Delur Napisano 14 Sierpnia 2011 Napisano 14 Sierpnia 2011 Witam! Mam 181cm wzrostu, ważę 75kg. Szukam porządnego roweru do jeżdżenia po asfalcie, lasach i łatwych szlakach górskich. Zależy mi na tym, żeby długo wytrzymał, dlatego ważny jest dla mnie osprzęt. Z lektury tematów "rower za 2000zł" wybrałem dwa: Unibike Flite i Kelly's Oxygen. Zależy mi na porównaniu osprzetu tych rowerów, bez patrzenia na ich wygląd czy firmę. Specyfikacja Unibike Flite: (ok. http://www.unibike.pl/flite.html Specyfikacja Kelly's Oxygen: http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/74/Kellys.Oxygen/ Który z nich wybrać? Może jeszcze jakiś inny (Kross)? Pozdrawiam
tobik2010 Napisano 14 Sierpnia 2011 Napisano 14 Sierpnia 2011 Ja bym brał unibike'a, ma nawet znośny amor, świetne siodełko(wygoda ), dobrą ramę i świetną tylną przerzutkę no i tarczówki hydrauliczne ( sam zamierzam w przyszłości kupić takie lub juicy 3 ). Jest co prawda trochę cięższy (tarcze) ale te kilka gram nie powinno przeszkadzać.
delmis Napisano 14 Sierpnia 2011 Napisano 14 Sierpnia 2011 Mój odnośnik Myśle ze bedzie to duzo lepszy wybór tylko musisz się zastanowić czy rama nie będzie za duża
brt0555 Napisano 14 Sierpnia 2011 Napisano 14 Sierpnia 2011 Lepszy jednak jak rama nie pasuje to Flite jest na pierwszym miejscu, jednak warto poszukac wlasnie takich okazji jak a6.
iwan1245 Napisano 14 Sierpnia 2011 Napisano 14 Sierpnia 2011 w tym crosse a6 rama będzie dobra tylko że moim zdaniem do jazdy po lesie i górach ta rama jest za wysoka , a po za tym nie ma za dobrego osprzętu . Co do tego unibike to na twoim miejscu nie pakował bym sie w hamulce hydrauliczne , trzeba mieć doświadczenie , a serwisy w tym kraju to gówno , znajdują sie tam pzypadkowi ludzie któzy nie mają pojęcia . na kellysie oxygen jeżdziłem przez dwa lata . troche słaby amor mój miał . w kellysie masz ospzęt deore(całkiem niezly , ładna praca). i możesz go wyczaić za 1600zł , będziesz miał 400 na nowy amortyzator bo rst dosyć szybko łapie luzy (pół roku możę troche póżniej)
Delur Napisano 14 Sierpnia 2011 Autor Napisano 14 Sierpnia 2011 Dziękuję za odpowiedzi. Jutro zrobię przelot po warszawskich sklepach rowerowych i poprzymierzam sobie ramy, mam nadzieję że spotkam Krossa A6. W tej chwili mam Gary Fisher Mullet (jego dane: http://fisherbikes.com/bike/archivemodel/246 ), dałoby się go jakoś przerobić na normalny rower, którym wygodnie pojeżdżę po lasach i będę mógł szybko śmigać po asfalcie? Musiałbym kupić: nową ramę (mam 15,5") nowe przerzutki (te w ogóle nie łapią, są po prostu zużyte, 5-letni rower w końcu) kierownicę (ta jest niewygodna i za prosta, za szeroka [mimo, że ją skracałem]) Ile to wszystko (około) może mnie wynieść? Bardziej opłaca się kupić nowy rower czy modyfikować ten?
iwan1245 Napisano 15 Sierpnia 2011 Napisano 15 Sierpnia 2011 daj zdjęcia swojego roweru to wtedy ci pomoge myślę że osprzęt shimano deore ja cie stać to deore lx slx albo xt rama to już twój wybór , aby była ładna i mocna kiera - polecam truwativ hussefelt jak pięcio tetni rower to wymień blaty w korbie i kasecie bo zęby są zjechane na pewno
beskid Napisano 15 Sierpnia 2011 Napisano 15 Sierpnia 2011 Jako, że mam tę ramę to się wyłamie od Unibika i zaproponuję AUTHOR VERSUS 2009.
