Alt Napisano 12 Sierpnia 2011 Napisano 12 Sierpnia 2011 Witam, Jeżdżę na szosie już od 10 miesięcy, zaczynałem niewinnie 20km dziennie bez odpowiedniego żywienia itd. Przez zimę intensywnie biegałem, ponad 7h tygodniowo. Od lutego na siłowni kręciłem na spinningowym rowerku 2h dziennie w tlenie, do tego jeden dzień w tygodniu na maszynach siłowo. Wszystko fajnie do kwietnia, kiedy to przesadziłem z jazdą i przy 15h jazdy w górnym progu wytrzymałości tlenowej tygodniowo przetrenowałem się. Objawy jak zwykle: złe samopoczucie, senność, znaczne obniżenie tętna w czasie ćwiczeń i praktycznie zero siły, 2 tygodniowa przerwa pomogła. Powtórzyło się to w czerwcu, identyczne objawy i przyczyna tak samo - za duża objętość i intensywność. Na szczęście podczas drugiej kontuzji prowadziłem już dziennik treningowy i łatwo metodą prób i błędów poprawiłem odżywianie oraz same treningi - wyczułem organizm i teraz metodą periodyzacji na wytrzymałościówkę przeznaczam kolejno 9-11-13-4 godzin tygodniowo. To jest ewidentnie moje maksimum, bo mam dni kiedy jestem słaby i akurat przerwa jednodniowa lub AR powoduje iż kolejny dzień jestem już w świetnej formie (najczęściej tydzień treningowy składa się na 6 dni jazdy w tlenie z interwałami szybkościowymi i jeden dzień luźnej jazdy bądź całkowicie bez roweru, np. basen i jacuzzi). Mam 18 lat. I tu pojawia się moje pytanie... Mam kolegę, który również jeździ szosowo, tyle że już ponad 2 lata, ALE bez planu treningowego, bez wiedzy teoretycznej no i je śmieci (obiadki robione przez babcię, co chwila pizza etc.). Tygodniowo czasami wychodzi mu ponad 20h treningu, robi co kilka dni wypady ponad 100km, a nawet 200km (po czym kolejnego dnia bez odpoczynku robi kolejne 100km i dopiero później odpoczywa). Do tego trasy które wybiera są obfite w podjazdy, więc takie treningi są bardziej na poziomie wytrzymałości siłowej z mnóstwem interwałów siłowych (nie używa pulsometru więc nie powiem nic odnośnie tętna) i tak przez cały sezon, a nie zaplanowana