komtur88 Napisano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2011 (edytowane) Witam, Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem Scotta Scale 40 2011. Rowerek super. Chciałbym mu jednak wymienić siodełko, sztycę, mostek i kierownicę. Oryginał Scotta jakoś do mnie nie przemawia. Prosiłbym was o jakieś propozycje, porady itp.… Sam jakoś się w tym wszystkim gubię (duży wybór firm). Generalnie to zależy mi i na zbiciu wagi oraz na zachowaniu efektu wizualnego. Cenowo to poziom Ritchey WCS. Kierownica gięta albo prosta-czarna Mostek –biały Sztyca-czarna Siodełko-białe Reasumując proszę o pomoc w wyborze producenta w/w komponentów. Pozdrawiam Edytowane 13 Sierpnia 2011 przez komtur88 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaco96 Napisano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2011 Kierownica: http://allegro.pl/truvativ-stylo-noir-world-cup-carbon-super-cena-i1765843243.html Mostek: http://allegro.pl/boplight-race-bialy-super-lekki-100-mm-wys-0-i1763266103.html#gallery Sztyca: Nie wiem jaka średnica. Siodełko: http://allegro.pl/diva-genuine-gel-biale-najtaniej-wawa-i1757805591.html#gallery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komtur88 Napisano 14 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2011 Dzięki za propozycję. Sztyca to 31,6. Mostek max 100mm. Co do kierownicy to decyduje się jednak na giętą. Zależy mi na kupnie całego zestawu z jeden firmy (siodełko może być z innej). Jeśli ma ktoś jeszcze inne propozycję to będę bardzo wdzięczny. I jeszcze jedno pytanie. Czy warto wchodzić w carbon? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adixtra Napisano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2011 (edytowane) Ja ci polecę boplighta/smicę. Dobrze wypada w cena/waga/jakość. Mostek http://allegro.pl/nowy-boplight-race-bialy-100-25-4-mm-123-wys-0-i1756421040.html Kierownica http://allegro.pl/nowe-boplight-sport-580-600-25-4-xc-mtb-wys-0-i1763266094.html Sztyca http://allegro.pl/sztyca-wspornik-siodla-boplight-31-6-400mm-i-inne-i1754388936.html Siodło http://allegro.pl/velo-siodelko-pro-biale-od-xtrabike-pl-i1734399746.html http://allegro.pl/siodelko-szosowe-carbon-velo-vl-1133u2-tylko-99zl-i1744428775.html Chyba, że potrzebujesz czegoś lżejszego. Edytowane 14 Sierpnia 2011 przez adixtra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Conquistador Napisano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2011 Dzięki za propozycję. Sztyca to 31,6. Mostek max 100mm. Co do kierownicy to decyduje się jednak na giętą. Zależy mi na kupnie całego zestawu z jeden firmy (siodełko może być z innej). Jeśli ma ktoś jeszcze inne propozycję to będę bardzo wdzięczny. I jeszcze jedno pytanie. Czy warto wchodzić w carbon? Pozdrawiam Warto, jesli masz kasę, zależy Ci na wadze i załóżmy ze wiekszą wagę przywiązujesz do estetyki - abstrahując juz od wszelkich zalet i wad karbonu, to dla mnie nie ma ładniejszego widoku niż piękna karbonowa faktura Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yoshimitsu9 Napisano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2011 Moim zdaniem jeżeli masz środki na carbon to jak najbardziej. Wygląd będzie atrakcyjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2011 rodzi sie tylko pytanie, jak ma sie sens inwestycji w weglowe rurki do mozliwosci dolozenia troche ponad tysiaka do karbonowego scale 35...ja bym dal co najwyzej karbonowa sztyce, a nadmiar gotowki upakowal w kola mnie najczesciej widziana faktura karbonu kojarzy sie z tandeta i bazarem, osobiscie duzo wyzej cenie wykonczenie UD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kudlaty01 Napisano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2011 ujeżdżam takiego scota od marca, wymieniłem w nim koła na komplet 1370+/-gram(alpine,revo,novatec) i jeszcze wyrzuciłem dętki inwestycja wielkości 1300zł+ a różnica w wadze 1kg, pierdziel te rurki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Conquistador Napisano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2011 nie za bardzo wiem co ma karbon do tandety i bazaru :/ Poki co to jeden z drozszych materiałów i na bazarze na kg tak jak kartofli sie go raczej nei spzredaje zrzucanie wagi z koł to inna para kaloszy,a to że warto kupić mozliwie najlzejsze koła jest oczywistą oczywistoscią... poki co mówimy jednak o sztycy, kierze czy mostku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 (edytowane) to, ze relatywnie czesto karbonowe komponenty z taka faktura sa oszukane innymi slowy wykonane na alu szkielecie i owiniete cieniusia, ozdobna warstwa wegla, zdarzy sie nawet, ze jest to 'zwykla' folia imitujaca, w efekcie komponenty albo nie sa lzejsze od jawnego alu, albo ich wytrzymalosc pozostawia wiele do zyczenia rurki weglowe kosztuja, zestaw 3 sztuk to w zasadzie ekwiwalent roznicy cen scale'a 35 i 40, a roznica tlumienia ramy i zysk wagowy sa nieporownywalne, zatem jak dla mnie przed warto sobie odpowiedziec na pytanie, czy chce sie miec rower weglowy, czy tanszy alu, a nie topic kase w rozwiazania tracajace o placebo Edytowane 16 Sierpnia 2011 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek516 Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Nie obraź się ale wg mnie robisz to ' od dupy strony ' bo na kołach można zrzucić 1kg jak nie więcej, a rurki wymienia się na końcu Jeśli zmienisz koła na wspomniane wyżej Alpine, odczujesz zmiane na masie rotacyjnej, rower będzie szybszy i co najważniejsze