Beson Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Witam, na wstępie napiszę, że przeglądam te forum od tygodnia i wiele się już tutaj naczytałem na temat ram, amorów, przerzutek, hamulców. W chwili obecnej posiadam Mongoose Treshold Sport 20" który ma pewnie już ponad 10 lat. Dlatego też zacząłem rozglądać się za nowym rowerem, który będzie bardziej pasował do mnie. Mam 174 cm i ważę w chwili obecnej 87 kg, jeżdżę głównie ścieżkami rowerowymi w okolicach Gdańska, Sopotu, Gdynii, ostatnio bardzo rzadko po naszych górzystych lasach, głównie przez rower, który się do tego nie nadaje i między innymi dlatego chce kupić nowy. Zwykle robię w okolicach 30-50 km. Po w sumie dużej selekcji na placu boju pozostało 6 rowerów: 1. Merida Matts TFS 500-D Disc (2011) 2649 zł - http://allegro.pl/merida-matts-tfs-500-d-2011-od-merluk-i1759318764.html 2. Cube Atention Disc (2011) 2799 zł - http://allegro.pl/rower-cube-attention-white-2011-r-18-w-wa-i1768283677.html 3. Trek 4500 Disc (2011) 2599 zł - http://www.ssc.pl/trek2011/4500.html 4. Giant Terrago 2 Disc (2008) 2340 zł - http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=rowery&pid=1065 5. Kross Level A6 Disc (2011) 2829 zł - http://kross.pl/rower/130-LEVEL_A6_DISC.html 6. Centurion Backfire 500 (2010?) 2099 zł - http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/1168/foto:1/ Najbardziej podoba mi się Merida 500-D. Co myślicie o tym rowerze oraz o innych? Może ktoś się orientuje gdzie w trójmieście można zobaczyć tą Meridę?
radamenes Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Dobrze kombinujesz, tą meride polecam. Świetne rama i chwalony w testach amortyzator powietrzny. 18" będzie idealna. U mnie w go-sport mieli jedna.
claas86 Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Witam. Również poszukuję od jakiegoś czasu, w związku z tym znalazłem się na tym forum. Podobnie jak autor przeglądnąłem dziesiątki ofert itd. Mój dylemat odnosi się do dwóch rowerów, mianowicie: - Merida TFS 500-D - Cross level 6 Co do meridy, to rzeczywiście wygląda olśniewająco Nie widziałem jej na żywo, ale wierzę opinią. Nie wiele mogłem znaleźć informacji na temat amortyzatora RST First Air lockout. Czy jest lepszy czy gorszy od XCR krossa ? Reasumując, jak przedstawiłem kuzynowi (który zna się na rowerach) oba modele, powiedział, że kross jest o klasę lepszy od meridy. Głównie jeśli chodzi o osprzęt i o amortyzator. Z osprzętem mogę się zgodzić, co do amortyzatora nie mam pojęcia. Rower ma jeździć, a nie wyglądać - ale merida powala Bądź tu człowieku mądry. Muszę poszukać więcej informacji na temat tego powietrznego amora meridy. A co na to autor wątku ?
Beson Napisano 17 Sierpnia 2011 Autor Napisano 17 Sierpnia 2011 Mnie w A6 już cena troszkę odstrasza a na Allegro taniej akurat tego modelu nie ma. A co do Meridy to fakt, bardzo podoba mi się rama i samo malowanie. Wydaje mi się, że byłbym zadowolony z Meridy bo nie jestem nie wiadomo jakim pro i biorąc pod uwagę, że w Mongoose mam teraz z tyłu Sisy a z przodu Acery to po przesiadce na Meride chyba i tak będę piał z zachwytu?
claas86 Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Kross A6 na allegro z tarczowymi hamulcami, przy pełnej specyfikacji z oficjalnej strony krossa kosztuje raptem 2300 !!! I to mnie zachęca http://allegro.pl/kross-level-a6-disc-shimano-slx-wyprzedaz-okazja-i1758367181.html link do tej aukcji Spotkałem się z opiniami, że dlatego kross jest taki taki - raz ze nie płaci za importera, a dwa że to nie jest tak wyrobiona marka jak inne znane zagraniczne. To nie znaczy, że jest gorszy. Powtarzam spotkałem się z opiniami, że jest klasę lepszy od meridy. Ma naprawdę osprzęt, który u droższych rowerów konkurencyjnych firm zaczyna się w znacznie większym przedziale cenowym i to właśnie kusi... Jedynie amortyzatorami bym się zajął, tak jak mówiłem. Nie chcę wydać ponad 2 tys. na rower, żeby po roku się wkurzać, chcę zapłacić i mieć. Merida 400 zł droższa, pytanie czy warto.
