Ziomek Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 Co sadzicie o oponach ktore jak sie czyta maja - wkładka przeciw przebiciu! Stale jestem w dylemacie jaka opony kupic! Schwalbe czy Michelin Tak sie sklada ze obie kosztuja po 45 zł na Allegro (normalnie w sklepie Michelin kosztuje az 69 zł a Schwalbe 48 zł), tyle ze Michelin ma wkładka przeciw przebiciu i to ja odróznia od Schwalbe! Jakie sa Wasze opinie o wkładkach przeciw przebiciu w oponach? Czy to jakas sciema? Wiadomo opona musi sie kiedys zużyć - ALE O CO CHODZI Z TA WKLADKA? Warto cos takiego kupowac (nie ukruwam ze to okazja - 45 zł)? Proooosze tym razem cos napiszcie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
birdman Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 a jaka jest roznica w wadze tych opon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziomek Napisano 24 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 Michelin Transworld Sprint: 515 g (z wkładka przeciw przebiciu) wiecej szczegułów Transworld Sprint Schwalbe Terra Criuser : 680g (bez wkładki) wiecej szczegułów Terra Criuser Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trroy Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 Te Schwalbe też mają skuteczną wkladkę antyprzebiciową z naturalnego kauczuku. Wyczytałem to z katalogu, zresztą na tej stronie internetowej też to pisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CR7 Prezes Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 trroy ---- jest napisane, a nie pisze Ja bym brał Michelina ze względu na wage i marke, co prawda sam mam Specialized fast track pro ale zawsze marzył mi sie komplecik leciutkich Michelinów :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziomek Napisano 25 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 trroy ---- jest napisane, a nie pisze Ja bym brał Michelina ze względu na wage i marke No wlasnie jak to wyglada od strony MARKI I WAGI? Ktora lepsza marka - czesciej uzywana przez rowerzystów?Ktora z firm robi lepsze opony - pod jakim wzgledem mam je porownywac? Czy Michelin jest dobrze kojarzona z oponami do rowerow i czy bardziej Schwalbe! Waga: Troszeczke roznicy jest : Ciezsza czy letsza? Jaki to mam wplyw na sama jazde? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 Ja miałem Panarecera Mach z systemem antyprzebiciowym AntiSnake i czy to działa to nie mam pojęcia - w każdym razie nigdy nie złapałem kapcia jak jeździłem na tych oponkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziomek Napisano 25 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 A co myslicie o takim zestawieniu: Na PRZÓD : Schwalbe Terra Cruiser Na TYŁ : Michelin Transworld Sprint Dzisiaj jeden kolega zaproponowal mi takie zestawenie (patrz wyzej), argumentujac ze na PRZOD nie mam co dawac Michelin bo moze to zwiekszyc opory toczenia. Z Przodu opona musi byc gladka (Terra Cruiser) a z tylu cos "agresywniejszego" (Michelin) - w koncu to opona napedowa:) A co Wy o tym myslicie? To dla mnie bardzo wazne! Kazdy POST jest WAZNY! Wiec czekam.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 Wg. mnie to lepiej mieć agresywniejszy bieżnik z przodu, w końcu chyba lepiej jak tył Ci się ślizga, a nie przód zwłaszcza przy wchodzeniu w zakręty, a chyba nie masz takich nóg, żeby za każdym startem palić gumę Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziomek Napisano 26 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2006 Biore pod uwage jazde po asfalcie, po lesie i po wiejskich drogach - oczywiscie w porze wiosenno - letnio - jesiennej! ! No ewentulanie jazda po deszczu.... - moze byc ciezko! Tak czy inaczej na TYL ? Chyba Michelin bedzie pasowac? Co o tym myslicie? Na przod ...... poczekamy, zobaczymy! Ale nadal czekam na wasze posty! Moze jeszcze zmienie zdanie - pierwszy raz przychodzi mi kupowac opony:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BONUS Napisano 26 Marca 2006 Udostępnij Napisano 26 Marca 2006 Biore pod uwage jazde po asfalcie, po lesie i po wiejskich drogach - oczywiscie w porze wiosenno - letnio - jesiennej! ! No ewentulanie jazda po deszczu.... - moze byc ciezko! Tak czy inaczej na TYL ? Chyba Michelin bedzie pasowac? Co o tym myslicie? Na przod ...... poczekamy, zobaczymy! Ale nadal czekam na wasze posty! Moze jeszcze zmienie zdanie - pierwszy raz przychodzi mi kupowac opony:) Dlaczego upierasz się przy tych Sprintach, moim zdaniem Citi mają lżejsze toczenie, wagę zapewne podobną i cenę chyba też. Ja kupiłem i jestem zadowolony, brałem ze względu na bieżnik. Tutaj można ją zobaczyć: http://shop.megasport.biz.pl/product_info....566092b28d17e03 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ssslawecki Napisano 27 Marca 2006 Udostępnij Napisano 27 Marca 2006 Wkładki utrudniają przebicie się kolców - albo mają je "skierować" w bok, albo "pochłąnąć" swoją grubością. Schwalbe ma bardzo różne odmiany opon i wkładek - stąd też i wag. W każdym razie ja Michelina założyłbym na przód, a Schwalbe na tył. Generalnie należy walczyć o jak najmniejszy opór opony tylne - ona stawia większy opór jadącemu niż przednia. Prawda jest taka, że jak nie kupisz, to nie będziesz wiedział jak się spisują. Nawet testy wielkich miesięczników zdają się być nieobiektywne (bądź niedokładne - sam nie wiem co gorsze). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 27 Marca 2006 Udostępnij Napisano 27 Marca 2006 Ze tak sie podepne troche lekko odbiegajac od tematu- to ja juz wkoncu nie wiem. BO mam escape pro i survival pro. Escape mam z przodu survivala z tyłu, bo nim sie lepiej wyjezdza na podjazdy[lepiej sie wrzyna w ziemie]... powinienem je przestawić? Tak zeby byl z przodu survival 2.3[realnie 2.1] a z tyłu escape [realnie 1.9]? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ssslawecki Napisano 27 Marca 2006 Udostępnij Napisano 27 Marca 2006 Ze tak sie podepne troche lekko odbiegajac od tematu- to ja juz wkoncu nie wiem. BO mam escape pro i survival pro. Escape mam z przodu survivala z tyłu, bo nim sie lepiej wyjezdza na podjazdy[lepiej sie wrzyna w ziemie]... powinienem je przestawić? Tak zeby byl z przodu survival 2.3[realnie 2.1] a z tyłu escape [realnie 1.9]? Na upartego trzebaby wiedzieć która ma mniejsze opory. W zasadzie to obie są polecane na tył - jednak na trochę inne warunki. Czy Survival lepiej się wrzyna w ziemię, to ja bym polemizował - dopóki nie ma błota i śniegu, bo wtedy się uślizguje beznadziejnie, grzęźnie strasznie i opory ma nieludzkie. Jednak widuję takie rozwiązania, gdzie przednia opona jest szersza niż tylna - na którymś forum widziałem już dyskusje na ten temat. Osobiście nie preferuję takich rozwiązań, choć nie wykluczam. Sprawdzają się zimą, gdzie nie dociążony przód nie powinien grzęznąć, ale zapewniać dobrą przyczepność (szerszy Michelin XL S), a tył powinien zapewniać maksymalny nacisk jednostkowy dla opony napędowej (węższy Panaracer Fire Mud Pro 1.8). W określonych warunkach (marznące roztopy) może się jednak sprawdzić jak najszersze ogumienie zimą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 27 Marca 2006 Udostępnij Napisano 27 Marca 2006 Ja tam mam dobre doswiadczenia z tym survivalem moim zdaniem sie spisuje lepiej niz escape w terenie, ale znow jest ciezszy-dlatego pytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.