Skocz do zawartości

[Amortyzator] RS Recon SL Solo Air


Igorch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam amortyzator RockShox Recon SL Solo Air skok 100mm(golenie wystają na 103mm) i mam pytanie czy da się zwiększyć skok(na 120-130mm)?, bo gdzieś czytałem że tak, ale nigdzie nie mogę znaleźć jak to wykonać i czy da się wogóle w moim przypadku to zrobić?

 

Na goleni mam nalepkę z informacją o ciśnieniu dla 80mm 100mm i 120-130mm - tylko czy to uniwersalna naklejka dla wszystkich, czy może da się zmienić ten skok?

 

Pomoże ktoś i odpowie mi na to pytanie?, bo nie mam żadnej instrukcji, rocznik prawdopodobnie 2009 lub 2010.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz w zasadzie wszystko.

http://www.sram.com/_media/pdf/rockshox/dealers/TM_MY08_E.pdf

 

Na drugim obrazku numer 13 czyli podkładki Alltravel odpowiedniej długości musisz wsadzić

http://www.sram.com/_media/techdocs/2008%20ROCKSHOX%20SPC_95-4315-001-000_A_Argyle.pdf

 

Lub tu masz jeszcze pokazane http://tiny.pl/hxnqq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj patrzyłem do tego amora i jednak nic nie narobię w moim przypadku ponieważ ta turka na której powinny być podkładki niema ich tam(niema co ściągnąć) ratowałoby tylko kupienie tego elementu dłuższego.

 

a takie pytanie tam był jakiś olej(w komorze powietrznej) taki tylko chyba żeby smarowac i jak odkręciłem to się wylał, i żeby nie było sucho to nalałem trochę oleju mineralnego do hamulców shimano - może tam być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest na pewno olej mineralny(nie DOT) bo kupowałem do hamulców shimano oryginalny, dałem tak ok.1-2ml max. bo jakiś tam był i wyciekł, a nie mam nic innego żeby nalać, smar zostawiłem ten który się uchował i nalałem po kilka kropli tego oleju mineralnego - chyba nic się nie stanie??

 

A jaki w ogóle jest tam typ oleju prawidłowy? silikonowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce Shimano pracują na oleju, a nie na płynie DOT, więc jeśli tam wlałeś olej do hamulców Shimano to OK.

A jeśli wlałeś płyn DOT to masz problem.

 

Jęśli wlałeś 2 ml. to mało (właściwie tak jak by nic nie było), miałeś napisane powyżej - 15 ml.

Kup zwykły olej do silnika, mineralny i tam wlej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to doleje najwyżej tego shimano, olej wylał sie jak odkręciłem dolną śrube z góry pod korkiem powietrza nie było oleju tylko smar(dosyć rzadki jakiś), ale go zostawiłem i dałem tam też kapke tego oleju. To odkręce jeszcze raz ta śrube z dołu i naleje tego shimano z 15ml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnikowy raczej nie jest najlepszym pomysłem do amortyzatora z tłumieniem olejowym, już prędzej, jeśli by się bawić w kombinatorykę, syntetyczny przekładniowy, ino z lepkością może wyjść zgaduj-zgadula. Tylko po co bawić się w takie druciarstwo, skoro bardzo dobry olej do zawieszeń można kupić za 50-60 zł za litrową flaszkę, która w rowerze starczy na jakiś 50 wymian albo i więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o komore powietrzną(tą pod zaworem powietrza) i komore tą co jest pod komorą powietrza tam ma być podobno 15ml oleju do smarowania goleni, poważnie mówicie z tym olejem silnikowym?? Bo teraz do powierznej nalałem własnie silnikowego jakiegoś(ten shimano nie miał w ogóle lepkości i zachowywał się jak woda).

 

Powiedźcie jaki mam nalać co to ma być, ktoś kto już tak robił najlepiej i co nalewał? Bo amor jest nowy i nie chcę go uszkodzić.

 

EDIT:

Popatrzyłem i:

Komora powietrzna: 6ml 15WT

Pod komore powietrzną: 15ml 15WT

Turnkey: 120ml 5WT

Pod Turnkey: 15ml 15WT

 

Tylko teraz jaki, do amortyzatorów(motocyklowych) kupić, dobry będzie?

np coś takiego znalazłem: http://czescidoskuterow.pl/Olej_do_zawieszenia_MOTUL_FORK_OIL_MEDIUMHEAWY_15W-1746.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Fork oil" na pewno do tłumika (tam gdzie masz napisane Turnkey i ma to być 5 WT), wszędzie indziej możesz wlać silnikowy, jak nie chcesz silnikowego możesz kupić tego Motula 15 WT, jednak sporo taniej wyjdzie Orlen :

http://www.sklep.platinumoil.pl/ORLEN-OIL-AMORTYZOL-15-WL-150-B1L%283,10349,1338%29.aspx

Olej silnikowy ma więcej dodatków niż olej do amortyzatorów, po prostu pracuje w trudniejszych warunkach (siarka, temperatura), smaruje tak samo dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko teraz jaki, do amortyzatorów(motocyklowych) kupić, dobry będzie?

np coś takiego znalazłem: http://czescidoskute...Y_15W-1746.html

 

 

Generlnie Motul jest taki-se. Znacznie lepszy i niezacznie droższy jest Silkolene RSF.

 

 

 

 

Olej silnikowy ma więcej dodatków niż olej do amortyzatorów, po prostu pracuje w trudniejszych warunkach (siarka, temperatura), smaruje tak samo dobrze :)

 

Olej silnikowy pracuje w zdecydowanie innych warunkach niż olej w amortyzatorach. Z jakichś powodów (i nie tylko małketyngowych) są to zupełnie różne produkty.

 

 

Kupiłem:

Orlen Amortyzol 15W - do komory powietrznej i pod powietrzną

Lotos Syntetic 5W(silnikowy) - do prawej goleni z blokadą turnkey

 

Ten Lotos jest syntetyczny to lepiej czy gorzej?

 

 

Generalnie syntetyczny jest lepszy od półsyntetycznego, a ten jest lepszy od mineralnego. Ale zrobiłeś z olejami odwrotnie niż Ci radzono – do dampera miał być dedykowany do zawieszeń. A lepkości wg. SAE to tak pi razy oko są podawane i u różnych producentów oznaczają różną faktyczną lepkość, zwłaszcza przy olejach o różnym przeznaczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko (łącznie z komorą powietrzną) możesz zalać lotosem 5W lub amortyzolem 15 WL - oprócz tłumika (Turnkey), tam właśnie powinien być olej do amortyzatorów o lepkości 5W !.

Do tłumika mogłeś kupić :

http://www.sklep.moto-akces.pl/castrol-synthetic-fork-oil-5w-do-teleskopow-p-31171.html

 

A najlepiej nie czepiaj się tłumika, resztę zalej amortyzolem i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...