Skocz do zawartości

[rower] tani singlespeed


Miod

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na początku chciałem się przywitać, gdyż jestem tu nowy. Zaglądam na forum od kilku dni, dziś czytam nieprzerwanie od czterech godzin i jestem pod wrażeniem ilości informacji, które można tu otrzymać oraz miłej atmosfery panującej na forum - widać, że tworzą je ludzie z pasją, a ja takich bardzo cenię, gdyż sam takim jestem (pasja póki co pozarowerowa).

 

Do rzeczy. Nigdy nie interesowałem się mocniej sprzętem - miałem, jak to mówicie jakiegoś makrokesza firmy magnum, później tani (kosztował chyba 1000zł) (para)mtb firmy mongoose, na którym w sumie sporo się wyjeździłem (lubiłem jeździć, bywało, że często i dużo, ale sprzętem nigdy się nie zainteresowałem). Później zacząłem studiować w krakowie i postanowiłem nabyć jakiś rower, dochodząc do wniosku, że nie ma lepszego pomysłu na przemieszczanie się po tym mieście. Z racji na to, że kilku znajomych padło ofiarą złodziei rowerowych, postanowiłem nabyć coś taniego, czego nie będzie żal - na strychu znalazłem czerwonego Rometa Mistrala, który niegdyś należał do mojego ojca. To było mega przeżycie - prędkość i lekkość w porównaniu do mtb. Jeździłem na nim przez dwa sezony i teraz zaczął się trochę psuć - znaczy tu coś skrzypi, tu jęczy, tu coś wymieniłem, tam coś oddałem do serwisu, tu jakieś luzy, tu hamulce nie teges itd.

 

Z racji na wakacje, a więc trochę wolnego czasu, postanowiłem wyremontować rower. Ale, że od jakiegoś czasu niesamowicie podobają mi się ostre koła i singlespeedy (z racji na filozofię ultraprostego, nieawaryjnego, sprytnego roweru, który mnie, jako estetę, powala swoim wyglądem - uwielbiam ten minimalizm:) ). I dochodzimy tu do punktu teraźniejszego. Zrobiłem mały rekonesans odnośnie mistrala, przeczytałem, że rama ciężka, że kiepska geometria, że ciężko z częściami itd. Ale jestem zwierz sentymentalny i nadal chciałem ambitnie odremontować rower przerabiając go na singlespeeda. Niesamowicie zainspirowało mnie to: http://allegro.pl/show_item.php?item=1651645003 Jednak dziś, gdy rozebrałem go (nie mogę się nadal uporać z korbami i suportem), sądze, że to nie takie hop - pomijając fakt, że dopiero teraz uczę się budowy roweru, to widzę, że będzie kiepsko z częściami - nie mam nic do niego, wszystko musiałbym gdzieś kupić, a to ciężkie, zważywszy, że jestem laikiem i potrzebuję to wszystko zrobić budżetowo.

 

Chcę rower do jazdy po mieście - skoczyć tu, tam, w miarę szybko, sprawnie, przejechać dla frajdy na 20km, czasem zrobić jakąś traskę w okolicy 100km, acz pewnie sporadycznie. Chcę by rower był w miarę niezawodny, zwinny, nie bardzo ciężki. I ma być ładny, bo cholernie lubię ładne przedmioty. Nie chodzi o lans, bo daleko mi do lansu, ale lubię mieć coś, co nie tylko użyteczne ale i ładne. No i chcę wydać możliwie jak najmniej. Ostre koło uznałem za zbyt hardkorowe dla mnie - jednak ss bardzo mi się podoba - wydaje mi się, że to fajny kompromis pomiędzy ostrym a 'tradycyjnym' przerzutkowym napędem - głównym plusem wydaje mi się być bezawaryjność (mniej części do popsucia się?) i prostota. Chcę ramę kolarki, cienkie oponki. Podoba mi się to.

 

Wydaje mi się, że mam do wyboru:

-uparcie spróbować przerabiać mistrala na ss, mozolnie szukając części i denerwując się miliard razy, jeśli jednak udałoby się, podłechtałbym swe ego

-podreperować to co mam i zostawić mistrala w wersji oryginal

-znaleźć gotowego ss

-znaleźć fajną, używaną starą kolarkę, która będzie lepsza niż mistral (coś w stylu jakiegoś starego peugeocika czy coś)

 

Zastanawiam się która opcja wyjdzie mi najbardziej na zdrowie, i czy jest sens pchać pieniądze w mistrala. Obecnie niby jeździ, ale wszystko jakieś takie niepewne, rozklekotane - trochę boję się nim jeździć, tym bardziej, że jeżdżę codziennie.

 

Jak chodzi o stan mistrala: lekko zcentrowane koła, hamulce nie do końca teges, nie mam przedniej przerzutki, tylnia działa, ale wymaga regulowania (acz zwykle nie zmieniam, jeżdżę na najwyższej lub ew niższej), w serwisie pan zwrócił mi uwagę na piasty, ze on by na takich nie jeździł zbyt szybko, czasem coś się dzieje z wolnobiegiem - znaczy, że prowadząc rower do tyłu korby obracają się (a chyba niepowinny). Z rzeczy sprawnych, dwa miechy temu zainwestowałem 100zł i kupiłem nowe oponki, dętki i klocki hamulcowe.