radamenes Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Witam. Również poszukuję od jakiegoś czasu, w związku z tym znalazłem się na tym forum. Podobnie jak autor przeglądnąłem dziesiątki ofert itd. Mój dylemat odnosi się do dwóch rowerów, mianowicie: - Merida TFS 500-D - Cross level 6 Co do meridy, to rzeczywiście wygląda olśniewająco Nie widziałem jej na żywo, ale wierzę opinią. Nie wiele mogłem znaleźć informacji na temat amortyzatora RST First Air lockout. Czy jest lepszy czy gorszy od XCR krossa ? Reasumując, jak przedstawiłem kuzynowi (który zna się na rowerach) oba modele, powiedział, że kross jest o klasę lepszy od meridy. Głównie jeśli chodzi o osprzęt i o amortyzator. Z osprzętem mogę się zgodzić, co do amortyzatora nie mam pojęcia. Rower ma jeździć, a nie wyglądać - ale merida powala Bądź tu człowieku mądry. Muszę poszukać więcej informacji na temat tego powietrznego amora meridy. A co na to autor wątku ? To kuzyn nie lada kozak widzę na rowery. Chyba że porównywał roczniki Kross'a z 2009. Merida ma powierzmy amortyzator o wartości koło 600zl a Kross XCR wart 250zl i nie ma tu co porównywać nawet ceny mówią same za siebie. Reszte osprzętu też Merida ma lepszą, choć by tylne XT do SLX.
claas86 Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Może faktycznie kuzyn się pomylił, bo mu nazwa nic nie mówiła. Mam teraz więcej czasu to sprawdzę te amortyzatory. Znawcą nie jestem, ale gołym okiem widać, że kross a6 ma lepszy osprzęt ? osoba trzecia się wypowie ? ;p
Beson Napisano 17 Sierpnia 2011 Autor Napisano 17 Sierpnia 2011 claas86 A widzisz bo ja myślałem, że chodzi Ci o A6 z 2011 roku. A Ty pokazujesz nam A6 z 2010, która chyba jest ciut lepsza od tej z 2011? No i różnica to 300 zł a nie 400 zł. radamenes Może jesteś w stanie porównać sprzętowo tą Meridę do tego Gianta, którego podałem w pierwszym poście? Giant tylko amor ma lepszy? Miałem okazje na nim się przejechać i wyglądało to ciekawie, hamulce i przerzutki bardzo ładnie chodziły, tylko rama mi się wydawała hmm za mała? bo to była "M" czyli jakieś 17/18 cali. Więc jeśli ta Merida wygląda choć ciut lepiej sprzętową to chyba przestane się zastanawiać. Kilka fotek Meridy, chyba wersja 20"
radamenes Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Tak jak mówiłem Merida, giant wypada gorzej, ta tora nie jest powietrzna tylko sprężynowa nic w niej nie ma lepszego. Giant przy M to 19" ale jest krótszy od 18" Meridy
claas86 Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Mniemam, iż amortyzator powietrzny jest lepszy od sprężynowego ? Merida mnie również urzeka ;] Ale jak będę ją brać, to chyba na V-brake, taniej wyjdzie i ogólnie nie potrzebuje takich mega mocnych hamulców. Beson Jaką ramę planujesz kupić do jakiego wzrostu ? Kupujesz przez internet, czy masz dealera ?
Beson Napisano 17 Sierpnia 2011 Autor Napisano 17 Sierpnia 2011 No ten amorek z Meridy wygląda całkiem ok, pełna specyfikacja na allegro: http://allegro.pl/amortyzator-rst-first-air-100-remote-lockout-nowy-i1755326053.html Też się teraz zastanawiam czy nie lepiej kupić Merdię z V-kami? 200 zł zostaje w portfelu jakby nie patrzeć, chodzą po 2449 zł. Ja mam 174 cm / 87 kg i 18" będę brał, najprawdopodobniej z allegro bo jest ich tam pełno. U mnie w trójmieście nie mogę ich znaleźć, pewnie jeszcze 2-3 sklepy zaliczę.
