Greegoory Napisano 9 Sierpnia 2011 Napisano 9 Sierpnia 2011 Witam wszystkich! Szukam roweru do jazdy głównie po asfalcie, do tego polne drogi, czasem las. Dzienny dystans jaki robie to około 30-40 km. Obecnie jezdze na starym rowerze firmy maxxim, na dosc budzetowym osprzęcie, do tego wazy pewnie ponad 20 kg. Ostatnio jednak podjąłem decyzje o zmianie roweru. Fachowiec ze sklepu powiedział, że powinienem przesiąść sie na jakiegos corssa. Zaproponował mi dwa rowery kellys axis classic za 1550 albo kellys axis red/yellow za 1700. Roweki bardzo mi sie spodobały, jednak nie znam się na tym za bardzo. Proszę o poradę, czy watrto inwestowac w taki rower? czy potrzebne mi do takiej jazdy tarczowe hamulce? moje wymiary 182 cm 112 kg Z góry dzięki za pomoc
ziom41 Napisano 9 Sierpnia 2011 Napisano 9 Sierpnia 2011 Nie są ci potrzebne hamulce tarczowe ale jak są to mocniejsze niż v-ki. Ale biorąc pod uwagę cenę to nie opłaca się dopłacać do twojej jazdy do tarcz. Myślałeś też nad innymi rowerami? Myślę że były by dla ciebie dobre: http://www.kross.pl/rower/102-EVADO_1.2.html http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/2012.revel.3.disc/7730/49306/ http://www.unibike.pl/vipergts.html
brt0555 Napisano 9 Sierpnia 2011 Napisano 9 Sierpnia 2011 Tarcze moim zdaniem sa zbedne w crossach, ja mam Unibike Viper'a i altusy mi wystarczaja swietnie hamuja, rowniez na mokrym. Axisa bym nie bral, tak samo tego gianta co kolega wyzej polecil, wybieralbym miedzy Viperem, Evado,a Herculesem Jump
Greegoory Napisano 10 Sierpnia 2011 Autor Napisano 10 Sierpnia 2011 Zależy mi na wąskiej oponie najlepiej 28" Ten Evado jest warty polecenia? Unibike mnie jakos nie kręci, czytalem o nim dużo na forum dobrych opinii, ale jakoś tak nie bardzo.
brt0555 Napisano 10 Sierpnia 2011 Napisano 10 Sierpnia 2011 Unibike moze przez to ze stal sie bardzo popularny ostatnio moze niektorych odrzucac, evado spokojnie mozesz kupowac bo to dobry rower, ja mam oponki 1,7 bieznik dosyc uniwersalny i powiem CI,ze na asfalcie jak i na bocznych drogach jezdzi sie szybko i komfortowo, jednak kamyczki nie daja spokoju i sie odbijaja niestety.
Greegoory Napisano 10 Sierpnia 2011 Autor Napisano 10 Sierpnia 2011 Od paru lat jeździłem na oponach 2.1 i rowerze dość ciężkim. w tym sezonie zrobiłem 1.2K na nim, właśnie poszła mi w nim korba i śmigam na pożyczonym authorze classicu (rama 18" więc o rozmiar za mała, jednak jeździ mi sie w miarę ok ). zupełnie inna jazda na lekkim rowerze z wąskom oponką, stąd moja decyzja o zmianie roweru. Czy do mojej jazdy koniecznie rower typu cross? może jakiś MTB? pozostańmy przy znanych markach bez unibike
Greegoory Napisano 11 Sierpnia 2011 Autor Napisano 11 Sierpnia 2011 Kalisz. Głównie asfalt, ścieżki. do tego jakies 30-40% polne i szutrowe drogi.
brt0555 Napisano 11 Sierpnia 2011 Napisano 11 Sierpnia 2011 Ja bym wybral Crossa, moze nie pozwala wjechac w ciezki teren, ale i tak jest uniwersalny.
eject Napisano 12 Sierpnia 2011 Napisano 12 Sierpnia 2011 ja mam tego krossa evado 1.2 2010r i powiem ci że świetnie mi się na mi jeździ na allegro można go wyhaczyć za 1300zł
Greegoory Napisano 13 Sierpnia 2011 Autor Napisano 13 Sierpnia 2011 Dzisiaj byłęm na giełdzie, jutro też się wybieram, oglądam używane rowery, jednak za fajny używany na giełdzie trzeba dac nie dużo mniej niż za nówkę... proszę o propozycje NOWYCH rowerów w cenie do 1700-1800. Najlepiej koło 28". kellys axis mi pasuje, jednak rozmiarowo jest bardzo ograniczony już u dystrybutora. Kross evado też w miarę. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę? Dzisiaj byłęm na giełdzie, jutro też się wybieram, oglądam używane rowery, jednak za fajny używany na giełdzie trzeba dac nie dużo mniej niż za nówkę... proszę o propozycje NOWYCH rowerów w cenie do 1700-1800. Najlepiej koło 28". kellys axis mi pasuje, jednak rozmiarowo jest bardzo ograniczony już u dystrybutora. Kross evado też w miarę. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę? Dużo jest na giełdach rowerów trekingowych z dobrym osprzętem i w dobrym stanie. Może warto się takim zainteresować?
