Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

uda się bez problemów, musisz pozbyć się ze środka sprężyny, tego tłoczka i chyba jednego odbojnika - musi zostać w środku sama sprężyna negatywna z prowadnicą. Może jak rower będzie do góry nogami to całość ładnie sobie wyjdzie. Należy pamiętać też o tym, że skok widelca nieco się zwiększy i blokada może przestać działać - wtedy trzeba będzie dolać odrobinkę oleju pod tłumik.

 

edit jeśli nie pójdzie, to wykręcasz śrubę od dołu i musisz wypchnąć prowadnicę ze sprężyną negatywną a wtedy wszystko wyjdzie. Możesz jeszcze uszczelnić dolną śrubkę i przy składaniu czyli po włożeniu sprężyny negatywnej wlać do goleni tak ze 20 ml oleju dla lepszego smarowania.

  • Mod Team
Napisano

to tam jest ustawienie powrotu :P ? jakoś nigdy nie działało :)

co do dolewania niestety od góry - nalezy wykręcić korek w prawej goleni i dolać odrobinę metodą prób i błędów aż zacznie działać.

co do gęstości oleju - ja serwisowałem damper i to co wylałem z dampera to dolałem do Darta, nadal działa :)

Napisano

Zamawiam korek z aluminium + tłoczek. Prosiłbym jednak aby korek był bez otworu na wentyl, sam chce się tym zająć, pamiętasz chyba naszą rozmowę. Jaki koszt z wysyłką?

  • 3 tygodnie później...
Napisano

A tak chciałbym spytać co dalej w temacie :) Dalej jeździcie na tej przeróbce?? Jak wrażenia i opinie ...prosimy o jakieś streszczenie bo sezon w pełni ;) Są widoczne jakieś oznaki zużycia , albo przecieki tak mnie to ciekawi prywatnie. Gadałem ostatnio z serwisantem bików i gość mówi ze nie ma sensu bawić się w takie przeróbki bo z czasem i tak coś wycieknie albo popuści. Może ktoś się wypowie na ten temat?? Nadal jestem zdecydowany na ten sposób przeróbki RS Darta ale zastanawia mnie ile gość chciał mnie namówić na zmianę amora u siebie ;) Według mnie ten system nie ma wielu wad i powinno wszystko grać :D

  • Mod Team
Napisano

jego największą wadą jest jego prostota :)

Jeśli coś tam może się zepsuć to jest też łatwe w naprawie - bo co się może zepsuć w cepie? Albo któryś z kijów albo element łączący kije czyli łańcuch najczęściej :)

Proces jest całkowicie odwracalny, a jak coś zacznie puszczać olej to zmieniasz uszczelkę( w moim przypadku trzy bo z racji tłoka) która kosztuje grosze i jedziesz dalej.

Napisano

No pomysł jest genialny tylko ciekawe jak będzie wyglądało to za rok ale w sumie to jedyne co to uszczelki wymieniać.

Sam niedawno nauczyłem się serwisować swojego darta i nie jest z nim tak źle pomimo najtwardszej sprężyny a ważę 80kg (chociaż SAG jest za mały) więc nie chciałbym go na razie przerabiać ale mam prośbę na przyszłość.

Może ktoś zrobić jakiś ładny rysunek techniczny? (albo nie ładny w paincie) i podać dokładne wymiary.

W każdym razie żeby tokarz wiedział dokładnie co ma robić.

  • Mod Team
Napisano

oj ja cały czas mam wyrzuty sumienia że nie naciskam mocniej tego tokarza o wytoczenie tych korków - obiecuje mi jak ten przysłowiowy Indianin u Cejrowskiego - maniana :)

Napisano

Lepiej poczekać a mieć coś dobrego ;) Na odpieprz to lepiej niech on nie robi bo ktoś oko straci :D Choć nie powiem, już nie mogę się doczekać.

  • Mod Team
Napisano

jak najbardziej i nawet lepiej to będzie działało, w sensie progresja nie będzie taka wkurzająca :)

Tak jak pisałem - proces jest całkowicie odwracalny więc jeśli widelec będzie za wiotki(bo nie oszukujmy się - jakieś 10 mm skoku mu dojdzie lub mniej) to wrócisz do stanu poprzedniego a korek z powodzeniem odsprzedasz

Napisano

Nie no bez przesady, 130mm to na pewno nie ;) mi podniosło nie wiele do góry, amortyzator chodzi całkiem dobrze, jedynie pasowało by wymienic uszczelki. Z tym wentylem rowerowym było by dobre bo nie posiadam pompki do amortyzatora i trzeba sie nauczyć szybko wyciagać końcówkę którą sie pompuje żeby powietrze nie ucieklo :D

Napisano

Tak sobie myślę, że jak wiadomo guma na mrozie robi się twarda. Czy wasze Darty z tymi tłoczkami na 3 oringi nie robią się mułowate/twarde na zimnie?

Napisano

Jestem przekonany, że Dart powietrzny będzie chodził na zimnie o niebo lepiej od zwykłego. W końcu powietrze vs metal.

Podejrzewam również, że będzie się zachowywał gorzej od powietrznego w warunkach letnich, lecz podejrzewam, że nieznacznie. Prędzej martwiłbym się o wytrzymałość oringów.

  • Mod Team
Napisano

jeśli chodzi o zimno to vide mój post strona wstecz - przy siarczystym mrozie (takim że faceci zakładają tzw trzecią skarpetę) mi te oringi strzeliły :)

Napisano

Witam,

 

mam Darta 3 w Cube, a temat śledze od dania powstania.

Gratuluje pomysłu i realizacji.

Jeśli to możliwe to rownież jestem chetny na wytoczony element.

 

Pozdrawiam

Marcin

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Cześć, ja może troche off topic, ale mam problem, czy spreżynę (zwykłą, nie powietrzną) w Dartcie 3 to niebieskim do góry się wkłada czy odwrotnie? Czy te dolne śrubki uszczelnialiście czymś?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...