Skocz do zawartości

[amortyzator] rock shox Judy J1


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Jestem posiadaczem używanego amora ROCK SHOX JUDY J1 od 2 dni chciałbym go całego rozkręcić i wyczyścić i jak ma olej zalać go ale nie wiem jak się za to zabrać proszę o podpowiedzi z której strony zacząć itd.

 

Witam

 

Dowiedziałem się ze jest możliwość zalania amora olejem tylko ile go wlać i jakiego ?

Napisano
Tutaj masz instrukcję serwisową judy. W niej jest wszystko opisane. Co do oleju to musisz sobie kupić hydrauliczny do amortyzatorów.
Napisano

Witam

 

Nie rozumiem chodzi o to ze on jest mięki i jak zrobie chociażby 120mm i będzie bardzo mięki i na każdtm kamyszku będzie chodził

 

Witam

 

A czy idzie zrobić regulacja na kierownicy ?

Napisano

Złapie ogromnych luzów, koło będzie myszkować po drodze, podczas hamowania koło będzie nurkować pod ramę, bardzo osłabi się geometria ramy co w efekcie może doprowadzić do uszkodzenia amortyzatora, samej ramy i Ciebie. Zdecydowanie nie polecam. Jeśli chcesz by wybierał małe nierówności zastąp seryjny olej w tłumiku na taki o lepkości 2.5 lub 5W. Na przykład taki.

Napisano

co wy wypisujecie J1 jest na jednej sprężynie (smarowanej smarem) druga goleń jest pusta (w niej jest oleju parę ml dla smarowania goleni), nie da się zwiększyć w nim skoku za pomocą seryjnych prowadnic, bez wymiany elementów nie da się też zrobić blokady a tym bardziej na kierownicy

Napisano

Witam

 

Jednak zostawie 100mm ale jak zrobić dokładnie żeby był bardziej czuły czyli chodził na każdej nierówności nawet na kamyszkach?

 

Witam

 

Jednak zostawie 100mm ale jak zrobić dokładnie żeby był bardziej czuły czyli chodził na każdej nierówności nawet na kamyszkach?

 

Może wystarczy wyciągnąć elastomer.

Napisano

nie ma w nim elastomeru, jeśli to jest nowy amortyzator to proponuję dolać tylko 30-50ml oleju (do amortyzatorów koniecznie żeby uszczelek kurzowych nie uszkodziło) do komory ze sprężyną i odkręcić naprężenie wstępne sprężyny do końca

Napisano

no to trzeba go całego rozebrać i wyczyścić i do obu nalać tyle samo oleju w instrukcji jest 20ml 15W więc 30ml można nalać więcej nie lej bo będzie go wypluwać przez kurzowe, u mnie był szczelny na dole goleni i nie musiałem go uszczelniać

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Mam j4 z u-turnem i mam reguację 80-120. W ramie MTB więcej niż 100mm nie ma sensu, wierz mi... Będzie godzej skręcał i w ogóle. A między 100 a 120mm nie ma praktycznie różnicy w wybieraniu nierówności.

 

Jak chcesz amora utwardzić, to proponuję zamiast oleju do smarowania goleni użyć tawotu lub innego gęstego smaru. W innym wypadku wymiana sprężyny tylko, bo j1 chyba nie ma żadnych regulacji ani tłumika.

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...