brt0555 Napisano 13 Sierpnia 2011 Napisano 13 Sierpnia 2011 Unibike Viper GTS, Hercules Jump, Kross Evado, Axis przy nich wypada slabo, warto sie nimi zainteresowac, jest jeszcze Kross Crow Preria bardziej spokojny,za mala kase na allegro, ale za to ma super osprzet.
Greegoory Napisano 14 Sierpnia 2011 Autor Napisano 14 Sierpnia 2011 Kupiłem! Dziś na giełdzie dorwałem świetny (tak mi sie wydaje) rower. Kalkhoff limited... rower cross/trekking. Osprzęt całkowicie deore xt, pedały SPD shimano (niewiem jakie dokładnie) hamulce deore xt. Myśle, że trafiłem świetnie. Zapłaciłem 1500 złotych. Po południu wstawie zdjęcia, ocenicie i wypowiecie sie na temat tego sprzętu, bo nie za wiele wiem na temat tego wszystkiego, tylko tyle że w sumie bardzo dobre.
Greegoory Napisano 14 Sierpnia 2011 Autor Napisano 14 Sierpnia 2011 Oto i on: Co na to powiecie koledzy? Przejechałem dzisiaj 40 km i jestem wniebowzięty : )
brt0555 Napisano 15 Sierpnia 2011 Napisano 15 Sierpnia 2011 To Trekking,a nie Cross. Rowerek bardzo ladny, dobrze ze trafiles na taka uzywke, bo za taki osprzet,bys musial wydac 2x tyle by miec go w nowym roowerku. Niech sluzy! E: Przejrzalem dokladnie zdjecia, mostek widze ze ostro do gory ustawiony, fajne sa regulowane, bo mozesz calkowicie rower do siebie dostosowac, no i kanape masz niezla . Pedaly SPD od zakupu z tego co pisales, jezdzisz w specjalnych butach?
Greegoory Napisano 15 Sierpnia 2011 Autor Napisano 15 Sierpnia 2011 Wiem, że to trekking, jednak z tego co czytałem to trekkingi są doposażonymi crossami. Myślę, że dobrze zrobiłem kupując go. Zamierzam trochę tras pojeździć dłuższych, więc przyda mi się bagażnik Przymierzam się do kupienia butów. jednak po kupieniu rowerku fundusze mam ograniczone. Planuje jeszcze kupić: - Sakwę na bagażnik ( chyba tą z lidla z oferty od 22 sierpnia). - Dętki z zaworem auto. - Klocki hamulcowe na tył. - Torebkę pod siodło / na ramę na krótkie trasy. - Buty SPD. - Zestaw narzędzi i elementy naprawcze. - Kask. Ewentualnie jakiś zestaw odblasków.
brt0555 Napisano 15 Sierpnia 2011 Napisano 15 Sierpnia 2011 Zestaw odblaskow? W sumie masz juz wystarczajaco moim zdaniem.
Greegoory Napisano 15 Sierpnia 2011 Autor Napisano 15 Sierpnia 2011 No może i tak. ale przydało by się cos z boku, na koła. To taka ewentualnosc, jak by sie cos trafiło ; D
goncian Napisano 17 Sierpnia 2011 Napisano 17 Sierpnia 2011 Przecież opony mają na bokach paski odblaskowe, więc, po co jeszcze dodatkowe odblaski? W sumie to należy pogratulować wzięcia sprawy w swoje ręce. Niech Twój przypadek, będzie dla wszystkich przykładem, że jeśli tylko się chce i odpowiednio zaangażuje, to można w na rynku wtórnym zdobyć naprawdę wartościowy rower.
Greegoory Napisano 17 Sierpnia 2011 Autor Napisano 17 Sierpnia 2011 @ goncian Właśnie nie bardzo to odbija światło, może kwestia domycia tego. Dzięki za pochwałę. Poczytałem trochę o sprzęcie i tak dalej wiec nie wybierałem na ślepo. Poza tym na giełdzie trzeba mieć szczęście ; ) mnie się udało. naprawdę wszystkim polecam takie miejsca, warto zaglądać. Sprzedawcy często sami nie wiedzą co sprzedają i dobry rower, na fajnym osprzęcie można dorwać tanio. Co do mojej jazdy, to zrobiłem już 160 km. Jedyne co mi nie pasuje, to kierownica skrzypi jak się ją dociśnie na podjeździe. dokręciłem wszystkie śruby na mostku i niewiele to pomogło. Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.