Gość zuzelek Napisano 15 Sierpnia 2011 Napisano 15 Sierpnia 2011 Witam Wszystkich w swoim pierwszym poście ;-) Rower trekingowy - koła 28''. W chwili obecnej mam opony Vittoria ADVENTURE TOURING 700X38C i mam wrażenie, że bardzo się "kleją" do drogi. Efekt ten powoduje, że szybko wytracam prędkość. Jeżdżę 100% po asfalcie lub ścieżkach rowerowych. Zastanawiam się nad oponami szosowymi. Czytałem trochę opinii o takich oponach i na chwilę obecną wybrałbym Continental GP4000S 700x25c. Czy możecie wyrazić swoje opinie na ten temat? pzdr WICHER
Karas16 Napisano 15 Sierpnia 2011 Napisano 15 Sierpnia 2011 Wszystko zależy jaką masz obręcz :)tzn. szerokość wewnętrzną obręczy.
Gość zuzelek Napisano 15 Sierpnia 2011 Napisano 15 Sierpnia 2011 niestety z obręczy zostały usunięte wszystkie naklejki. Jutro będę wiedział jaki to dokładnie model. Załóżmy na ten moment, że mogę zastosować opony 700x23c
Mod Team Maniak Napisano 16 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 16 Sierpnia 2011 To proponuję Continental Grand Prix Supersonic mam w rozmiarze 20c w szosie i są bardzo "szybkie" A tak bardziej realnie to Michelin Pro 3 race, bardziej trwała i odporna na przebicia. Supersonic jest bardzo odchudzny i szybko się ściera, łatwo o kapcia. Miałem też conti gp4000, nie odpowiadały mi, moim zdaniem mniejsza przyczepność niż micheliny, na mokrym jeszcze większa lipa a w oporach toczenia nie odnotowałem szczególnych różnic w odniesieniu do starszego modelu michelinów czyli pro 2 race.
Gość zuzelek Napisano 16 Sierpnia 2011 Napisano 16 Sierpnia 2011 ... Miałem też conti gp4000, nie odpowiadały mi, moim zdaniem mniejsza przyczepność niż micheliny, na mokrym jeszcze większa lipa a w oporach toczenia nie odnotowałem szczególnych różnic w odniesieniu do starszego modelu michelinów czyli pro 2 race.<br /> Czytałem o GP4000 i GP4000S. Podobno 4000S są dużo lepsze od poprzedniczki. Dodatkowo w GP4000S mam rozmiar 700x25c. Wkońcu to rower trekingowy . pzdr Zuzelek
Mod Team Maniak Napisano 16 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 16 Sierpnia 2011 No tak, masz rację, nie wiem czy jest sens montowania 23c do trekinga z drugiej strony mówisz że czujesz ze opony cię hamują. Szerokość ma tu niebanalne znaczenie, w drugiej kolejności ciśnienie. Zwykle śmigasz na maksymalnym czy minimalnym zlecanym? Bo bywa też i tak że im szersza guma tym mniej można w nią pakować (waśnie np. Conti SS 20c ma do 12 bar a Gp4000 i pro2 race w 23c do 8), ciekawe więc jakie zalecenia producenta są dla 25c.
hux Napisano 19 Sierpnia 2011 Napisano 19 Sierpnia 2011 Może ten efekt hamowania nie jest spowodowany oponami tylko źle wyregulowanymi hamulcami? Wystarczy minimalne muskanie obręczy o klocki lub bicie koła. Zmieniłem Continentale traffic na Schwalbe Marathon Cross i u mnie efekt hamowania zniknął
bees Napisano 19 Sierpnia 2011 Napisano 19 Sierpnia 2011 Kenda Kwest 700x28c - trochę na ten temat jest na forum. Bardzo dobry stosunek cena/jakość, choć cholernie ciężko nałożyc je na obręcz (mi zeszło prawie godzinę na oba koła - obręcz 28" 19mm).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.