pietro137 Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Witam Ostatnio zaliczyłem małego szlifa na rowerze. Zauważyłem że tarcza jest skrzywiona, więc ją po prostowałem zgodnie z opisem na forach i w książce Zinn'a. No niestety nie jest idealnie i gdy się nagrzeje lekko obciera. Prostowałem ją bez zdejmowania. I teraz moje pytanie jak to jest z tym dokręcaniem podczas jej zakładania (bo myślałem żeby zdjąć i lepiej wyprostować bądź całkowicie wymienić). Poleca się aby była dokręcona na 40Nm. Nie mam takiego klucza i jego cena nie sugeruje że go będę miał. Czy ktoś z forumowiczów robił to na "oko"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deF Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Ile tych Nm????? Coś Ci się chyba nieźle pomerdało, taki moment byłby właściwy dla śrub pokroju M8, a nie ciupcich M3 czy M4 wkręcanych w aluminium. Z 6-7 Nm, góra 10, czyli dość lekko, powiedzmy względnie mocne dokręcenie kluczem z chwytem wkrętakowym, jedną ręką, z wyczuciem, bo gwint w aluminium jest dość łatwo zerwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 śrubki do przykręcania tarczy generalnie są stalowe, dokręca się je z umiarem żeby nie obrobić gniazda torxa. Samo prostowanie tarczy jest dość mozolne i są małe szanse na idealnie wyprostowanie. Jak przeszkadza ci ocieranie o klocki to wymieniaj jak nie to prostuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietro137 Napisano 17 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Ten moment jest taki duży bo jest to tarcza center lock (mam nadzieje że nie pomyliłem nazwy, chodzi mi o tą co się dokręca kluczem od tylniego wielotrybu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 17 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Myślę że 95% forumowiczów dokręca tarcze i wszystko inne na oko. Jedni nie mają z tym problemu, inni ukręcają i psują wszystko za co się wezmą Ściąganie tarczy do prostowania mija się z celem, powinno się prostować założoną, na kole. Ostatecznie najtańsza nowa tarcza Shimano 160mm z mocowaniem CL kosztuje 27zł + przesyłka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuszpk Napisano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 0.3-3 Nm wkręcamy palcami i delikatnie poprawiamy kluczem. Delikatnie!! Śruby przy tarczach przykręca się z siła 2-4 Nm odpowiada to sile przeciętnego rowerzysty trzymającego imbus za krótszy koniec i kręcącego aż poczuje średnio-mały opór. 4-11 Nm odpowiada to sile przeciętnego rowerzysty trzymającego imbus za dłuższy koniec i kręcącego aż poczuje średni opór. 12-30 Nm odpowiada to sile przeciętnego rowerzysty trzymającego klucz płaski i kręcącego aż poczuje duży opór. Na ręce powinien zostać mały czerwony ślad. >30 Śrubę kontrującą Centrallock to min 40 Nm odpowiada to sile przeciętnego rowerzysty kręcącego kluczem 25 cm prawą ręką aż przestanie dawać radę i się zaczerwieni na twarzy. Przy ciut większym momencie można poprawić dwiema rękami dorzucając kilka przekleństw. Przy większych wartościach np odkręcanie zapieczonego suportu należy zwiększyć stopniowo ilość rowerzystów, ilość przekleństw oraz dostosować długość narzędzi przy pomocy rury od trzepaka. Przy problemach z demontażem trzepaka zostaje wsadzenie klucza wraz z rowerem do rury od trzepaka i kręcenie rowerem zwiększając ilość przekleństw, piwa i rowerzystów. My też nie mamy kluczy dynamometrycznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietro137 Napisano 18 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 @Mariuszpk: uśmiałem się ;D Pytam bo mam taki problem że jak coś robię w rowerze i nawet gdy wymieniam na nowe to nigdy nie chodzi tak jak powinno. Od pewnego czasu się zastanawiałem czy to nie ma coś wspólnego z odpowiednim dokręceniem. Największy problem dla mnie to suport i piasty. Więc z doświadczenia wiem że lepiej nie wkładać za często paluchów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuszpk Napisano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 Dzięki miało być śmiesznie ale sumie to ja się kieruję takimi właśnie kryteriami przy dokręcaniu tj długością klucza i wyczuciem. Jakoś mi się nic nie odkręciło i nic nie urwało. Klucz dynamometryczny można kupić za 70 -130 zł + reduktory i końcówki za parę zł i wystarczy na lata. Jak ktoś urywa notorycznie śruby albo to może się opłacić. Są też końcówki na klucze płaskie np do pedałów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietro137 Napisano 18 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 No ja co prawda jeszcze żadnej nie urwałem ale zawsze jak coś zrobię to mam taki nie dosyt że nie działa jak nowe;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.