peepeepee Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Witam Mam Kross A6 w wersji V, jeżdżę amatorsko. Jeżdżę jak mam możliwość do pracy - w obie strony ok. 40 km dziennie z czego ok. 8km po lesie piasek/szuter. Irytujące jest to, że po deszczu jest sporo kałuż i spada ich skuteczność, szczególnie gdy jadę asfaltem i w korku jakiś baran autem niby wyprzedza, zajeżdża drogę tuż przede mną i uważa, że jest ok ... ja muszę wtedy wyhamować abo uciekać, czasami nie ma gdzie. W weekendy po Kampinoskim Parku (trochę górek ale bez szaleństwa, wiadomo, to nie góry) i planuje w tygodniu jakieś wieczorne wypady do lasu (doposażyłem rower w lampkę). Moje pytanie : - jaki hamulec wybrać do max. 600 pln żeby nie zniszczył amortyzatora ; - hydrauliczny / mechaniczny ; - żeby spełnił oczekiwania opisane powyżej, chyba niezbyt wygórowane ; - może lamerskie pytanie ale co z klamkami, obecnie w klamce mam zmianę przełożeń i hamulec (góra<>dół) ; pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweloko Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Jeśli miał by to być hamulec hydrauliczny to trzeba zmienić klamki i mantki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bezio Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Też swojego czasu chciałem w moim levelu A6 zmienić hamulce na tarczowe, lecz było to głupie, bo Avidy SD7 nie tracą wiele siły w błocie, przetestowane. Są to hamulce z wyższej półki jeśli o V-ki chodzi. Ale do rzeczy. Zamiana hamulców na tarcze niesie za sobą wiele kosztów - zmiana piast, zaplatanie (chyba że umiesz), w wypadku hydraulików, a tylko one są sensowne moim zdaniem przy zmiania SD7, no chyba że masz hamulce deore z najnowszego levela a6, wtedy było by to w miarę sensowne. W moim wypadku znaczną poprawę hamowania uzyskałem po dokładnym ustawieniu klocków, nie tracą siły w deszczu, uratowały mnie nieraz. W błocie tracą. Wyjściem może być zmiana klocków na potrójne (nie wiem jak to się fachowo nazywa). Ew. przy zmianie na tarcze polecam avidy BB7, zbierają mnóstwo pozytywnych opinii, a mógłbyś zostawić klamkoanetki. Z hydraulicznych Juiscy 3 w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 lub wybrać mechaniczne tarczowe, BB7 Avida najmocniejsze spokojnie w 500PLN się zmieścisz, żywotność amortyzatora zależy od wielkości tarczy z przodu, terenu w jakim się poruszasz i sposobu hamowania, awaryjne hamowania w ciężkim terenie nie służą amorom, zależy też jakiego masz amora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bezio Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Co do tarcz jeszcze to 2x 160mm styknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 9 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Witam Dziękuję za odpowiedzi. Jeśli mam zmieniać klamki to odpuszczę sobie hydrauliczne. Na razie mam sporo innych wydatków, może kiedyś zmienię na Kross A6 disc lub A8, póki co zadowolony jestem z A6. Widzę, że jeśli mechaniczne to BB7 czy coś jeszcze wchodzi w grę ? Nie będę musiał zmieniać klamek. Jak ma się sprawa mocowania ? Czy tarczę i zacisk zamontuje bez problemu ? Czy potrzebne są przejściówki ? Bezo pisał o zaplataniu, co to oznacza ? Pytam, bo jestem amatorem i to pierwsze tarczówki. pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bezio Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Levele A6 w wersji Brake mają piasty tylko pod brake, dla hamulców tarczowych są inne piasty, z gwiazdką. Avidy BB7 to najmocniejsze machaniczne hamulce. Nie musiałbyś zmieniać klamkomanetek. Naprawde Avidy SD7 to potężne hample - moje zalacenia to czeste czyszczenie klocków, mógłbyś także wymienić okładziny, lecz firmowe RW2 są porządne. Wielu ludzi jeździ na vkach nawet na maratonach i jest ok. Jeśli zaś mechaniczne tarczowe to tylko BB7. