Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Warstwę ścierną dużo lepiej potraktować czymś takim jak http://endurorider.pl/2006/03/spray-do-czyszczenia-hamulcow-xeramic-brake-cleaner/ a później wodą pod ciśnieniem czyli myjką. Naprawdę nie wiem co tam by musiało być żeby jechać to na wysokich obrotach szczotą drucianą. Ja używałem takiego zestawu do polerowania piasty w samochodzie przed montażem nowej tarczy hamulcowej...

 

Ok, w makrokeszach to ok, ale dart to normalny widelec i jakoś ta metoda mi się z nim nie komponuje ;)

  • Mod Team
Napisano

Kierowniku - chodzi mi nadal o polerowanie - szczotka do polerki, czyt z irchy lub innego materyjału a nie druciakiem :) Nie sprzeczajmy się już.

Napisano

A nie myśleliście nad tym, by wytoczyć korek w taki sposób, by wsadzić tam wentyl do kół bezdętkowych? Nie potrzeba żadnego kleju ani uszczelnienia. Wentyl sam się uszczelnia: http://allegro.pl/ms525al-metalowy-zawor-wentyl-skrecany-tuning-i2176820238.html

 

Dodatkowo wytoczyć ten korek w taki sposób, by wentyl prawie całkowicie schował się w goleni (tak jak jest to zrobione w seryjnych amortyzatorach).

  • Mod Team
Napisano

Myślałem, ale na przeszkodzie stał brak tak krótkiego wentyla, niechęć tokarza do bardziej zaawansowanych prac itd. Korek można z łatwością wytoczyć - mam nawet fachowca który by tego się podjął, ale jak działa to poco mam naprawiać? ;)

Napisano

Racja. Ja jestem właśnie na etapie planowania jak to rozwiązać, by było jak najlepiej. Jeżeli się uda, to na pewno zdam relację. Boję się tylko trwałości układu, skoro pisałeś już o tym, że wypluło uszczelkę po pewnym czasie.

  • Mod Team
Napisano

To że wypluło to racja, ale w jakich warunkach - to doczytaj raz jeszcze :)

Rozmawiałem jeszcze z dwiema osobami którym pomagałem przy zmianach i problem się nie pojawił.

Śmiem twierdzić że szczelność układu jest na wysokim poziomie. Jeśli chcesz by była na jeszcze wyższym to Ci po kosztach mogę wysłać tłoczek z trzema uszczelkami.

Napisano

Pisząc "Ja jestem właśnie na etapie planowania jak to rozwiązać, by było jak najlepiej" miałem na myśli modyfikacje korka, by zastosować wentyl do felg i schować go jak najgłębiej :) Nie wątpię, że szczelność układu jest na najwyższym poziomie, ale tłoczek z chęcią przygarnę pod skrzydła (masz wiadomość na gg).

  • 3 tygodnie później...
  • Mod Team
Napisano

jak masz wujka tokarza to może Ci i zrobi za przysłowiową flaszynę. Mogę pogadać z moim nowym znajomym tokarzem i zobaczymy ile zechce za budżetową wersję w stali

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Również i ja byłbym zainteresowany takim zestawem (korek + wentyl). Powiedz tylko cenę i wystawiaj na aukcji:) Niestety nie mam w okolicy tokarza i jesteś jedynym ratunkiem bym mógł ożywić swojego darta pod swoja wagę. Pogadaj ze znajomym to może hurtem zrobi, a na pewno wszytko pójdzie na Alledrogo. Pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Najgorsze jest to że niestety jestem gołosłowny obecnie :) Obiecałem że załatwię kilka korków ale nie mam głowy tym się zająć a jak mam czas to tego człowieka nie ma. Będę na niego czatował i spróbuję wam pomóc panowie. Co do wentyli to mi się już dętki kończą więc albo za dopłatą albo we własnym zakresie :)

Milees - weź zrób ten rysunek techniczny trochę bardziej przejrzyście ok? Wiem o co Ci chodzi ale zrób rzut z góry i z boku razem z wymiarami ok?

