Skocz do zawartości

[opony] Wkładka przeciw przebiciu - sciema?


Ziomek

Rekomendowane odpowiedzi

Co sadzicie o oponach ktore jak sie czyta maja - wkładka przeciw przebiciu!

 

Stale jestem w dylemacie jaka opony kupic!

Schwalbe

schwalbe%20terra%20cruiser.jpg

 

czy Michelin

trans_sprint.jpg

 

Tak sie sklada ze obie kosztuja po 45 zł na Allegro (normalnie w sklepie Michelin kosztuje az 69 zł a Schwalbe 48 zł), tyle ze Michelin ma wkładka przeciw przebiciu i to ja odróznia od Schwalbe!

 

Jakie sa Wasze opinie o wkładkach przeciw przebiciu w oponach? Czy to jakas sciema? Wiadomo opona musi sie kiedys zużyć - ALE O CO CHODZI Z TA WKLADKA?

Warto cos takiego kupowac (nie ukruwam ze to okazja - 45 zł)?

 

Proooosze tym razem cos napiszcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trroy ---- jest napisane, a nie pisze :D

Ja bym brał Michelina ze względu na wage i marke

 

No wlasnie jak to wyglada od strony MARKI I WAGI? Ktora lepsza marka - czesciej uzywana przez rowerzystów?Ktora z firm robi lepsze opony - pod jakim wzgledem mam je porownywac? Czy Michelin jest dobrze kojarzona z oponami do rowerow i czy bardziej Schwalbe!

 

Waga: Troszeczke roznicy jest : Ciezsza czy letsza? Jaki to mam wplyw na sama jazde?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myslicie o takim zestawieniu:

 

Na PRZÓD : Schwalbe Terra Cruiser

 

Na TYŁ : Michelin Transworld Sprint

 

Dzisiaj jeden kolega zaproponowal mi takie zestawenie (patrz wyzej), argumentujac ze na PRZOD nie mam co dawac Michelin bo moze to zwiekszyc opory toczenia. Z Przodu opona musi byc gladka (Terra Cruiser) a z tylu cos "agresywniejszego" (Michelin) - w koncu to opona napedowa:)

 

A co Wy o tym myslicie?

 

To dla mnie bardzo wazne! Kazdy POST jest WAZNY! Wiec czekam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biore pod uwage jazde po asfalcie, po lesie i po wiejskich drogach ;) - oczywiscie w porze wiosenno - letnio - jesiennej! ! No ewentulanie jazda po deszczu.... - moze byc ciezko! Tak czy inaczej na TYL ? Chyba Michelin bedzie pasowac? Co o tym myslicie? Na przod ...... poczekamy, zobaczymy! Ale nadal czekam na wasze posty! Moze jeszcze zmienie zdanie - pierwszy raz przychodzi mi kupowac opony:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Biore pod uwage jazde po asfalcie, po lesie i po wiejskich drogach ;) - oczywiscie w porze wiosenno - letnio - jesiennej! ! No ewentulanie jazda po deszczu.... - moze byc ciezko! Tak czy inaczej na TYL ? Chyba Michelin bedzie pasowac? Co o tym myslicie? Na przod ...... poczekamy, zobaczymy! Ale nadal czekam na wasze posty! Moze jeszcze zmienie zdanie - pierwszy raz przychodzi mi kupowac opony:)

 

Dlaczego upierasz się przy tych Sprintach, moim zdaniem Citi mają lżejsze toczenie, wagę zapewne podobną i cenę chyba też. Ja kupiłem i jestem zadowolony, brałem ze względu na bieżnik. Tutaj można ją zobaczyć: http://shop.megasport.biz.pl/product_info....566092b28d17e03

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkładki utrudniają przebicie się kolców - albo mają je "skierować" w bok, albo "pochłąnąć" swoją grubością. Schwalbe ma bardzo różne odmiany opon i wkładek - stąd też i wag. W każdym razie ja Michelina założyłbym na przód, a Schwalbe na tył. Generalnie należy walczyć o jak najmniejszy opór opony tylne - ona stawia większy opór jadącemu niż przednia.

Prawda jest taka, że jak nie kupisz, to nie będziesz wiedział jak się spisują. Nawet testy wielkich miesięczników zdają się być nieobiektywne (bądź niedokładne - sam nie wiem co gorsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze tak sie podepne troche lekko odbiegajac od tematu- to ja juz wkoncu nie wiem. BO mam escape pro i survival pro. Escape mam z przodu survivala z tyłu, bo nim sie lepiej wyjezdza na podjazdy[lepiej sie wrzyna w ziemie]... powinienem je przestawić? Tak zeby byl z przodu survival 2.3[realnie 2.1] a z tyłu escape [realnie 1.9]?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze tak sie podepne troche lekko odbiegajac od tematu- to ja juz wkoncu nie wiem. BO mam escape pro i survival pro. Escape mam z przodu survivala z tyłu, bo nim sie lepiej wyjezdza na podjazdy[lepiej sie wrzyna w ziemie]... powinienem je przestawić? Tak zeby byl z przodu survival 2.3[realnie 2.1] a z tyłu escape [realnie 1.9]?

 

 

Na upartego trzebaby wiedzieć która ma mniejsze opory. W zasadzie to obie są polecane na tył - jednak na trochę inne warunki. Czy Survival lepiej się wrzyna w ziemię, to ja bym polemizował - dopóki nie ma błota i śniegu, bo wtedy się uślizguje beznadziejnie, grzęźnie strasznie i opory ma nieludzkie.

Jednak widuję takie rozwiązania, gdzie przednia opona jest szersza niż tylna - na którymś forum widziałem już dyskusje na ten temat. Osobiście nie preferuję takich rozwiązań, choć nie wykluczam. Sprawdzają się zimą, gdzie nie dociążony przód nie powinien grzęznąć, ale zapewniać dobrą przyczepność (szerszy Michelin XL S), a tył powinien zapewniać maksymalny nacisk jednostkowy dla opony napędowej (węższy Panaracer Fire Mud Pro 1.8). W określonych warunkach (marznące roztopy) może się jednak sprawdzić jak najszersze ogumienie zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...