bezproblemowej wymiany łożysk - jest tani i ma plastikową osłonkę z kołnierzem nachodzącym od góry, czego brakuje np w Tokenie i Shimano. Do tego jest lekki, ma też podkładki do dopasowania linii łańcucha. Łożyska są dobre.

 

Albo Shimano BB51 - bardzo tani i, jako jednorazówka, chyba najbardziej opłacalny . Od BB71 różni się prawdopodobnie jakością wykonania, konstrukcyjnie nie ma różnic.

 

Suport od 105tki ma plastikową osłonkę, która jest za krótka przy 73mm mufie, możesz mieć problem z przerzutką e-type, a z uszczelnieniami nie wiem jak jest.

 

Albo Shimano BB51 - bardzo tani i, jako jednorazówka, chyba najbardziej opłacalny .

Można je dostać za 41-42zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady. O wymianie samych łożysk trochę czytałem i byłoby z tym parę problemów. Nie mam odpowiednich kluczy a i same łożyska podobno ciężko dostać (niestandardowe 6mm). Ostatecznie zamówiłem Aerozine za 69zl z dostawą i następnego dnia już je miałem :). Jak na razie, po ~200km, chodzi idealnie. Temat chyba do zamknięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przypadkiem natknąłem się na suporty neco, w systemie zintegrowanej osi. Za 65zł są zwykłe (klik) a za 120zł "ceramiczne- hybrydowe" (klik)

 

Z jednej strony producent nie kojarzy się zbyt dobrze, z drugiej strony atrakcyjna cena. Ciekaw jestem czy ktoś z czytających miał okazję użytkować te suporty. Interesuję mnie w szczególności jakość uszczelnienia, szerokość łożysk oraz "miękkość" materiału, z którego wykonano miski. Wszystko to oczywiście w kontekście regeneracji łożyskami 6805.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również nie mam zaufania do Neco. Mój suport padł kilka dni temu, ale dałem sobie spokój z jego regeneracją, zbyt kłopotliwa sprawa. Wziąłem Accenta EX1, tam wymiana łożysk to peska. A i na starcie lżej chodzi od Shimano. Dobrze wykonany suport w rozsądnej jeszcze cenie (78 zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit:

 

Z ciekawości zajrzałem jeszcze raz do tego suportu Shimano. Prawa strona chodziła ciężko... do czasu aż psiknąłem tam Brunoxem Deo :D Opór momentalnie zmalał, łożysko nabrało płynności. Nie pracuje oczywiście jak nowe, ale tego raczej bym nie wymagał. Tylko ciut ciężej kręci się w porównaniu do lewej strony. Nie jestem pewien czy takie zabiegi są w ogóle wskazane, aczkowiek przyniosło to pozytywny rezultat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy takie zabiegi są w ogóle wskazane, aczkowiek przyniosło to pozytywny rezultat.

Zdecydowanie nie :) - wypłukałeś/rozrzedziłeś smar i nie wiadomo co zostało w łożysku. Trzeba po prostu usunąć pozostałości starego smaru (razem z nagromadzonym brudem) i nałożyć nowy. Inaczej poprawa będzie na krótką metę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie nie :) - wypłukałeś/rozrzedziłeś smar i nie wiadomo co zostało w łożysku. Trzeba po prostu usunąć pozostałości starego smaru (razem z nagromadzonym brudem) i nałożyć nowy. Inaczej poprawa będzie na krótką metę.

Smar nałożyłem, lekko zakrył kulki. Bez smaru na pewno bym tego nie potraktował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...