Desmond Napisano 11 Sierpnia 2011 Napisano 11 Sierpnia 2011 Witam, Udało mi się uzbierać fundusze więc myślę o zakupie oponek. Interesują mnie opony uniwersalne, które będą się nadawać jednocześnie na utwardzony teren ( aby nie miały za dużych oporów toczenia) oraz na mokre warunik, błoto... Rozmiar 26x2.0- 2.2 najlepiej zwijana z wagą ~do 550g...Cena do 150zł za komplet, mogą być używane w dobrym stanie; może ktoś z uzytkowników ma podobne na sprzedaż? Proszę o przykłady oraz w miarę możności jakieś oceny opinie z własnych doświadczeń
Jogurcik Napisano 11 Sierpnia 2011 Napisano 11 Sierpnia 2011 Race King Pro, tylko szerokość wybierz - 2.0 ciut mniejsze opory, gorsza przyczepność w terenie / 2.2 - niezauważalnie większe opory, lepsza przyczepność w terenie tylko w błocie sprawują się tak sobie, tam lepsze będą Mountain Kingi (które sam posiadam ) , ale za cenę wyższych oporów toczenia i większej wagi
Piksel Napisano 11 Sierpnia 2011 Napisano 11 Sierpnia 2011 Nie ma uniwersalnej opony.Ja polecam Schwalbe noby nic trochę powyżej budżetu, ale warto.
Legion84 Napisano 12 Sierpnia 2011 Napisano 12 Sierpnia 2011 Continental Race King - doskonała na każde warunki... Posiadam ją od miesiąca i jest z niej zadwolony.
MarioG Napisano 12 Sierpnia 2011 Napisano 12 Sierpnia 2011 Zgodnie ze staropolską zasadą "Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego". Opona asfaltowa będzie twardsza i "toczniejsza", ale będzie się ślizgać na błocie/kamieniach... Opona terenowa będzie bardziej miękka i przyczepna, ale na twardo pompowana będzie stukać klockami na asfalcie, a na miękko będzie hamować... Jak wyżej koledzy napisali, Race Kingi są w miarę uniwersalne, ew. zobacz jeszcze SmartSamy, mi pasują na asfalt i ścieżki, ale w super błoto bym się nie pchał... MG
Desmond Napisano 12 Sierpnia 2011 Autor Napisano 12 Sierpnia 2011 To w takim razie zmieściłbym się w budżecie do ok. 200zł aby zakupić opony na teren (błoto etc) oraz opony na szosę ? Myślę że to chyba będzie lepszy pomysł, co o tym sądzicie? Chociaż pewnie najłatwiej byłoby mieć dodatkowo drugą parę kół co wiąże sie juz z grubą kaską...
Sandacz Napisano 12 Sierpnia 2011 Napisano 12 Sierpnia 2011 Najlepiej to mieć drugi rower :-) Pomysł z drugą parą kół jest bardzo dobry - ale, jak zauważyłeś - kosztowny. Pewną niedogodnością jest konieczność w miarę równomiernej jazdy na obydwóch parach, a głównie kołach tylnych. Chodzi oczywiście o równomierne zużywanie kaset. Dwie pary opon są upierdliwe, bo jednego dnia chcesz na szosę, drugiego na wertepy, co oznacza częste przekładanie :-) Może jednak kompromis jest lepszy - w zależności od terenu, po którym więcej jeździsz, kupujesz dedykowane licząc się z tym, że nie do końca sprawdzą się "trakcyjnie" w innych warunkach lub szybciej bądą się zużywać...
nemo2009 Napisano 12 Sierpnia 2011 Napisano 12 Sierpnia 2011 Może ta opona spełni Twoje wymagania. http://www.centrumrowerowe.pl/009722/IRC-Mythos_xc_slick_zwijana_26x2_10_/Produkt.aspx.
iwan1245 Napisano 12 Sierpnia 2011 Napisano 12 Sierpnia 2011 na błoto coś z dużym bieżnikiem , ja bym dał high roller jak masz taki duży budżetm na szose nie wiem kompletnie , ale coś mało klejącego i mała grubość ja polecam: maxxis xenich
Desmond Napisano 13 Sierpnia 2011 Autor Napisano 13 Sierpnia 2011 nemo2009, zainteresowałeś mnie tymi oponkami IRC Mythos; możesz coś więcej o nich powiedzieć, masz jakieś doświadczenia?
karbeti Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Dołączam się do propozycji MarioG - Smart Sam to dosyć uniwersalna opona i w przyzwoitych pieniądzach. Co prawda wagowo nie wypada najlepiej ale szukając opony i na asfalt i trochę w teren trzeba jakiegoś kompromisu. Niewielkie opory toczenia i jest dosyć cicha. Jeżeli nie myślisz o jakiś maratonach to da radę.
rybciasum Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 race king 2.2, na asfalt i teren, w drucie świetna waga i cena (600g i 50 zł)
popo00 Napisano 20 Sierpnia 2011 Napisano 20 Sierpnia 2011 ja mam opony typu slick 26 x 1.6 ponieważ większość śmigam po asfalcie i chodnikach- pompuje je na maxa i wtedy rowerek śmiga jak kolarzówka, a jak jade w teren- to mocno spuszczam powietrze. póki co takie rozwiązanie daje rade:)
speq Napisano 20 Sierpnia 2011 Napisano 20 Sierpnia 2011 Wersja Irc Mythos typowo terenowa, na której jeździłem, radziła sobie doskonale. Dla Ciebie wersja slick będzie idealna. Kompromis między zmniejszonymi oporami na szosie i zachowaną sensowną trakcją w warunkach terenowych. Ale i tu i tu nie oczekuj cudów. Na szosie będzie ciężej jak na slikach a w terenie będzie słabiej w porównaniu do opon typowo terenowych. A spuszczanie powietrza ze slików i jazda na nich w terenie to jak dla mnie bezsens. W piachu i tak nie ujedziesz, zakrętu szybko nie weźmiesz a podjazd... hmm, tu raczej trzeba pchać Przerabiałem to. Wolałbym kupić semisliki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.