lżejszy, a jeśli wymienisz rurki? zejdziesz może 0.5kg z wagi a różnice jaką zauważysz? Wg mnie żadna Ale zrobisz jak będziesz chcial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kudlaty01 Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 posłuchaj się jarka i nabialu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Rozumiem wymianę rurek gdy nie pasują do charakteru roweru czy własnych upodobań (prosta/gięta kierownica - co często niesie za sobą zmianę mostka, sztyca z offsetem/bez offsetu, kształt siodełka) lub gdy już wszystko inne zostało wymienione, ale zmiana rurek dla samej zmiany i "ładności" to bezsens. Na wyglądzie się nie jeździ. Za to na wadze już tak. I tu lepiej zainwestować np. w koła. @jaco96 Damskie siodło dla faceta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Conquistador Napisano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 to, ze relatywnie czesto karbonowe komponenty z taka faktura sa oszukane innymi slowy wykonane na alu szkielecie i owiniete cieniusia, ozdobna warstwa wegla, zdarzy sie nawet, ze jest to 'zwykla' folia imitujaca, w efekcie komponenty albo nie sa lzejsze od jawnego alu, albo ich wytrzymalosc pozostawia wiele do zyczenia rurki weglowe kosztuja, zestaw 3 sztuk to w zasadzie ekwiwalent roznicy cen scale'a 35 i 40, a roznica tlumienia ramy i zysk wagowy sa nieporownywalne, zatem jak dla mnie przed warto sobie odpowiedziec na pytanie, czy chce sie miec rower weglowy, czy tanszy alu, a nie topic kase w rozwiazania tracajace o placebo nie spotkałem się z takimi 'podróbkami'. Mówisz zapewne o tanich komponentach takich firm jak Zoom, ITM, Promax etc. które faktycznie mają w asortymencie alu komponenty owinięte karbonową strukturą, z tym ze wszystkie te produkty są opisane jako aluminiowe i z powłoką karbo, wiec to zadna podrobka, ot tania namiastka prawdziwego karbonowego komponentu. Pomijajac juz fakt że nie da sie ich nie odrożnic od produktów z czystego karbonu - alu zawsze bedzie widoczne na rantach. Co do wytrzymałosci to ta jest akurat wieksza od wiekszosci wylajtowanych komponentów, ale tez bez łaski skoro taki mostek czy kierownica waży 250 czy 300 gram...Inaczej sprawa ma sie juz z mostkami, w zasadzie wszystkie produkty łacznie z Ritcheyem czy FSA na czele mają alu szkielet i wcale nie swiadczy to o ich złej jakosci czy kiepskim wykonaniu. Rurki karbonowe kosztują, to fakt, ale wcale niewiele więcej niż wielokrotnie cieniowane i wylajtowane komponenty aluminiowe. Ceny sklepowe komponentów karbonowych sa z du** wzięte i oderwane od rzeczywistosci. Sam sprowadzam oryginalne komponenty karbonowe najlepszych firm i u mnie kosztują one jedną trzecią ceny sklepowej... Nie wiem czemu wszyscy z maniackim uporem uczepili sie tylko własciwosci tlumiących karbonu, owszem nie sa one powalające, ale nie po to produkuje się elementy z włokna weglowego. Jesli sądzicie, że wielokrotnie cieniowane aluminium bedzie mocniejsze od karbonowego odpowiednika o podobnej masie to jestescie w grubym błedzie. Piszę to juz enty raz; scianki aluminiowych, wielokrotnie cieniowanych komponentów, będą od swoich karbonowych odpowiedników przynajmniej dwu, tzry-krotnie cieńsze... osobiscie, duzo bezpieczniej czuję sie na 120g kierownicy karbonowej niz na niewiele grubszym od papieru Ritcheyu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komtur88 Napisano 18 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 Chyba za bardzo się rozpędziłem i poszedłem nie w tym kierunku co trzeba. Zmienię koła a rury zostają. Jaki zestaw polecacie do max 1500zł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 (edytowane) piasta przód Novatec D711, tył DT 350, obręcze ZTR Alpine, szprychy Sapim D-light, alu nyple. Ok. 1550zł + zaplot, waga 1430g a kółka na lata Może w bikestacji złożyliby taki komplet nieco taniej. Edytowane 18 Sierpnia 2011 przez miskov17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 niech sie naucza zaplatac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Killer206 Napisano 16 Września 2011 Udostępnij Napisano 16 Września 2011 (edytowane) Zbyt poważna sprawa i drogie komponenty, żeby to samemu robić. Zaplot koła to bez wątpienia JEDYNA czynność z którą warto się udać do prawdziwie profesjonalnego serwisu, który ma tensometr. Wtedy masz pewność, że koło będzie zrobione dobrze od początku do końca a nie potem bawić się w jakieś układanie szprych bo to bzdura jest Edytowane 16 Września 2011 przez Killer206 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komtur88 Napisano 17 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2011 No nie. Z tym zaplataniem to kolega Nabiał pewnie żartował. Ja to mogę co najwyżej zapleść jakiejś ładnej dziewczynce warkoczyk. A tak poważnie to zbieram kasę i szukam sklepiku, który sprawi mi coś takiego: komplet piast Dt 350 Obręcze Ztr Crest Szprychy Cx-ray Do wagi 88 kg powinno być ok. A co do rurek to na razie daje sobie na wstrzymanie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kudlaty01 Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 weź novateki ;] jak kolega pisał wcześniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 19 Września 2011 Udostępnij Napisano 19 Września 2011 novatek vs dt i proponujesz te 1? fajnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kudlaty01 Napisano 22 Września 2011 Udostępnij Napisano 22 Września 2011 zapewne 240 nie będzie brać więc... Fajnie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi