Skocz do zawartości

[amortyzator] Rock Shock Dart3 Air


mrmorty

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Jarek, pokombinuj tylko z gęstością oleju w prawej goleni - naprawdę poczujesz różnicę.

 

Safian - mam kilka pomysłów - jeden dotyczy pompki do amortyzatora a reszty nie zdradzę - niech będzie zaskoczeniem tak jak ten temat.

Zobaczysz - ruszyłem górę lodową ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mam teraz na wyjeździe integracyjnym klasę licealistów o profilu matematycznym i zagadnąłem ich o wzór za pomocą którego mógłbym sprawdzić jaką ilość oleju muszę wlać do lewej goleni. Pomierzyliśmy i wyszło:

Średnica wewnętrzna goleni to 25,7 mm(zaokrąglam do 26 mm)

Poziom oleju nad tłokiem ma wynosić jakieś 5-10 cm(50 - 100 mm)

Równanie:

13(do kwadratu) x 3,14(liczba π) x 50 = 26533 mm3 = 26,533 ml oleju

 

Aha i mała poprawka - poziom oleju 5-10 cm nad tłokiem a nie od gwintu do poziomu oleju.

Już poprawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Mod Team

Mi niestety po intensywnym katowaniu strzeliła ta uszczelka na tłoczku. Nie było problemu z wymianą(i działaniem po wymianie) ale po jakimś czasie by ustrzec się takiej usterki poprosiłem tokarza o wytoczenie tłoczka na trzy oringi - to już jest absolutne uszczelnienie.

Jak się ogarnę to wrzucę nowe foty.

Aha - z czego toczyłeś korek? Może jakieś zdjęcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjecia moge w najblizszym czasie wrzucic jak dostane aparat w swoje rece. Dziwi mnie fakt ze piszecie ze w Darcie ( 3? ) korek jest plastikowy. Otóż w moim Darcie 2 jest on metalowy. Po wyjeciu pokretla od naprezenia wstepnego zostaje nam wkrecony na gwint plastikowy element ktory jest odpowiedzialny za docisk. Wycialem wentyl ze starej detki z odrobina gumy wokol niego, by na styk wchodzila do korka, po czym docisnalem gume elementem ktory wczesniej sie tam znajdowal. Szczelnosc jest 100%, o dziwo. Obecnie znajduje sie w nim 100 psi, ale przy podjazdach mam wrazenie ze jeszcze zbyt mocno sie ugina - przy jezdzie na siodelku wszystko gra. Nie pogubil cisnienia podczas skokow i zjazdow z wszelkich schodow, gdzie sprezyna dobijala do konca - tutaj mialem bardzo kulturalne wytlumienie uderzenia. BTW Dobry pomysl z dotoczeniem tłoczka!

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...