klon Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Serwisowałem niedawno swojego Fox'a według poniższego schematu: http://www.foxracingshox.com/fox_tech_center/owners_manuals/010/eng/index.html Gąbeczki zamiast fox fluidem nasączone były Brunnoxem(poprzedni właściciel używał go po każdej jeździe). Wytarłem je do sucha, nasączyłem Fox fluidem, ale do rzeczy... Nie wiem czy Brunnox przypadkiem nie "wypiera" smaru gąbek i ostatnio przestałem go używać(ok, używam dużo rzadziej), zamiast niego stosuję powietrze w sprayu(takie jak do czyszczenia komputera), którym zdmuchuję brud i kurz z okolic uszczelki i z lag. Osobiście uważam pomysł z powietrzem za dobry - nie "zatłuszczam" sobie lag(i okolic łącznie ze ścianami ), więc brud nie przylepia się tak chętnie jak po Brunnoxie. Na lagach nie ma żadnych mikro rysek, zero widocznych problemów. Co myślicie o tym sposobie? Czy lepiej wrócić do Brunnoxa i nie ryzykować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 16 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Smarowanie lag zmniejsza tarcie pomiędzy nimi a uszczelkami więc odkurzanie swoją drogą a ze smarowania bym nie rezygnował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Zasadniczo sprężone powietrze na pewno dobrze wydmucha choć nie zawsze. nie powinno niczego uszkodzić choć jak za duze ciśnienie moze naruszyć uszczelki. Ja mam reveletiona i stosuje brunoxa, dzięki niemu jest czulszy. Pozatym co osoba to opinia. Musiałbyś mieć 2 takie same amory i jeździć w takich samych warunkach zeby stwierdzić co lepsze na dłuższą mete. Jeżeli chodzi o oba zabiegi to chyba nie ma sensu u mnie jak zaleje lekko uszczelki brunoxem i troszke popompuje to syf zbiera sie wysoko na goleniach i mozna go usunąć delikatna szmatka. a taki wilgotny od brunoxa nie bedzie chętny na wydmuchanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Uważaj jak używasz tego sprężonego powietrza żebyś piasku pod uszczelki nie wdmuchał bo będzie tragedia. IMO lepiej i bezpieczniej zrobić to patyczkiem/szmatką.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klon Napisano 16 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 z tego co czytałem to smarować lagi ma właśnie ten smar z gąbeczki, tak jak pisałem nie rezygnuje, ale zamiast po każdej jeździe używam Brunoxa raz na tydzień Crazyk, To fakt, dmuchać trzeba ostrożnie(ja nie wkładam wąskiej rurki - mniejsze ciśnienie, i dmucham prostopadle do uszczelek, nigdy z góry w nie). Według mnie szmatka z patyczkiem może wyrządzić więcej szkód - brudem osadzającym się na szmatce jeździsz po amortyzatorze :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 ja swoją Rebe omiatam pędzelkiem z długim włosiem, w ten sposób większość piasku i kurzu da się usunąć, w miarę czyste golenie przecieram delikatnie szmatką a z uszczelki kurzowej pozbywam się brudu starą szczoteczką do zębów, Reba ma przejechane jakieś 300-350km i użyłem brunoxa na razie raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Uzywajac Brunoxa dosc szybko pozbedziesz sie smaru z uszczelek, a potem pojawi sie w gabkach. Ja jak zrobie srwis Rvl to przez dlugi okres nie uzywam Brunoxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klon Napisano 16 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 shotgun, tak też podejrzewałem i stąd wziął się pomysł na ten temat, może w takim razie Brunox jest bardziej odpowiedni do amortyzatorów bez gąbek? Aż poszukałem na stronie FOX'a i mam: clean exterior of fork with mild soap and water only; wipe dry with soft towelNote: Do not use any solvents or de-greasers, as these products can cause serious damage to paint and anodized parts (upper tubes, knobs, steerers). Czyli do czyszczenia używać tylko letniej wody z mydłem i wycierać miękkim ręcznikiem do sucha. Nie używać rozpuszczalników i odrdzewiaczy... Klarownych przeciwwskazań co do Brunoxa nie ma, ale po serwisie chyba warto rzadziej po niego sięgać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.