radamenes Napisano 18 Sierpnia 2011 Napisano 18 Sierpnia 2011 Do spokojnej jazdy bez błota i wody V-ki wystarczą ale zastanowił bym się bo te tarcze są więcej warte niż 200zł
radeks23 Napisano 18 Sierpnia 2011 Napisano 18 Sierpnia 2011 Rama a6 z 2011 w rzczywistosci wygląda dużo lepiej niż na zdjęciu. Poza tym można go kupić na necie za nieco ponad 2tys. Osprzętowo wypada trochę gorzej od meridy, ale jest też tańszy, a części które się w nim znajdują na pewno długo posłużą. Jaki dokładnie limit ceny przyjąłeś? Bo za 2800zł, a nawet mniej można kupić a7, a ten osprzętowo jest lepszy od wszystkich wyżej wymienionych.
claas86 Napisano 18 Sierpnia 2011 Napisano 18 Sierpnia 2011 Beson Wydaję mi się, że ten link, który podałeś jako specyfikacja amortyzatora http://allegro.pl/amortyzator-rst-first-air-100-remote-lockout-nowy-i1755326053.html odnosi się do jego modelu. Pewny nie jestem, ale ma dopisek "remote" i była przy rowerze, który kosztuje 4000 tys. zł. Cytat z aukcji: "NOWY. POCHODZI Z ROWERU MERIDA FLX CARBON V RACE". Co o tym myślisz ? Ten sam, czy nie ?
Beson Napisano 18 Sierpnia 2011 Autor Napisano 18 Sierpnia 2011 radamenes To już sam nie wiem co teraz robić, jestem coraz bliżej Meridy ale teraz powstał dylemat jakie hamulce wybrać... Tak jak pisałem będę często jeżdził po naszych trójmieskich ścieżkach rowerowych w pasie nadmorskim, które też zahaczają o tereny zalesione. I na pewno zdecydowanie częściej będę robił wypady na trudniejszy teren do lasu bo w okolicy gdzie mieszkam jest tego pełno. Błota i wody na pewno nie będzie. radeks23 Ty mnie nie pytaj jaki limit ceny sobie przyjąłem bo już go dawno przekroczyłem dwukrotnie... Początkowo zastanawiałem się nad Krossem V6 więc cena Meridy 2649/2449 to w zasadzie dla mnie granica, której już nie przekroczę. Siedziałem na A2, nie wiem czemu ale ten rower sprawiał na mnie wrażenie ciężkiego kloca, nie wiem jakby było z A6 i A7, ramy podobne. claas86 Faktycznie to chyba ciut inny amor bo nawet blokadę w manetce ma. Za to ten amor to już na pewno "Nasz" http://allegro.pl/amortyzator-rst-first-air-100-lockout-i1773075400.html Patrząc na archiwum allegro facet zaczął go wystawiać od 700 zł, teraz jest 300 zł.
radeks23 Napisano 18 Sierpnia 2011 Napisano 18 Sierpnia 2011 A2 i a4 mają inne ramy od a6, a7, a8 i a9, te różnią się tylko malowaniem. Mój kolega ma nowe a2 a ja mam a7. A2 faktycznie wyglada na ciężką rame, ale to tylko takie wrażenie bo rury mają dość dużą średnicę. Masa ram a6-a9 to właściwe mediana dla tego segmentu bo około 1800g dla 18". Podejrzewam że rama a2 będzie nieznacznie cięższa. Jeśli Twój budżet jest już przekroczony to polecam a6 disc, sporo tańszy od meridy i te ramy maja fajną geometrie. Rama a6 w tym samym rozmiarze co merida jest nieco dłuższa, górna rura mocniej opada, oraz suport jest niżej osadzony, myślę że na trudnych odcinakach będzie się sprawować lepiej. Moje pierwsze wrażenie było takie że rower jest zwinny a przy tym prowadzi się bardzo pewnie. Bardzo dobrze też podjeżdża.
claas86 Napisano 18 Sierpnia 2011 Napisano 18 Sierpnia 2011 Beson Ten amortyzator jest używany, ale cena używanego przez rok jest równoważna z nowym suntor xcr. Wracając do tematu. Szukałem dzisiaj meridy, nigdzie jej nie było. Ogólnie marka mało dostępna w okolicy ;] Znalazłem za to crossa level A6. Przejechałem się na ramie 20, bo rama 22 była jak dla mnie za duża. Model, na którym jeździłem, był z tego roku (amortyzator z przodu koloru czerwonego). Nie mam porównania z innymi modelami, więc cóż mogę powiedzieć. Wygląda lepiej jak na zdjęciu, rama ma ciekawy kształt, przerzutki przyjemnie chodziły. Amortyzacja - przyjemnie, może trochę za miękko, ale to pewnie można wyregulować. Pytałem sprzedawcę o amortyzator powietrzny, taki jak u meridy, to powiedział, że jest lepszy, ale jak jest przeciek powietrza, to trudno to uszczelnić ;] W co nie chce mi się wierzyć radeks23 A jakbyś miał powiedzieć co jest na + i - jeśli chodzi o meride i krossa ? Rozwiń ktoś temat amortyzacji, bo ten temat mnie nurtuje.