Napisano

Troszku chęci, krótka instrukcja i można by było na tym niezły interes zrobić ;) Założę się ze znalazło by się wiele osób chętnych by stuningować Darta. A mając taki gotowy koreczek to bez problemu można to zrobić :D

Napisano

Ooo tak, bo ile ludzi by mierzyło korek, tyle by wyszło wymiarów (nawet cyfrowymi suwmiarkami 0.01mm :D), więc chociaż dokładny rysunek techniczny z przekrojem i preferowanymi parametrami materiałów korka i tłoczka byłby pomocny.

Zbieram opisuy i materiały, szykuje się do remontu na początku lata. Jestem dużo za lekki do niego i myslałem o wymianie sprężyny, ale znalazłem ten temat i już o tym nie myślę :P

 

Niby nic z tego nie masz, ale pamięć AirDartowców i same widelce do końca świata będą przynosiły Ci chwałę.

  • Mod Team
Napisano

Jutro będę u tokarza, obmyślimy jak by to wyglądało z tym chowanym wentylem itd. Napiszę też ile wyniesie takowy korek toczony w poszczególnym metalu.

  • Mod Team
Napisano

Po rozmowie z tokarzem przedstawiam oficjalny cennik korka o wiele bardziej estetycznie wykonanego z chowanym wentylem (uczciwie piszę że nie będzie do końca schowany ale będzie tylko nieznacznie wystawał ponad korek. Korek w kształcie sześciokąta czyli standartowej nakrętki, nagwintowany od środka z wkręcanym wentylem samochodowym(nie z dętki).

Ceny:

korek w alu(dobre jakościowo aluminium) - 30 zł plus cena wentyla plus wysyłka

korek w mosiądzu - 40 zł plus cena wentyla plus wysyłka.

 

Do zestawu polecam zamówić jeszcze tłoczek z trzema uszczelkami - zapewnia szczelność na dłużej. Koszt takiego tłoczka ok 10 zł albo i mniej bo ten człowiek sporo ma ode mnie teraz zamówień więc i powyższe ceny są promocyjne.

 

Na koniec oświadczam, iż na niczym nie zarabiam i robię to dla dobra społeczeństwa :) Proszę się zgłaszać jak najszybciej.

Napisano

To ja po proszę jeden zestaw ALU plus wentyl + tłoczek z uszczelkami :)

Dane poszły na priva.

Wielkie dzięki za zainteresowanie bo może nie będę musiał wymienia amora ;)

Napisano

Pisałem PW, napisze i tu dla pewności, dla mnie ALU korek (przepraszam za zmianę decyzji, myślałem nad wagą) + tłoczek.

 

Ta wiadomość jest nadrzędna nad moim pierwszym Privem.

 

I ja też chętnie dowiem się, jakie dane wysłać :D

  • Mod Team
Napisano

spoko, czyli wszyscy w alu.

teraz mniej optymistyczna wiadomość - trochę za bardzo się rozpędziliśmy z tym wentylem samochodowym. Za dużo tłumaczenia o co chodzi, ale jednak trzeba będzie kombinować z wentylem rowerowym. Na pewno wymóżdżę tak by było dobrze.

Napisano

Wodzu..mów, pisz by było dobrze ;)

Dziś po raz pierwszy rozkwieciłem amora-lewą goleń bez ściągania z roweru. Poszło gładko :D Sprężyna wyciągnięta z uszczelka by korek odzyskać ale wole poczekać na nowy.

Ciekawi mnie czy uda podmianka na powietrzy bez ściągania widełek?. Nie znam się ale chyba jak bym założył uszczelkę bezpośrednio od góry to może by poszło....

Później olej dolać i zakręcić kurek z wentylem i powinno grac. Czy się mylę ?? Niech mnie ktoś poprawi ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...