vrtx Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Witam wszystkich, Historia: w moim rowerze pękła rama KROSS Hexagon v5 [2008], nie było żadnego wypadku, przewrotki itp, ot po prostu ułamała się przy sztycy, na szczęście to zauważyłem. Problemem chyba jest tu moja masa mam 198cm i ważę 117kg (trochę za dużo:)), już wcześniej musiałem wymieniać sztycę (była Zoom)- najpierw pękły śruby (bolało), a po ich wymianie ułamała się sztyca:)(bolało jeszcze bardziej). Kupiłem lepszą i było ok, dopóki nie ułamała się rama... przejechałem na tym rowerze ponad 2000km, więc chyba nie za dużo, nie wiem czy ten kross miał taką lipną ramę, czy mi naprawdę ciężko będzie znaleźć rower, a raczej ramę, zawieszenie i sztycę. Chciałbym kupić rower klasy cross do 2000pln z taką ramą, która wytrzyma takie obciążenia, nie jeżdżę po górach, raczej ulica, chodniki, polne drogi, wały itp. Zastanawiałem się czy nie wymienić tylko ramy w tym KROSSie, ale osprzęt miał trochę lipny więc lepiej kupić coś nowego. Niestety nie znam się na ramach, a producenci nie podają granicznych wartości wagi rowerzysty stąd moja prośba o pomoc w dobraniu odpowiedniego roweru. I drugie pytanie, gdzie we Wrocławiu najlepiej (najtaniej) kupić rower? A może są punkty gdzie wybiera się poszczególne elementy, a oni składają tak jak kompy?? Proszę o pomoc
Darek14 Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Część producentów podaje dopuszczalne obciążenie roweru np. http://www.cube.eu/pl/service/faq/faq-detail/article/what-is-the-maximum-body-weight-my-cube-bike-is-approved-for/
vrtx Napisano 17 Sierpnia 2011 Autor Napisano 17 Sierpnia 2011 Według tej specyfikacji, jedynie rower trekingowy jest w zasięgu mojej wagi, jeśli chodzi o CUBE, heh myślałem że bardziej wytrzymałe są ramy tej firmy. Wiec albo znajdę innego producenta z lepszymi parametrami ram, albo poszukam roweru trekingowego, albo kupie crossa w przyszłym roku po ciężkiej pracy nad zrzuceniem ok 20kg - niezłe perspektywy:)
Darek14 Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Nie pozwoliło mi już edytować. I jeszcze tu (str.214): http://www.ghost-bikes.de/2011/wp-content/themes/ghost/downloads/GHOST_Katalog2011.pdf Sądzę, że jak poszukasz to znajdziesz interesujące Ciebie dane u większej ilości producentów.
goncian Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Producenci w kartach gwarancyjnych określają nośność rowerów. W przypadku Kross jest to 100 kg liczone wraz z ciężarem roweru, rowerzysty i wszystkiego, co ma na/przy sobie. Dla Ciebie najlepszy byłby rower zbudowany w oparciu o ramę chromo-molidbenową (skrót Cr-Mo). Do przyjęcia byłyby jeszcze rowery z mocnymi kołami i ramami aluminiowymi, ale wyłącznie czołowych producentów, którzy deklarują nośności swoich rowerów na nie mniej niż 140 kg lub bez limitu. Jednak, takie rowery są dość drogie i ci producenci nie zawsze mają w Polsce swoich dystrybutorów (np. w Krakowie jest Stevens, a Batavus i Gazelle we Wrocławiu przy ul. Komuny Paryskiej http://www.rowerystylowe.pl/trekkingowe-c-361.html ). Innym wyjściem może być zakup używanego (np.: http://allegro.pl/manufaktur-t300-deore-magura-roz-57cm-22-5cali-i1768046721.html - można ewentualnie zdemontować niepotrzebne wyposażenie) lub zdobycie roweru jako „dawcę„ ramy, którą w warsztacie rowerowym uzupełniłoby się odpowiednio dobranymi pod użytkownika częściami.
ooggii Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 A może Kona? Mają dożywotnią gwarancję na ramy, z tego co się orientuję jest kilka Cr-Mo. Napisz do skiteam, na pewno coś podpowiedzą odnośnie nośności ramy. http://www.skiteam.pl/rower/Kona/unit-29er-2009/ (single speed, koła 29") http://sklep.rower.com/view.php?idp=1916 linki poglądowe, nie patrzyłem na ceny
goncian Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Kona zaprzestała w ubiegłym roku produkcji dość dobrego i niedrogiego modelu Smoke na ramie Cr-Mo. Pisali, że resztki zostały wyprzedane wiosną tego roku i już ich nie mają. Pozostałby tylko rynek wtórny.
lucano Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Slyszalem ze Trek ma rowniez dozywotnia gwarancje na ramy wiec moze warto sie zakrecic?
radamenes Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Też myślę ze ta Kona Unit to dobra propozycja do takiej jazdy. Świetny rower miałem okazje go wypróbować.
dziobolek Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Slyszalem ze Trek ma rowniez dozywotnia gwarancje na ramy wiec moze warto sie zakrecic? I tak bez limitu nośności??? Pozdrówka!
vrtx Napisano 17 Sierpnia 2011 Autor Napisano 17 Sierpnia 2011 Dzięki wszystkim za info. Myślę że dożywotnia gwarancja to jedno, a bezpieczeństwo to już inna sprawa. Jeśli kierowałbym się gwarancja to kupiłbym coś z Decathlona za 1000 z satysfakcjonującą gwarancją na ramę (5lat). Hmm może jednak wybiorę trekkinga CUBE... co myślicie o tym? CUBE Town 2011 http://sklep.sportprofit.pl/pl/p/Cube-Town-2011/250 Chodzi mi o widelec i koła - czy do mojej wagi się bedą nadawać, czy będę musiał dość szybko wymienić? Wywalę błotniki i bagażnik to się może w 140 kg zmieszczę
ooggii Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Kwestia dopytania sprzedawcy/dystrybutora/producenta o nośności ram. Jak już ktoś wyżej napisał - w karcie gw krossa jest wzmianka o nośności 100kg, ale kona może mieć oczywiście inne limity (w zależności od modelu), podobnie może być z trekiem czy cube. Pisz mejle i niech ci coś dobiorą
goncian Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Do zadeklarowanej jazdy i Twojego ciężaru najlepszy byłby sztywny widelec. Pewne obawy można mieć w stosunku do tylnej piasty FH-RM30. Jednak decyzja należy do Ciebie.
Schwefel Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Masz prawie 2 metry a jakiej wielkości była rama w tym Hexagonie? Bo podejrzewam, że za mała więc musiałeś wyciągnąć na maksa sztycę a to działa jak wielka dźwignia = połamana sztyca i rama.
vrtx Napisano 18 Sierpnia 2011 Autor Napisano 18 Sierpnia 2011 Masz prawie 2 metry a jakiej wielkości była rama w tym Hexagonie? Bo podejrzewam, że za mała więc musiałeś wyciągnąć na maksa sztycę a to działa jak wielka dźwignia = połamana sztyca i rama. No fakt sztyca była wyciągnięta, rama 21", zresztą 1 rzecz jaka się uszkodziła to była sztyca oryginalna z tego modelu, a ta którą zamontowałem była trwalsza niż rama, rzeczywiście mogło to spowodować pęknięcie, zważywszy że 70% mojej jazdy jest na siodełku.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.