darekc Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Witam. obiło mi się o uszy, że nie wszystkie klocki hamulcowe można zastosować nie zmieniając tarcz. A mianowicie gdy mam tarczę XT SM-RT76M i kocki organiczne to zamieniając na klocki z okładziną metalową może mi tarczę mocniej zużyć, czy to prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuszpk Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Prawda. Jednak dobre tarcze powinny poradzić sobie lepiej z dobrymi klockami. Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 jeżeli producent oferuje w swojej ofercie różne typy klocków to znaczy że uwzględnił to produkując tarczę, więc wszystko będzie działać ale oczywiście przy twardych klockach trzeba się liczyć że tarczą troszkę szybciej będzie się zużywać. pytanie brzmi co chcesz uzyskać zmieniając klocki, lub inaczej co ci nie odpowiada w obecnych, w internecie i na forum można znaleźć przeróżne opinie na temat klocków i tak podsumowując siła hamowania i modulacja może być różna różnych producentów niezależnie od zastosowanych materiałów (czyli klocek firmy X metaliczny jest słabszy od organicznego firmy Y lub na odwrót) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekc Napisano 16 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Co chcę uzyskać? a lepsze hamowanie, z obecnych żywicznych nie jestem zadowolony a czas na wymianę więc pomyślałem o metalicznych czy pół metalicznych, tylko nie wiedziałem co z tarczą czy nie trzeba ją wymienić ze względu na mocniejszy materiał przy klockach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Witam. obiło mi się o uszy, że nie wszystkie klocki hamulcowe można zastosować nie zmieniając tarcz. A mianowicie gdy mam tarczę XT SM-RT76M i kocki organiczne to zamieniając na klocki z okładziną metalową może mi tarczę mocniej zużyć, czy to prawda? Mam tą samą tarczę, używam klocków metalicznych. Z tego co wiem Shimano pozwala z tą tarczą używać okładzin metalicznych oraz żywicznych. Ja o tarczę się nie martwię, ale ma dopiero około 800km w terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gomez Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 ja słyszałem ze tarcze są inne dopiero przy klockach ceramicznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PauL605 Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Jeśli się nie mylę to tarcze RT51, RT53 , RT61 mają napis "only resin" . Dopiero modele od RT75 wzwyż przeznaczone są również dla metalicznych. Brat jeździł: DC LX M585 (+ prawdopodobnie RT51 z powyższym napisem)z żywicznymi - nie hamowało; Zmienił klocki na M06 i było lepiej, aczkolwiek wydaje mi się ,że strasznie szybko zniknęły ~2k km...(2 komplety) Teraz będzie jeździł z RT75 zobaczymy jak będzie... Wracając do problemu, bierz metaliczne - na pewno odczujesz różnicę. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gomez Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 a jeździł ktoś na metaliczno-żywicznych??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deF Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 A mianowicie gdy mam tarczę XT SM-RT76M i kocki organiczne to zamieniając na klocki z okładziną metalową może mi tarczę mocniej zużyć, czy to prawda? Zasada jest prosta: coś się przy hamowaniu musi ścierać, albo klocki, albo tarcza. Cudów nie ma, twarde klocki będą szybciej zużywały tarcze. Ale IMHO nie ma się czym stresować, tarcze do hamulców rowerowych są stosunkowo niedrogie względem klocków, więc jeśli twarde klocki poprawią wyraźnie siłę hamowania (a powinny), to nie ma co rozpaczać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuszpk Napisano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 DaF dobrze pisze. Nie udało mi się zajechać tarczy w rowerze. Ale posłużę się przykładem z mojego auta w sumie zasada jest ta sama. W samochodzie tarcze powinny starczać na ok 100 000 tyś km (od 50 do 200 tyś w zależności od stylu jazdy ) klocki na 2-3 razy krócej. (od 30-50 tyś) Zamontowałem super klocki i zwyczajne tarczę. Efekt jest taki, że tarczę trzeba wymieniać, mam 90.000 km przejechane na nich, a klocki są grube i piękne. Hamulce żeby działały muszą się zużywać i nie warto na nich oszczędzać. Tarczę można zniszczyć nie tylko ją ścierając. Może się rozhartować, wygiąć pod wpływem nagłego ochłodzenia np w kałuży gdy jest rozgrzana w końcu możesz w nią uderzyć. Klocki hamulcowe żywiczne też mają wady, ścierają się momentalnie w błocie czy hałasują. Uważam, że jak już się ma hamulce tarczowe za które wydało się kilkaset zł i jeździ się na nich w górach bo do miasta wystarczają dobre v-brakei to warto szarpnąć się na te 60 zł i kupić okładziny XTR metaliczne. Te 60 zł warte jest bezpieczeństwa i komfortu jak i ewentualnych napraw po wywrotce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.