Mod Team mrmorty Napisano 14 Maja 2014 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 po co bagnet skoro za pomocą podanego przeze mnie wzoru wiesz ile ml oleju wlać by uzyskać odpowiednią wysokość. chociaż w sumie to matematyka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 Skoro mam za dużo to muszę odlać, strzykawkę mam ale jeszcze wężyka się nie dorobiłem. Czyli z mierzeniem ile wlać nie ma problemu ale wylewam jak blondynka, odwracając rower do góry kołami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 Już po polowaniu za oringami. Oring 21x2,5 kupione i... lipa są za duże. Najprawdopodobniej potrzebne są 20,5x2,5 lub 20x2,5. Jutro wracam wymienić z oryginałem w zaciśniętej pięści na wzór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurciro Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 Witam wszystkich serdecznie jest to mój pierwszy post na forum. To może przejdę od razu do sprawy. Zainspirowany wątkiem postanowiłem podłubać przy swoim amortyzatorze. posiadam rower z amorem Rock Shox XC 30 Coil po przejechaniu 900km amortyzator stał się strasznie toporny uginał się tylko pod dużymi nierównościami. Postanowiłem zrobić mu serwis szukając w internecie informacji na temat konstrukcji amora dowiedziałem się że budową jest taki sam jak Dart 3. Po rozebraniu okazało się że jest to konstrukcja trochę inna niż Dart 3 jest jedna sprężyna nie ma tłoczka z oringiem. Chciałbym amortyzator przerobić i teraz moje pytanie jak dorobić tłoczek, myślałem aby dotoczyć też rurkę stalową srebrną jak na zdjęciu o takiej samej długości jak w wersji sprężynowej zwięczoną tłoczkiem jak myślicie będzie dobrze ? Zobaczcie zdjęcie korek i tłoczek będą inne niż w Darcie 3 średnica goleni jest większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Plastyk Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 Witam,po roku użytkowania modyfikowanego widelca mogę już coś na ten temat napisać.Widelec pierwotny Rock Shox Dart 2 120mmWspółpracuje z ramą: Merida Mission TFS DiscWaga bikera: 65kgTeren ujeżdżany: przeważają przełaje, dużo piachu, mniej kamieni, często asfalty dojazdowo, czasami w okolicach 100km, rzadko góry.Czas od modyfikacji: ok 12 miesięcyPrzebieg widelca od modyfikacji: ok. 2500kmModyfikacja na cześciach dostarczonych przez mrmorty'ego, tj korek mosiężny i tłoczek na 3 oringi.BudowaTechnicznie nie obyło się bez kłopotów. Problemem było dopasowanie oringów, połączenie tłoczka z prowadnicą, oraz uszczelnienie korka.Dużo zależy od wybranego systemu (jedno- lub wielo-uszczelkowy) oraz doboru oringów. Zbyt grube lub luźne powodują upośledzoną pracę widelca w początkowej fazie ugięcia, zbyt cienkie nie będą właściwie uszczelniały. Dobrać tak, aby tłoczek wsunął się w goleń z lekkim oporem (ale nie wbijać młotem).Wycieki przy wentylu zlikwidowałem za 3 lub 4 podejściem, wklejając wentyl na klej dwuskładnikowy i dodając gdzie się dało uszczelki. Powolne wycieki spod gwintu korka nękały mnie dość długo. Próbowałem taśmy teflonowej, sznurka silikonowego, pomagało, ale na krótko. Dopiero kilka miesięcy temu przy większym serwisie zbadałem to dokładnie. Okazało się, ze gwint był wytoczony błędnie, dwa ostatnie zwoje były przesunięte co pozwalało dokręcić korek na tyle, że wizualnie wydawało się do końca, ale nie na tyle, by uszczelnić właściwie oring. Dremel + pilnik załatwiły sprawę. Od tamtego czasu żadnych wycieków górą.Uszczelnienie komory przez tłoczek nie jest wieczne, tzn. trzeba pilnować stanu oringów. U mnie po kilkunastu