Schlomo Napisano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Witam Mam pytanie odnoszące się do wyboru hamulców. waham się między Shimano M596 a Avid juicy 3. Które polecacie? http://allegro.pl/hamulce-avid-juicy-3-komplet-na-dwa-kola-czarne-i1757893002.html http://allegro.pl/hamulce-deore-2012-br-bl-m596-komplet-p-i-t-2012-i1754152243.html Kupie coś lepszego(komplet) do 400 zl? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drizzt Napisano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Z tych dwoch - Shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adanio7 Napisano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Ten model shimano jest na DOT czy minerał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 10 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Wszystkie heble Shimano są na minerala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adanio7 Napisano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Też przymierzam się do zmiany hamulców (z shimanowskich) i zastanawiam się czy jest sens przesiadać się na hamulce DOTowskie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Buksu Napisano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Sprawdź kształt klamek. Nie wiem ale ja po przesiadce z J3 odczułem raczej lekki dyskomfort. Teraz złożyłem Xt m775. Hamują lepiej. Lecz rewolucji nie ma. Uważam, że mimo drobnych ocierań, psujących się uszczelek i lekkiego luzu na klamce - który defacto można zniwelować - Andrew to naprawdę super hamulce. Moim zdaniem najlepsze na początek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 11 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Też przymierzam się do zmiany hamulców (z shimanowskich) i zastanawiam się czy jest sens przesiadać się na hamulce DOTowskie... Jest sens jeśli jeździsz w zimie w niskich temperaturach. Przez olej mineralny klamka puchnie, klocki zaciskają sie na tarczy i ocierają. Z kolei jeśli nie jeździsz w zimie hamulce na olej mineralny są bardziej komfortowe, odpowietrzasz tylko jak się zapowietrzą. W hamulcach na Dota raz w roku trzeba wymienić płyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winters Napisano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Drogi ten komplet brm596, można dostać go taniej. Tutaj możesz dostać za 340 + przesyła 17zł czyli 357 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 12 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 W hamulcach na Dota raz w roku trzeba wymienić płyn. W samochodach, które jeżdżą dużo więcej i w znacznie gorszych warunkach zaleca się wymianę co 2 lata, a przy rzadszej też nic złego się nie dzieje. Daleki więc jestem od takiego przesadyzmu jak niczym nieuzasadniona wymiana płynu co rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwan1245 Napisano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 kupuj jucy 5 są boskie , zima, lato działają jak trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuszpk Napisano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 @Odi DOT jest higroskopijny, chłonie wodę. W autach zaleca się wymianę co 2 lata lub sprawdzenie ilości wody w płynie. Jest takie sprytne urządzenie. Przy dużej zawartości wody spada temperatura wrzenia płynu i hamulce mogą się zagotować. Wytworzy się po prostu para wodna, będzie koniec hamowania i pedał w podłodze. Są ludzie, którzy nigdy nie wymieniają płynu hamulcowego albo robią to raz na 5 lat i nic im się nie dzieje chyba, że pojadą w góry. Żeby przestać hamować trzeba rozgrzać mocno rozwodniony płyn ok 2-3 % płyn do ok 140 C. Płyn nie zaciski. Czym wyższy numer Dot tym wyższa temperatura wrzenia. IMHO jak ktoś nie jeździ ostro po górach to może sprawdzać płyn spokojnie raz na 2 lata . Nawet zawilgocony płyn nie pozbawi nas hamulców od razu. Stopniowo będzie spadać ich skuteczność aż do zapadnięcia się klamek. Nawet płyn bez wody zacznie wrzeć przy temperaturze 140-260 stopni ( w zależności od jakości) pozbawiając nasz hamulców. Oleje maja temp wrzenia ponad 300 C i nigdy nie chłoną wody. Czyli Shimano teoretycznie jest 2 razy bardziej odporny na przegrzanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2011 @mariuszpk, i warto dodać, że w samochodzie tego płynu jest bez porównania więcej niż w rowerze 12 PLN za 0,5l DOTa sprawia, że można sobie raz na miesiąc płyn zmieniać jak ktoś lubi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 13 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2011 Nie tylko o temperaturę wrzenia chodzi. Z tego co pamiętam w którymś temacie Andrew pisał że jak się DOT zmiesza z wodą i jak się tak dłużej pojeździ to taka mieszanka zżera uszczelki i mamy drogi remont do zrobienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuszpk Napisano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2011 Może też chodzić o wypłukanie syfu z zacisków podczas wymiany płynu. Troszke się tego tam zbiera. Z drugiej strony auto stoi przez cały rok pod chmurką. Jeździ się w deszczu a wody tak dużo się nie dostaje. Co zaleca producent, kiedy wymieniać? Dot może uszkodzić lakier na ramie. Składa się też w 30 % z oleju. Trzeba uważać na klocki I tarcze. Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.