radeks23 Napisano 18 Sierpnia 2011 Napisano 18 Sierpnia 2011 Porównując geometrie to + dla krossa, Merida jest kródsza i wyższa, mniej sportowa. Na + dla Meridy za lepszy osprzęt łącznie z amortyzatorem. + dla Krossa za niższą cenę.
krissek Napisano 18 Sierpnia 2011 Napisano 18 Sierpnia 2011 a zastanawiałeś sie kolego na Unibike Expert?? http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-unibike-expert-2011.html#fragment-2 jak nie potrzebujesz go na teraz to niedługo fajne promocje powinny się zacząć ja kupiłem u nich w zeszłym roku w październiku Experta 2010 za 2500zł już razem z wysyłką i jak na razie jestem zadowolony swoją drogą to Mają też interesująca cie Meridę http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-merida-matts-tfs-500-d-2011.html#fragment-2
Beson Napisano 18 Sierpnia 2011 Autor Napisano 18 Sierpnia 2011 Beson Ten amortyzator jest używany, ale cena używanego przez rok jest równoważna z nowym suntor xcr. Wracając do tematu. Szukałem dzisiaj meridy, nigdzie jej nie było. Ogólnie marka mało dostępna w okolicy ;] Znalazłem za to crossa level A6. Przejechałem się na ramie 20, bo rama 22 była jak dla mnie za duża. Model, na którym jeździłem, był z tego roku (amortyzator z przodu koloru czerwonego). Nie mam porównania z innymi modelami, więc cóż mogę powiedzieć. Wygląda lepiej jak na zdjęciu, rama ma ciekawy kształt, przerzutki przyjemnie chodziły. Amortyzacja - przyjemnie, może trochę za miękko, ale to pewnie można wyregulować. Pytałem sprzedawcę o amortyzator powietrzny, taki jak u meridy, to powiedział, że jest lepszy, ale jak jest przeciek powietrza, to trudno to uszczelnić ;] W co nie chce mi się wierzyć radeks23 A jakbyś miał powiedzieć co jest na + i - jeśli chodzi o meride i krossa ? Rozwiń ktoś temat amortyzacji, bo ten temat mnie nurtuje. Jak jest przeciek powietrza... no ale to chyba jednak mało prawdopodobne w momencie dość kulturalnej jazdy bez nie wiadomo jakich wygibasów na tym rowerze? radeks23 Widzę, że jesteś z GDA, może orientujesz się do jakich sklepów w trójmieście mógłbym jeszcze uderzyć aby na własne oczy zobaczyć Meride 500 Oraz Krossa A6? Byłem na: - Marusarzówny - Św. Ducha - Dwóch na Kartuskiej i tam nie było rowerków, których szukałem. Ewentualnie sklepy gdzie znajdę odpowiedniki w ramach dla tych rowerów czyli: Merida 900-D oraz 800-D Kross A7, A8 oraz A9 krissek Patrzyłem wcześniej na tego experta, świetny osprzęt ale cena jest całkowicie nie do zaakceptowanie przeze mnie. Wszędzie wisi cena katalogowa a nawet gdyby były jakieś promocje tą wątpię aby pocisneli 700 zł w dół. Poza tym, Meride kupie na Allegro za 2649 a Krossa A6 za 2829 (przy zamówieniu w sklepie) bo nigdzie na allegro tego nie mam.
radeks23 Napisano 18 Sierpnia 2011 Napisano 18 Sierpnia 2011 Obok Galerii Bałtyckiej prz ul. A. Lendziona jest sklep gdzie mają Meridy, może będą mieli akurat te które Cię interesują. Krossa może będą mieli na Wysepce. Zamów krossa przez internet http://www.mudserwis.com/kross-2011-level-a6-disc-p-1396.html Jak dobrze zagadasz to jeszcze z 200zł z tego zejdą.
claas86 Napisano 18 Sierpnia 2011 Napisano 18 Sierpnia 2011 Beson To jaki model krossa chcesz kupić, że tyle pieniędzy ? Ja dzisiaj w sklepie po promocji oglądałem z tego roku (czerwony przedni amor.) za 2250, przecenili 400 zł. bodajże. Na allegro, kross a6 chyba z roku poprzedniego http://allegro.pl/kross-level-a6-disc-shimano-slx-wyprzedaz-okazja-i1758367181.html kosztuje 2300. To o jakim modelu Ty mówisz, że kosztuje ponad 2800 ? Na krossie siedziałem, rzeczywiście sportowa ta rama. Merida jednak dalej mnie przekonuje, tyle, że musiałbym ją przez internet zamówić. Na krossie oglądanym w sklepie zauważyłem, że siodełko jest lekko szarpnięte, to powiedzieli, że wymienią z innego modelu. A jak np. zamówię przez internet i przyślą z jakąś małą wadą, to już raczej nic nie zrobię.
krissek Napisano 18 Sierpnia 2011 Napisano 18 Sierpnia 2011 to może spróbuj napisać do nich czy nie mają czasem rocznika 2010 i poczekaj z 2 miesiące to myślę że wyrwiesz go w podobnej cenie jak ja 2.5 k. i pewnie będzie Twój przed zakupem też sie wahałem między Unibike,Cube(dalej bardzo mi się podobają),Merida i Krossem Zdecydowałem się na Uni ze względu na super osprzęt który pewnie dłuuugo mi posłuży(jeżdżę rekreacyjnie).Rower zawsze można przemalować za relatywnie niewielką kwotę. Krossa sobie odpuściłem bo jakoś do mnie ten rower nie przemawiał-wydaje mi sie że kiedyś warto było je kupić a teraz wyrobili już sobie renomę za którą każą sobie płacić a osprzęt wsadzają coraz słabszy
Beson Napisano 18 Sierpnia 2011 Autor Napisano 18 Sierpnia 2011 claas86 Mówimy ciągle o tym samym modelu A6 Disc 2011 tylko, że ja patrzyłem na ceny, które jeszcze chwile temu obowiązywały w sklepach a obecnie faktycznie można kupić go taniej. Byłem dzisiaj w kolejnych trzech sklepach. Krossa znalazłem w dwóch, na wysepce oraz na Grunwaldzkiej 487 w obu za 2400 zł, Meridy niestety nigdzie nie było. Tak więc teraz jestem w stanie wypowiedzieć się troszkę na temat A6 Disc 2011. Rower całkiem ok, w rzeczywistości wygląda ciut lepiej niż na necie. Przerzutki chodzą rewelacyjnie, jedynie hamulce słabo hamowały, powiedzieli mi, że muszą się dotrzeć. Powiem szczerze gdyby w jakimś stacjonarnym sklepie dali mi go za 2250 tak jak Tobie to bym się chyba zdecydował bo to jednak 400 zł taniej niż Merida 500-D z Allegro. Ale gdy będę musiał zapłacić za A6 2400 zł to Merida jednak nadal pozostaje w kręgu moich głównych zainteresowań. Kompletnie zgłupiałem, gdybym tylko gdzieś dorwał w trójmieście 500-D ewentualnie na tej samej ramie 800-D bądź 900-D moje wątpliwości zostałyby rozwiane w sekundę. Chyba trochę tak głupio brać tą Meridę w ciemno? Ehh... I jeszcze jedna sprawa w jednym sklepie A6 miała białe obręcze a w drugim czarne, ktoś wie o co kaman?
claas86 Napisano 18 Sierpnia 2011 Napisano 18 Sierpnia 2011 Przeczytałem gdzieś na forum, że najważniejsza jest RAMA a potem AMORTYZATOR. Osprzęt wg. tamtego kolesia to sprawa drugorzędna. Pisał coś w stylu: "co z tego, że mamy fajny osprzęt, jak mamy źle dobraną ramę i to powoduje, że źle nam się jeździ". A6 rzeczywiście jak dla mnie (trochę lat nie siedziałem na rowerze) jest taki sportowy, trochę bojowy. Pytanie czy ja, albo Ty Beson jesteśmy w stanie wykorzystać jego potencjał. Może jednak ta Merida, która jak ktoś pisał ma ramę ciut dłuższą, lepiej by pasowała do naszego stylu jazdy. Sam nie wiem, jak dokładnie ma ta rama leżeć. W sklepie też bez bazy koleś, że dawał mi 22 rozmiar ramy. Jak stanąłem nad rowerem, to rama mi o krocze haczyła prawie, a on mówił że to OK. W poście "jak dobrać ramę" pisali całkiem co innego. Meridą trzeba było by się przejechać, ale ten model znaleźć na mieście to bania mała
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.