Igorch Napisano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Witam Mam amortyzator RockShox Recon SL Solo Air skok 100mm(golenie wystają na 103mm) i mam pytanie czy da się zwiększyć skok(na 120-130mm)?, bo gdzieś czytałem że tak, ale nigdzie nie mogę znaleźć jak to wykonać i czy da się wogóle w moim przypadku to zrobić? Na goleni mam nalepkę z informacją o ciśnieniu dla 80mm 100mm i 120-130mm - tylko czy to uniwersalna naklejka dla wszystkich, czy może da się zmienić ten skok? Pomoże ktoś i odpowie mi na to pytanie?, bo nie mam żadnej instrukcji, rocznik prawdopodobnie 2009 lub 2010. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaco96 Napisano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Powinno, spokojnie dać rade zwiększyć skok do 120mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorch Napisano 11 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Tylko jak? Ktoś to robił, dużo z tym zabawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bombell Napisano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Tu masz w zasadzie wszystko. http://www.sram.com/_media/pdf/rockshox/dealers/TM_MY08_E.pdf Na drugim obrazku numer 13 czyli podkładki Alltravel odpowiedniej długości musisz wsadzić http://www.sram.com/_media/techdocs/2008%20ROCKSHOX%20SPC_95-4315-001-000_A_Argyle.pdf Lub tu masz jeszcze pokazane http://tiny.pl/hxnqq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorch Napisano 12 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 Dzisiaj patrzyłem do tego amora i jednak nic nie narobię w moim przypadku ponieważ ta turka na której powinny być podkładki niema ich tam(niema co ściągnąć) ratowałoby tylko kupienie tego elementu dłuższego. a takie pytanie tam był jakiś olej(w komorze powietrznej) taki tylko chyba żeby smarowac i jak odkręciłem to się wylał, i żeby nie było sucho to nalałem trochę oleju mineralnego do hamulców shimano - może tam być?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bombell Napisano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 Oryginalnie jest tam 15ml oleju 15w. Jak się tam DOT zachowana to pojęcia nie mam ale raczej nie ma nic do uszkodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 dot to nie olej mineralny!Nie lałbym tam tego oleju, kup coś takiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorch Napisano 12 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 To jest na pewno olej mineralny(nie DOT) bo kupowałem do hamulców shimano oryginalny, dałem tak ok.1-2ml max. bo jakiś tam był i wyciekł, a nie mam nic innego żeby nalać, smar zostawiłem ten który się uchował i nalałem po kilka kropli tego oleju mineralnego - chyba nic się nie stanie?? A jaki w ogóle jest tam typ oleju prawidłowy? silikonowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 Hamulce Shimano pracują na oleju, a nie na płynie DOT, więc jeśli tam wlałeś olej do hamulców Shimano to OK. A jeśli wlałeś płyn DOT to masz problem. Jęśli wlałeś 2 ml. to mało (właściwie tak jak by nic nie było), miałeś napisane powyżej - 15 ml. Kup zwykły olej do silnika, mineralny i tam wlej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorch Napisano 12 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 No to doleje najwyżej tego shimano, olej wylał sie jak odkręciłem dolną śrube z góry pod korkiem powietrza nie było oleju tylko smar(dosyć rzadki jakiś), ale go zostawiłem i dałem tam też kapke tego oleju. To odkręce jeszcze raz ta śrube z dołu i naleje tego shimano z 15ml. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deF Napisano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2011 Jeśli to awaryjna naprawa, to OK. Jeśli chcesz to zrobić i dalej normalnie jeździć, to jesteś na dobrej drodze żeby sobie zepsuć pracę amora lub w skrajnym przypadku jego samego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorch Napisano 14 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2011 No dobra jakoś przekonałem sie co do tych olejów i kupie ten fox float fluid do powietrznej komory, a pytanie jaki mam kupić do komory tej co jest pod komorą powietrzną(ten co mi uciekł spod tej dolnej śruby)? Co tam ma być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2011 Ale po co ten FOX ? Możesz tam wlać taki olej silnikowy zarówno do komory powietrznej jak do goleni : http://www.tomsolsklep.pl/index.php?products=product&prod_id=116 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deF Napisano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2011 Silnikowy raczej nie jest najlepszym pomysłem do amortyzatora z tłumieniem olejowym, już prędzej, jeśli by się bawić w kombinatorykę, syntetyczny