Delur Napisano 16 Sierpnia 2011 Autor Napisano 16 Sierpnia 2011 daj zdjęcia swojego roweru to wtedy ci pomoge Link do albumu ze zdjęciami - https://picasaweb.google.com/101797234965724467125/GaryFisherMullet?authuser=0&authkey=Gv1sRgCO_ly57oss6Z6wE&feat=directlink (z przodu mam zdjęty hamulec)
brt0555 Napisano 16 Sierpnia 2011 Napisano 16 Sierpnia 2011 Jak chcesz zrobic z niego bardziej uniwersalny rower, to korba,siodelko na normalna wysokosc, a nie kolana pod pachami, opony bardziej na szose, chyba ze mykasz w ciezkim terenie, hamulec na przod do zalozenia. Jak chcesz kupic nowa rame to juz nie bedzie ten sam rower. Ja bym albo poszedl w kompletna nowke- oxygen,a6,evo,flite lub cross - viper,evado,jump,neos, albo kupil przedewszystkim: korbe,caly naped- najlepiej jednej grupy np. alivio/deore, zalozyl hamulec na przod tarczowke taka sama lub kupil dobre hydrauliki, opony wezsze i mniej "traktorowate" i mysle ze bylby ok rower, jednak nie wiem czy do konca jest sens skladania roweru takiego bardziej do normalnej jazdy na ramie do dirtu/streetu.
Delur Napisano 16 Sierpnia 2011 Autor Napisano 16 Sierpnia 2011 Policzyłem sobie tak wstępnie, na szybko: korba (250zł) [shimano deore] opony (100zł) [2x maxxis xenith] rama (500zł) [kross level a4] przerzutka tylna (140zł) [shimano deore] przerzutka przednia (100zł) [shimano deore] kaseta (70zł) [shimano deore] piasty (140zł) [shimano deore] lańcuch (45zł) [shimano deore] pedały (40zł) [author apd] suport (50zł) [shimano deore] linki i pancerze (65zł) [shimano deore] Co daje w sumie 1800zł (doliczyłem 200zł za przesyłki i 100zł za złożenie roweru). Lepiej złożyć sobie taki rower, czy kupić nowy? Co wyjdzie bardziej opłacalnie sprzętowo? Pozdrawiam i wielki dzięki za pomoc!
brt0555 Napisano 16 Sierpnia 2011 Napisano 16 Sierpnia 2011 Jesli zlozysz taki jak napisales to kupuj czesci, nowego za 2k nie dostaniesz na takim osprzecie. Rama mozna pomyslec o innych, albo kupic niby uzywke nowa Staraj sie u jednej osoby jak najwiecej zamowic, wtedy przesylka mniej Ci wyniesie, zlozenie roweru moglbys sam sie tego podjac, odpowiedni smar i narzedzia jak masz(jedynie z kluczem do korb pewnie moze byc problem) jesli sie nie czujesz na tyle w temacie to lepiej oddac do warsztatu. Nie dales amora, a bys musial sprawdzic czy by pasowal do a4 level-ramy, a jak nie to zdecyduj sie na taki zestaw: http://allegro.pl/rama-kross-level-a2-19-cali-suntour-xcr-lockout-i1771418015.html http://allegro.pl/rama-kross-level-a6-21-cali-stery-gratis-polecam-i1757915691.html tutaj fajna oferta a6 rama za mala kase. http://allegro.pl/no-saint-urian-16-2011-czerwony-od-lemonbike-i1759065289.html ta wedlug mnie tez ladna i sie nada, zawsze to jakas odskocznia od krossow itp http://allegro.pl/bardzo-lekka-rama-kross-level-a4-wyprzedaz-i1765681103.html tutaj a4 starsza rocznikowo, jednak cena tez fajna.
Delur Napisano 16 Sierpnia 2011 Autor Napisano 16 Sierpnia 2011 Nie podejmę się złożenia roweru ani wybrania części, za mało się na tym znam (dopiero dziś dowiedziałem się co to jest korba... ), a nie mam czasu na czytanie o tym, chciałbym pojeździć jeszcze we wrześniu. Będzie to mój pierwszy rower do nie-amatorskiego jeżdżenia, dopiero jeżdżąc na nim skumam o co chodzi w prawidłowej geometrii, zacznę o niego dbać itd. Złożyć rower chciałem, żeby zaoszczędzić części z Gary'ego Fishera, ale przy składaniu i tak nie zostanie z niego nic oprócz siodełka i kół. Dlatego kończę dywagacje nt. składania i wracam do dylematu: Kelly's Oxygen Unibike Flite Kross Level A6 (tu jest dobra okazja sa A6) Author Versus odpada, za drogi Jutro lecę przymierzać ramy, wszystkie 3 podobają mi się z wyglądu, nie mam faworyta. Dzięki za pomoc bart!
brt0555 Napisano 16 Sierpnia 2011 Napisano 16 Sierpnia 2011 Wez ten, ktory Ci sie najbardziej spodoba jak sie do niego przymierzysz(mam swojego faworyta ale go nie zdradze teraz ) Podczas wybierania miedzy tymi trzema nie patrz juz na osprzet tylko na to, ktory po przymiarce najlepiej Ci pasowal, mi sie udalo za pierwszym razem, mam nadzieje, ze Ty tez nie bedziesz musial dlugo szukac. Powodzenia!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.