PN11 Napisano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Witam,mam problem a mianowicie mam ramę ze sztywnym widelcem i chciałbym kupić amortyzator. Mam 200zł na zakup,zdecydowałem się na SR SUNTOUR XCM v3 100mm.Główkę ramy mam 1 cal,ważę 55kg. Moje pytanie czy skok tego amortyzatora nie będzie za wielki i niezepsuję geometrii ramy,i czy będzie się dobrze uginał nawet trochę psując geometrię,na innym forum wyczytałem że wtedy amortyzator może się nie uginać. Czekam też na inne propozycję z sprawie amortyzatora,ale tylko nie Zoom'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 W tej kategorii raczej nic innego nie wyhaczysz, uginać się będzie,ale to nie szczyt technologiczny. Przy odpowiednim serwisie i dbaniu będzie cośtam sie uginać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 A jaką masz ramę?, zresztą pod główkę 1 cal nie masz za dużego wyboru zostaje ci tylko XCM albo coś pokroju Zooma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PN11 Napisano 10 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Ramę nie wiem,jakaś stalowa ale nie chcę jej wymieniac to jest ładna gruba.Do amortyzatora sprzedawca wmontował miękkie spręzyny,czy to starczy na moją wagę żeby wykoszystać prawię cały skok czy przydało by się jeszcze skrócić elastrometr i zalać olejem?Jakby ktoś mógł prosił bym o link do zdjęć czy czegoś innego jak wygląda rozebranie amortyzatora bo nie chcę kupić i popsuć. I jeszcze takie pytanie - Czym różni się zwykła wersja tego amortyzatora od wersji MLO i HLO ,tylko blokadą skoku czy czymś jeszcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Popsuć się nie da, ale moment, piszesz że Do amortyzatora sprzedawca wmontował miękkie spręzyny Czyli że kupujesz używany amortyzator? HLO- Hydraulic LockOut - hydrauliczna blokada skoku, dużo lepsza niż MLO- Mechanic LockOut - mechaniczna blokada. HLO jest lepsze, bo mozesz ustawiac jednym pokretlem tlumienie az do zablokowania i możesz teo włączyć/wyłączyć podczas jazdy- MLO tylko na postoju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PN11 Napisano 10 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Nie,amortyzator jest nowy ze sklepu na allegro tu link:http://allegro.pl/sr-suntour-xcm-1-sk100mm-gwint-czarny-m2011-i1741136549.html ,ale musiał bym go rozebrać żeby skrócić elastrometry i zalać olejem.A nie wiem czy nawet z miękką spręzyną będzie się uginał po moim ciężarem,amortyzator ma 10cm skoku więc około 8cm chciałbym wykorzystać.Dlatego jak będzie za twardy to będę chciał go rozebrać ale nie wiem jak żeby nie popsuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barney8 Napisano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 robiłem taką kombinację na ramce ok. 17" i xcm v2 rowerek się mocno zmienił, stracił na sterowności i zwinności, w moim była wąska prosta kiera i choć zamontowałem szerszą, giętą to osoba która na tym rowerze śmiga zazyczyła sobie kategorycznie tej węższej, z przyzwyczajenia raczej chyba. ja radzę jakąś szerszą dac bo rower na wąskiej jak na mój gust zachowuje się dość dziwnie, jakby niestabilnie, dodatkowo wrażenie to potęguje zalany xcm v2, jest mięciutki i buja. tak na przyszłość, jeśli chodzi ci po głowie założenie normalnego mostka na 1 i 1/8 to możesz spróbowac ale tylko z jakims lepszym reduktorem (nie najtańszym), ja mam wlaśnie taki najtańszy, niby wygląda ok ale niestety obraca się w sterówce, a w dodatku łatwo strasznie było zerwać kapsel, przy mocniejszym dokręceniu po prostu śruba przeszła na wylot. jeśli chcesz iść max po kosztach to mozna się pokusic o wstawienie xcm'a, ale do "wyczynu" to się nie nadaje, ot tylko tak spokojnie po lesie jeździć. a może na allegro poszukaj czegoś starego używanego, jakis czas temu widziałem np. rs judy chyba z sterówką 1" gwintowaną, stare to to ale jare, no i skok ma mniejszy co bardziej pasuje do ramy. w ogóle to ja sam szukałem czegoś co ma sterówkę 1", niegwintowaną. miałem plan kupić do tego