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Koszt nowych piast + zaplecenia to pewnie z 250zł, zależy w jakie piasty byś uderzał, do tego zestaw Avida BB7 i pytanie czy amorek ma możliwość zamontowania tarcz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Jak ja lubię taki ludzi, którzy się nie znają, nie są im potrzebne, a chcą mieć tarczówki, bo wszyscy mają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 9 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Jak ja lubię taki ludzi, którzy się nie znają, nie są im potrzebne, a chcą mieć tarczówki, bo wszyscy mają. Z tym, że nie znam się to się zgodzę, z tym, że nie jest potrzebne to już nie. A6 mam od 3 czy może nawet 4 lat i dotąd wystarczał mi, bo jeździłem głównie po lesie jak jest sucho, nie straszne były też górki. Teraz mam problem, bo jadę do pracy jest sucho, wracam jest mokro i zdarzyło mi się mieć problemy z hamowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Jeździłem na różnych tarczówkach od j3 do elixira cr, a także na v-kach od tektro po xtra i avida sl.Nie ma drastycznej różnicy między dobrymi v-kami, a tarczówkami.Moje magury z klockami unexa w deszczu traciły na sile czego nie mogę powiedzieć o xtku z klockami jagwire.Nie chcę rozpoczynać kolejnej wojny hamulcowej, ale mogę się założyć, że 50 % osób używających tarczówek nie wykorzystuję ich zalet i spokojnie wystarczyłby im dobre v-ki. @up kup dobre klocki, bo oryginalne to padaka i jeśli nie będą spełniać twoich wymagań myśl o tarczach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 9 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Jeździłem na różnych tarczówkach od j3 do elixira cr, a także na v-kach od tektro po xtra i avida sl.Nie ma drastycznej różnicy między dobrymi v-kami, a tarczówkami.Moje magury z klockami unexa w deszczu traciły na sile czego nie mogę powiedzieć o xtku z klockami jagwire.Nie chcę rozpoczynać kolejnej wojny hamulcowej, ale mogę się założyć, że 50 % osób używających tarczówek nie wykorzystuję ich zalet i spokojnie wystarczyłby im dobre v-ki. @up kup dobre klocki, bo oryginalne to padaka i jeśli nie będą spełniać twoich wymagań myśl o tarczach. A jakie będą dobre ? Kiedyś ktoś polecał Clarks (czerwone). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Clarksy piszczą, ale hamują dobrze, jagwire bardzo dobre na każde warunki, merida siła i modulacja podobna, do jagwire, ale tańsze.Jeśli piszczenie Ci nie przeszkadza to brałbym clarksy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 9 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Clarksy piszczą, ale hamują dobrze, jagwire bardzo dobre na każde warunki, merida siła i modulacja podobna, do jagwire, ale tańsze.Jeśli piszczenie Ci nie przeszkadza to brałbym clarksy. A jakie modele ? Jest tego sporo, nie chce wtopić kasy bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 jest też inne rozwiązanie, na moim przykładzie, wymieniłem amor i byłem zmuszony założyć z przodu tarczę, wybrałem bb7 (używka za 60zł) jestem mile zaskoczony bo były już dotarte , z tyłu mam Vki i jakoś to hamuje i do mokrych warunków nie ma porównania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 9 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Piasta : Shimano WH-M505 Obręcz : Shimano WH-M505 Klamki : Shimano Deore LX Przerzutka : Shimano Deore LX Amortyzator : Tora 318 A czy taka piasta jak na fotce oznacza, że można zamontować tarczę ? Z piasty zdjąłem gumową osłonę. Oczywiście na amortyzatorze i ramie są uchwyty do mocowania zacisków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianEr Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 "....A czy taka piasta jak na fotce oznacza, że można zamontować tarczę ?..." Tak , możesz do tej piasty zamontować tarczę.Masz system Center Lock.Możesz też dokupić adapter , i zamontować tarczę na 6 śrub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 10 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 A gdybym zdecydował się na BB7 to na co zwrócić uwagę ? Są bardzo różne ceny, może to kwestia wersji, może rocznika ? Jakie do tych hamulców wziąć tarcze ? Jak najlepiej zamontować - bez adaptera czy z adapterem i na 6 śrub ? Rozumiem, że klamki będą pasować moje, więc może najlepiej samą tarczę, linki i zacisk ? Na pewno nie kupię hydraulicznych, bo to koszt ok. 600 pln plus klamki. Zastanawiam się nad dobrymi klockami ale chyba BB7 będzie najlepszym rozwiązaniem. Co Wy na to ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 bb7 to najekonomiczniejszy wybór, klocki w nich są metaliczne (najmocniejsze ale trzeba się przyłożyć do pierwszej regulacji i dotrzeć dobrze), musisz szukać wersji MTN czarna, jeśli masz piasty na center lock to albo adapter albo inna tarcza na CL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winters Napisano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 a ja jednak bym radził wziąć hydraulikę. Piasta przód: Shimano Deore HB-M595 47 zł Piasta tył: Shimano Deoere FH-M595 78 zł Tarcze: Shimano SM-RT53 27 zł/sztuka - 54 zł komplet Hamulec przód: Shimano Deore