przekładniowy, ino z lepkością może wyjść zgaduj-zgadula. Tylko po co bawić się w takie druciarstwo, skoro bardzo dobry olej do zawieszeń można kupić za 50-60 zł za litrową flaszkę, która w rowerze starczy na jakiś 50 wymian albo i więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorch Napisano 15 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2011 Chodzi mi o komore powietrzną(tą pod zaworem powietrza) i komore tą co jest pod komorą powietrza tam ma być podobno 15ml oleju do smarowania goleni, poważnie mówicie z tym olejem silnikowym?? Bo teraz do powierznej nalałem własnie silnikowego jakiegoś(ten shimano nie miał w ogóle lepkości i zachowywał się jak woda). Powiedźcie jaki mam nalać co to ma być, ktoś kto już tak robił najlepiej i co nalewał? Bo amor jest nowy i nie chcę go uszkodzić. EDIT: Popatrzyłem i: Komora powietrzna: 6ml 15WT Pod komore powietrzną: 15ml 15WT Turnkey: 120ml 5WT Pod Turnkey: 15ml 15WT Tylko teraz jaki, do amortyzatorów(motocyklowych) kupić, dobry będzie? np coś takiego znalazłem: http://czescidoskuterow.pl/Olej_do_zawieszenia_MOTUL_FORK_OIL_MEDIUMHEAWY_15W-1746.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2011 "Fork oil" na pewno do tłumika (tam gdzie masz napisane Turnkey i ma to być 5 WT), wszędzie indziej możesz wlać silnikowy, jak nie chcesz silnikowego możesz kupić tego Motula 15 WT, jednak sporo taniej wyjdzie Orlen : http://www.sklep.platinumoil.pl/ORLEN-OIL-AMORTYZOL-15-WL-150-B1L%283,10349,1338%29.aspx Olej silnikowy ma więcej dodatków niż olej do amortyzatorów, po prostu pracuje w trudniejszych warunkach (siarka, temperatura), smaruje tak samo dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorch Napisano 15 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2011 No dobrze chodzi mi głownie zeby nie zeżarł uszczelniaczy w amortyzatorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2011 No to żaden nie "zeżre", byle nie był to DOT. Najlepiej wypada Orlen amortyzol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorch Napisano 16 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Kupiłem: Orlen Amortyzol 15W - do komory powietrznej i pod powietrzną Lotos Syntetic 5W(silnikowy) - do prawej goleni z blokadą turnkey Ten Lotos jest syntetyczny to lepiej czy gorzej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deF Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Tylko teraz jaki, do amortyzatorów(motocyklowych) kupić, dobry będzie?np coś takiego znalazłem: http://czescidoskute...Y_15W-1746.html Generlnie Motul jest taki-se. Znacznie lepszy i niezacznie droższy jest Silkolene RSF. Olej silnikowy ma więcej dodatków niż olej do amortyzatorów, po prostu pracuje w trudniejszych warunkach (siarka, temperatura), smaruje tak samo dobrze Olej silnikowy pracuje w zdecydowanie innych warunkach niż olej w amortyzatorach. Z jakichś powodów (i nie tylko małketyngowych) są to zupełnie różne produkty. Kupiłem: Orlen Amortyzol 15W - do komory powietrznej i pod powietrzną Lotos Syntetic 5W(silnikowy) - do prawej goleni z blokadą turnkey Ten Lotos jest syntetyczny to lepiej czy gorzej? Generalnie syntetyczny jest lepszy od półsyntetycznego, a ten jest lepszy od mineralnego. Ale zrobiłeś z olejami odwrotnie niż Ci radzono – do dampera miał być dedykowany do zawieszeń. A lepkości wg. SAE to tak pi razy oko są podawane i u różnych producentów oznaczają różną faktyczną lepkość, zwłaszcza przy olejach o różnym przeznaczeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorch Napisano 17 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 ehh:/.. myślałem że tak... No, ale trudno takimi zaleje, no chyba że w takim przypadku lepiej zalać powietrzną tym lotosem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 Wszystko (łącznie z komorą powietrzną) możesz zalać lotosem 5W lub amortyzolem 15 WL - oprócz tłumika (Turnkey), tam właśnie powinien być olej do amortyzatorów o lepkości 5W !. Do tłumika mogłeś kupić : http://www.sklep.moto-akces.pl/castrol-synthetic-fork-oil-5w-do-teleskopow-p-31171.html A najlepiej nie czepiaj się tłumika, resztę zalej amortyzolem i koniec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorch Napisano 18 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 a to turnkey zostawie w spokoju jak na razie, bo jeszcze go nie otwierałem to jest ok. Kolega ma darta i tam już trzeba by otworzyć turnkey to nalać Lotosa 5W? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 Nie , tam właśnie wlewa się olej do amortyzatorów a nie silnikowy. Oleju do amortyzatorów 5W nie masz ... to już lepiej wlej amortyzol 15 WL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.