stery 1" nieskręcane i mostek z pierścieniem redukcyjnym a 1", plan poległ bo nie znalazłem w tym czasie amora odpowiedniego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PN11 Napisano 10 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Szukałem ale ja z gwintem ale jak już znalazłem to sterówka za któtka ja potrzebuje minimum 17cm i wtedy na 1 nakrętke bym jechał a jak znalazłem używane amory to miały po 15cm albo 15,5 nie więcej. A powiedz mi jeszcze z XCM v2 są elastrometry i czy jak są czy je skracałes,bo XCM v3 to w zasadzie to samo co v2 więc może by wystarczyło zalać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Na stronie Suntour`a bez problemu znajdziesz dokumentację do XCM`a v2 i v3, rysunki złożeniowe z wykazem części. Ja ostatnio tez do swojego starego Gianta z główką 1' montowałem amortyzator. Był to właśnie XCM V3 HLO ... Jeżeli boisz sie o geometrię ramy polecam skrócic skok tego amortyzatora. U siebie miałem tak, że na pełnym skoku 100mm było troszke dziwnie ... Zmniejszyłem skok o 25 mm, zalałem olejem i jest rewelacja z tym, że moja waga to 78 kg. Teraz stery i rura sterowa ... Są dostepne XCM`y z gwintowaną rurą 21 cm Polecamto wszystko poskładac na sterach A`head 1' ... odpada ci problem z za dłygim / za krótkim gwintem. Do tego redukcja 1 i 1/8 na 1' i mostek 1 i 1/8. Jak co to redukcji mi jeszcze zostało z 10 cm. Zeby całość dobrze poskręcać musisz miec kapsel ze sterów 1 i 1/8'. Ale moim zdaniem tak czy siak taka modyfikacja ma sens tylko i wyłącznie wtedy gdy masz dobrą firmową ramę, może być stara ale musi być dobra ...Jeżeli jest to zwykła stal albo jakis Hi-Ten a nie Cr-Mo (tak zwana chromola) to bym sie w to nie pchał ... nie ze się coś połamie, ale zwyczajnie dlatego ze ta rama nie jest tego warta . Piszesz że jest gruba więc wiele się nie spodziewam. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PN11 Napisano 10 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Stery zostawie zwykłe na 1 cal klasyczne,nie widzę sensu montażu Ahead,co do ramy już sporo w nią wrzuciłem,został jeszcze Amortyzator i koło przednie,Sądzę że ona to wytrzyma.Wrzuciłem we wszystkie elementy tyle że miałbym cały nowy rower ale ja koniecznie chcę z tą ramą A co do skoku to jak go skrócić,jeszcze nie wiem czy bym skracał bo wolał bym mieć te 10cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Zmniejszenie skoku w tym amorku w wersji HLO (taka mam) to w jednej goleni wstawienie tulejki plastikowej pod sprężynke na odbiciu i obcięcie sprężyny roboczej o wysokośc wstawionej tulejki. Na tulejke idealnie nadaje sie rurka PCV do instalacji na zgrzewanie nie pamietam srednicy ale chyba 16mm. Do zalania olejem trzeba dorobic uszczeleczki pod nakretki na dole goleni ... to zrobilem gumki uszczelniajacej z dlawików elektrycznych PG-9 KLIK. Trzeba dociąć tan na okolo 1,5 - 2 mm . Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PN11 Napisano 10 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Dzięki za odpowiedź,amortyzator dziś zamawiam.A mam do Ciebie jeszcze 1 pytanie jak zdjąć te korki bo one służą do regulacji i je sie odkręca czy jak? A i czy nada się do zalewania olej samochodowy do silników? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Temat o zalewaniu jest podczepiony w tym dziale ... poczytaj. Korki sie odkreca za tą koronke, teoretycznie jest do tego specjalny klucz ale da rade innymi sposobami (suwmiarka, wąskie szczypce) Jaką wersje kupiłeś bez blokady czy z blokadą skoku, jak z blokadą to z jaką MLO czy HLO ? Bo proces skracania skoku bedzie sie różnił. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PN11 Napisano 10 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Jeszcze nie kupiłem ale dzis zamówię,bez żadnej blokady,niepotrzebna mi .A i odkręca się zgodnie ze wskazówkami zegara czy na odwrót?A i będą jakieś problemy przy montażu tych korków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barney8 Napisano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 ja elastomeru nie dotykałem te korki swobodnie sie odkręca kluczem regulowanym, tylko delikatnie i klucz powinien byc raczej w dobrej kondycji bo zjedziesz plastik jak kupisz bez żadnej blokady to możesz mieć dwie spręzyny, tak przynajmniej było w v1 a w moim v2 to nie pamiętam ile jest jeśli chodzi o uszczelnianie z dołu to w v2 wcale nie musi być konieczne, tam prowadnice są wciskane więc chyba nie bardzo by nawet miało jak cieknąć, ja dla pewności gwint objechałem na grubo taśmą teflonową. olej samochodowy sie nada spokojnie, może raczej jakiś 15w daj to mniej będzie na uszczelkach smóg zostawiał rzezniol czy dobrze zrozumiałem że zacisnąłeś mostek z tulejką redukcyjną na gwintowanej rurze?? jak tak to lepiej się tego pozbądź, jest to dość niebezpieczne, może ci się sterówka ułamać a wtedy to nie będzie wesoło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Nic sie nie złamie specjalnie kupilem amorek z długą rurą sterową 21 cm zeby bylo na czym zamontować a`head. Tuleje redukcyjną i mostek mam zacisnięty na częsci niegwintowanej Mam głowe na karku i mam świadomość teog co można, czego nie, co jest a co nie jest bezpieczne. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PN11 Napisano 11 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Czyli jak olej 15W samochodowy się nadaje to amor powinien dojsć jutro to odrazu go zaleje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PN11 Napisano 11 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 To co jest poniżej jest jeszcze w 1 teamcie ale potrzebuje szybkiej odpowiedzi a nie wiem czy w innym teamcie mi ktoś odpowie bo już trochę sprzestarzały temat jest. Kupiłem amortyzator SR suntour XCM v3 bez żadnej blokady co do zalewania mam pytanie czy jak poluzuję te śrubki od dołu to potem będę mógł je przykręcić?A i czy włoże korki górne tak żeby działały po rozebraniu?Mam to zamiar zrobić tak: 1.Odkręcic trochę śruby od dołu(nie do końca) dać podkładke z gumy własnej roboty i przykręcić +zakleić taśmą teflonową . 2.Wykręcić korki od góry i wyjąć spreżyny. 3.Zalać olejem tak na początek 60ml na goleń(zalać bez dobijania górnych lag,tak poprostu same wyjecie sprężyn). 4.Włożyć sprężyny i zakręcić korki. Czy to było by dobre rozwiązanie,zależy mi przedewszystkim na punkcie 1 czy niebędzie problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barney8 Napisano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 co do dolnych śrub to możesz je nawet wykręcic całkiem, amor się nie rozłozy, potem podkladki i z powrotem zakręcić korki sa delikatne także uważaj jak kręcisz, żeby gwintu nie zerwać i tam są jeszcze takie nakładki na sprężyny co idą pod korki, to właśnie te podkładki na jakiś stały smar ułóż dobrze na sprężynach i dopiero zakręcaj korki bo jak to się źle ułozy to może amor strzelać, tzn wydawać dźwięki dziwne ale nieszkodliwe ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekd Napisano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2011 Ja ostatnio tez do swojego starego Gianta z główką 1' montowałem amortyzator. A mógłbyś zmierzyć goleń starego widelca? Jaką ma długość? Chciałbym porównać z moim widelcem. Mam ramę Cr-Mo Anlen Invert i chcę trochę zmodernizować ten rower. Mocno się zainteresowałem tematem i wyszukałem optymalne dla siebie rozwiązanie, czyli Suntour NEX 4100 1", ale niestety po zakupie okazało się, że rura sterowa (18 cm) jest za krótka o 1,5 cm. Tak więc będę chciał kupić XCM V3 HLO o postąpić zgodnie z instrukcjami z tego wątku. Był to właśnie XCM V3 HLO ... Jeżeli boisz sie o geometrię ramy polecam skrócic skok tego amortyzatora. U siebie miałem tak, że na pełnym skoku 100mm było troszke dziwnie ... Zmniejszyłem skok o 25 mm, zalałem olejem i jest rewelacja z tym, że moja waga to 78 kg. A czy ten amortyzator XCM V3 HLO będzie się dobrze sprawował przy moich 98 kg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.