miesiącach oleju zaczyna ubywać w zauważalnym w przeciągu tygodnia jazdy tempie. Obecnie jestem przed pierwszą wymianą oringów. Być może powodem jest to, ze to nie jest fabrycznie powietrzny widelec, chropowatość powierzchni wewnątrz goleni zapewne nie jest własciwa do takiej pracy, ale cudów nie ma, takie modyfikacje nie są tak trwałe jak fabryczny sprzęt. Jeśli ktoś miał na tyle zapału żeby przerobić Darta, czy co tam miał, to nie będzie narzekał wymieniając co serwis czy dwa 3 uszczelki.Po modyfikacji skok zwiększa się o kilka mm. Powinny na to zwrócić uwagę osoby cięższe lub lubiące walnąć czasem w mur, może warto wtedy pokombinować, aby skok pozostał bez zmian. Poza tym może być potrzeba dolania oleju do prawej goleni, jeśłi ktoś lubi blokadę bez żadnego jałowego skoku, u mnie występuje rzędu kilku mm, osobiście mi to nie przeszkadza.DopasowanieW poście głównym jest podany przedział poziomu oleju przy którym amortyzator zachowuje się najlepiej dla większości przypadków, nie należy jednak sztywno się tym kierować. Na przykład mój widelec o dużym jak na tę średnicę goleni skoku 120mm i mojej niskiej wadze, potrzebuje ponad 8cm oleju do zachowania właściwej progresji.PracaOczywiście różnica między sprężyną jest jak niebo a ziemia, szczególnie, że przy małej wadze "kierownika" oryginalna sprężyna nie pozwalała na wykorzystanie powyżej 2/3 skoku. Sztywność jest kiepska, ale przy mojej wadze, jej brak nie przeszkadza, trudno powiedzieć jak odczuwałby to 100kg zawodnik. Ten typ tak ma, w końcu 28mm. Powietrze dobrze współpracuje z fabrycznym tłumieniem olejowym.Z podziękowaniami dla autora polskiej wersji modyfikacji, mrmorty'ego.Przyczepności! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emperor Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 (edytowane) Dzięki mrmoty'emu jeżdżę na jakże wspaniałej modyfikacji rock shoxa xc28, i za jego namową użyłem systemu ze sprężyną i powietrzem, powiem że działa to o wiele lepiej w stosunku do samego powietrza. Jeśli miałby ktoś wątpliwość czy warto dopłacić żeby kupić miękką sprężyne to powiem że tak, warto Edytowane 21 Lutego 2015 przez Emperor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 Ja również jak kolega wyżej dzięki autorowi tematu oraz koledze kamilgd który podsunął mi pomysł z tą modyfikacją wyjąłem sprężynę z mojego RS Pilot Air XC i dobiłem samym powietrzem.Praca amorka jest nieporównywalnie lepsza , jest czuły i wreszcie wykorzystuje cały skok.Tłumik działa również świetnie z tą modyfikacją.Miałem dużo łatwiej bo nie potrzebowałem żadnych przeróbek a tylko wyciągnięcie sprężyny i zamiana o-ringów.Polecam każdemu taką modyfikację ,pilot ma obecnie około 12 latek , minimalnie wyczuwalny luz i prócz zadrapań jest w bardzo dobrym stanie i bardzo jestem ciekaw jakby wypadł po tej modyfikacji w konfrontacji z jakimś nowszym amorkiem powietrznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Unixc30 Napisano 22 Marca 2017 Udostępnij Napisano 22 Marca 2017 Dałoby się wykombinować coś takiego do rockshoxa xc30 tk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sqbol Napisano 2 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2020 Szanowne grono, mam nadzieję, że pomysł nie został całkowicie zarzucony po prawie 8 (!!!) latach, jako że jestem bardzo zainteresowany tym rozwiązaniem ("odziedziczyłem" poniekąd Haro Flightline Experta na Dart3 i chętnie tchnąłbym w niego nowe życie). Czy dostanę w jakikolwiek sposób gotowy zestawik??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.