 

Przydługi post, ale mam nadzieję na Waszą pomoc - chciałbym mieć fajny rower. I jestem zielony, proszę więc o wyrozumiałość : )

 

Jak coś, z racji, że jestem fotografem - jeśli ktoś chce, mogę mu zrobić fotkę na rowerze, z rowerem, roweru czy coś w ten deseń w obrębie krakowa : )

 

 

 

pozdrawiam,

przemek

Napisano

Słuchaj, generalnie najlepiej będzie znaleźć właśnie jakąś kolarkę i ją przerabiać. Czym bym się kierował? Zwróciłbym uwagę na ramę, głównie na to żeby była krótka i kompaktowa, potem na koła, coby nie wymagały wymiany. Nie zwracałbym szczególnej uwagi na napęd, może poza korbami, bo ściągnąłbym zmieniarki i wolnobieg (zakłądam że to będzie stara kolarka z epoko przed-kasetowej :D ) i nakręcił jednorzędowy wolnobieg. Zostawiłbym hamulce, wywalił manetki. Dałbym nowy łańcuch, ewentualnie wymienił korbę na jednorzędową i powiesił na nieco krótszym suporcie, obowiązkowo na kwadrat, jeśli chcesz tanio :) (choć kwadrat można polemizować). Reasumując: Taką kolareczkę myślę że się da w dobrym stanie wyhaczyć w granicach 500zł, wolnobieg góra 20zł, łańcuch jednorzędowy myślę że za dwie dychy, korby i suport myślę że w granicy 100zł za nowy suport i oldschoolową korbę.

Możesz też pchać się w lepsze części, nie ma problemu, ale jeśli ma być tanio to szedłbym tą drogą. Aczkolwiek Powiedz nam ile jeszcze masz na wydanie :)

Napisano

Dzięki za odpowiedź!

 

 

Czyli rometa odłożyć na stryszek..

 

Gdzie szukać takiej kolareczki? Allegro? A może gdzieś w krakowie? Kiedy najlepszy czas, żeby tanio kupić?

 

 

Co do tego ile chciałbym wydać - im mniej, tym lepiej, ale chcę, żeby to jeździło i było fajnie, i już na jakiś czas, a nie, że za rok wymienić to, a za półtora tamto, a za dwa lata rama się rozwali i do wyrzucenia. Więc wydam tyle ile trzeba, acz za dużo też nie mogę- myślę, że 300-500 na kolarkę teraz, dojeździłbym przez jesień testując ramę czy mi pasuje i w zimie na spokojnie powoli przerobił na ss.

 

 

Ktoś pomógłby mi znaleźć ramę? : )

 

 

Kminię jeszcze nad ostrym - w przyszłym tygodniu będe miał okazję pojeździc. Ale ja chyba zbyt lubię czasem czilałtowe przejażdżki, że sobie płynę powoli bez pedałowania, a na ostrym to niemożliwe : )

Napisano

Powiedz nam ile ważysz i jaki wysoki jesteś, dopasujemy coś :)

Co do piasty tylnej.. co byś powiedział na tak zwany "flip-flop"? Z jednej strony piasty miejsce na jednorzędowy wolnobieg, z drugiej na zębatkę do ostrego. W momencie w którym będziesz chciał mieć ostre, obracasz koło,montujesz i jedziesz dalej :D

Napisano

To naprawdę aż tak proste jak piszesz? Czy takie rozwiązanie jest drogie?

 

Ważę 80kg. Mierzę 176cm wzrostu.

 

Miło, że mi pomagasz : )

Napisano

Kwestia zaplotu nowego koła, bo nawet mając stare koło to w zasadzie pozostaje tylko obręcz, bo pomijając piastę, trzeba często wymienić i szprychy - długość się może nie zgadzać :)

Zaplot powiedzmy 20zł w serwisie, piasta koło 150zł, szprychy z nyplami powiedzmy 50-70zł, obrecz jakieś 70zł.

Napisano

Czyli ze 250zł na samo kółko. Rozumiem, że opcja ostre albo opcja ss jest tańsza.

 

Poczytam o flipflopach.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Romecika rozłożyłem, czyszczę i złożę, pewnie do jutra się wyrobię.

 

No i szukam jakiejś kolareczki. Jeszcze nie zdecydowałem co będzie dalej, ale flip-flop lub ss - ostre odpada, bo ja zbyt często powolutku lubię się wlec z aparatem przez bulwary nad wisłą : )

 

Może być i tak, że zostawię kolarkę tak jak jest. Ale rozumiem, że to nie ma ogromnego znaczenia w chwili wyboru - kwestia, by była wygodna rama.

 

 

Pomożecie coś dobrać koledzy? Może komuś rzuciło się coś fajnego w oczy? Generalnie im taniej, tym lepiej, nie chciałbym wydać więcej niż 400zł, fajnie, gdyby rower był od razu do jazdy..

 

 

pozdrawiam ciepło,

przemek

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...