fari Napisano 15 Sierpnia 2011 Napisano 15 Sierpnia 2011 Witajcie, chciałbym rozpocząć moją przygodę z downhillem lub dirt'em. Jestem kompletnie zielony w tych sprawach ale wiem że jazdę na rowerze uwielbiam i że mam chęci. Piszę tutaj bo proszę o porady, jak zacząć jazdę, od czego i tym podobne. Mam rower Kross Hexagon V1 - http://www.opinie.senior.pl/Kross-Rower-ATB-Hexagon-V1,16071.html , który był zakupiony z 2 lata temu kiedy jeszcze się nie interesowałem sportami rowerowymi. Nie wiem czy ten rower się nadaje do DH/Dirt ale na nim mam zamiar zaczynać a gdy uznam że rzeczywiście mi się to podoba to zakupię dobry rower z przeznaczeniem pod ten sport. No i ogólnie, powiedźcie od czego zacząć, jak wyglądały wasze początki. Pozdrawiam
mot4ba Napisano 15 Sierpnia 2011 Napisano 15 Sierpnia 2011 Na tym rowerze sobie krzywdę zrobisz. Nawet nie zaczynaj na nim jeździć.
tobik2010 Napisano 15 Sierpnia 2011 Napisano 15 Sierpnia 2011 Myślę że na początek możesz przełożyć większość osprzętu z Krossa ale koniecznie kupić nowa ramę i koła, na początek powinno wystarczyć to lekkiego DH a w przyszłości przeznaczysz na to grubą kasę bo ten sport niesamowicie wciąga ale jest dość drogi. No i pamiętaj o kasku typu Full Face bo możesz sobie zrobić krzywdę, taki kask to koszt okolo 150-200zł a może uratować życie. Moje propozycje ram : NS Traffic - Cro-Mo Dartmoor Hornet Alu Jeśli chcesz ramę aluminiową to polecam stop 7005 ale musi wyglądem wzbudzać zaufanie albo mieć już wyrobioną markę bo niektóre ramy alu pękają dość szybko, natomiast w ramch stalowych (Cro-Mo) zdarza się to zdecydowanie rzadziej. No i polecam długą kierownicę i krótki mostek, dzięki temu zachowasz maksymalną kontrolę na zjazdach ( długie mostki upośledzają sterowanie na zjazdach ale za to ułatwiają podjazdy - dlatego są używane m.in. w XC )