BR/BL-M596 1000mm 2012 165 zł - cały zestaw gotowy do użycia Hamulec tył: Shimano Deore BR/BL-M596 1700mm 2012 175 zł - cały zestaw gotowy do użycia Manetki: Shimano Acera 3x8 SL-M360 44 zł/sztuka - 88 zł komplet. Łącznie: 607 zł jakbyś był zainteresowany to podrzucę linka gdzie to można kupić za tyle a jakbyś chciał coś zbić z tej ceny to ewentualnie można wziąć gotowe hamulce BR/BL-M445 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianEr Napisano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Ja też wybrałbym hadraulikę....I to bez zastanowienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 12 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 a ja jednak bym radził wziąć hydraulikę. Piasta przód: Shimano Deore HB-M595 47 zł Piasta tył: Shimano Deoere FH-M595 78 zł Tarcze: Shimano SM-RT53 27 zł/sztuka - 54 zł komplet Hamulec przód: Shimano Deore BR/BL-M596 1000mm 2012 165 zł - cały zestaw gotowy do użycia Hamulec tył: Shimano Deore BR/BL-M596 1700mm 2012 175 zł - cały zestaw gotowy do użycia Manetki: Shimano Acera 3x8 SL-M360 44 zł/sztuka - 88 zł komplet. Łącznie: 607 zł jakbyś był zainteresowany to podrzucę linka gdzie to można kupić za tyle a jakbyś chciał coś zbić z tej ceny to ewentualnie można wziąć gotowe hamulce BR/BL-M445 Jeśli można to poproszę o link. Dziękuję za wszystkie wypowiedzi. Chciałbym zebrać wszystkie informacje. Mam : - klamkomanetkę Shimano ST-M580 - amortyzator Tora 318 - piasta Shimano WH-M505 centerlock W wersji ze zmianą klocków ze standardowych, dokupuję jedynie klocki. W wersji z mechanicznymi tarczówkami dokupuję np. BB7 i podłączam po to co mam. W wersji z hydraulicznymi tarczówkami dokupuję sam hamulec, tarcze centerlock, adaptery do montażu zacisków, manetki. Dobrze to wszystko ogarnąłem ? Czy tarcze 160 wystarczą ? Już wiem jakie ewentualnie kupić klocki (np. Clarks) lub mechaniczne (B7), pozostaje kwestia hydraulicznych. Co będzie dobrym wyborem aby zmieścić się ze wszystkim w 600 pln, czy może coś innego, poczekać i dozbierać ? Jeśli można to poproszę o link. Dziękuję za wszystkie wypowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winters Napisano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 http://sklep.kastor-bike.pl/ w tym sklepie kupisz wszystkie części w takich cenach jak podałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 12 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 1. BB7 + G2 + adapter centerlock + adapter IS 2. BR-M445 + BL-M505 + SM-RT53 + SL-M590 + adapter IS 3. BR-M575 + BL-M575 + SM-RT64 + SL-M590 + adapter IS 4. BR-M595 + BL-M595 + SM-RT62 + SL-M590 + adapter IS 5. taki sam zestaw jak w pkt. 4 tylko na M596, nowszy SLX (BR-M666 + BL-M666 + SM-RT67 + SL-M660) poza zasięgiem cenowym, ok. 1000 pln. Cenowo zestawy wychodzą odpowiednio : 540, 620, 680, 740 pln przy czym poza BB7 sprzedam swoją klamkomanetkę ST-M580 i wyjdzie trochę taniej. Co Waszym zdaniem wybrać najlepiej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Buksu Napisano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2011 Paweł gdzie mieszkasz w Łomiankach? Ja na Warszawskiej przy kościele. Więc pozdrawiam sąsiada. Nie kupuj mechaników. Szkoda wagi. Jak już to tylko hydrauliki. Chyba widziałem post w którym ktoś pisał, że nie ma wielkiej różnicy między hydraulikami a v - kami. Gość chyba jeździ tylko po ścieżkach rowerowych . Ostatnio odwoziłem rower żonki na serwis gwarancyjny i nie mogłem się ponownie przyzwyczaić do v. Ale do tematu. Zostaw podstawowe modele Shimano. Jak nie chcesz wydawać kasy a czeka cię jeszcze wymiana piast - to celuj w podstawowy model Avid. Jak chcesz mam przód Juicy3 160 mm g2. Klamka po serwisie u Andrew, który skrócił skok jałowy. Klocki koolstop. Sam niedawno je wymieniłem na Xt. I powiem szczerze, że jak na podstawowy model warte są swojej ceny. A klamka wygodniejsza od tej Shimano. Jak chcesz to za połowę ceny, którą chcesz przeznaczyć na heble sprezentuje Ci przód i tył dorzucając klocki koolstopa. A tak w ogóle może wyskoczymy na mały trip do Kampinosu. Za Roztoką zaczynają się nasze "Karpaty Kampinosu". Ja codziennie trenuje po Lasku Bielańskim na Żoliborzu. I już mnie to trochę nudzi. Pozdrawiam i jeszcze raz powiem, że bardzo komfortową jest sytuacja w której na klamce masz jeden palec i to wystarcza aby w pełni kontrolować prędkość roweru i to niezależnie od sytuacji pogodowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.