koxygen Napisano 8 Sierpnia 2011 Napisano 8 Sierpnia 2011 Witam. Wiem, że jest dużo podobnych tematów, ale w żadnym nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Przymierzam się do kupna roweru do XC. Rower ten będzie wykorzystywany również w wyścigach. Mój budżet to ok 5000-5500 zł. Od razu zaznaczam, że priorytetem jest dla mnie waga (mój obecny rower waży 14,3 kg), gdyż wychodzę z założenia: lżejszy = szybszy. Dotychczas znalazłem 2 typy które mógłbym dostać w granicach mojego budżetu: -Kross A10 2010r. http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/753/Kross.Level.A10/ -Kellys Mobster 2010r. http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/28/Kellys.Mobster/ Kross jest cięższy o 0,2 kg od Kellysa. Będzie to wyraźnie odczuwalne? Czy lepszy sprzęt Krossa rekompensuje większą wagę? Czy warto brać Mobstera za karbonową ramę? Może macie jakieś inne propozycje rowerów do 5500 zł?
Conquistador Napisano 9 Sierpnia 2011 Napisano 9 Sierpnia 2011 osobiscie brałbym jakąś uzywkę z allegro z minimalnym przebiegiem i najchetniej lekkiego fulla, ale jesli to koniecznie ma być nówka i sztywniak to zobacz to: http://allegro.pl/hai-bike-q-rx-z-7990-zl-www-rower-com-pl-i1758804655.html - na pewno mozna cos urwac z tej ceny...
5Zeta Napisano 9 Sierpnia 2011 Napisano 9 Sierpnia 2011 Może i kross jest cięższy od kellysa, ale ma lżejsze koła które są zapewne również sztywniejsze, dlatego będzie się rozpędzał szybciej niż kellys, i opory toczenia będą mniejsze. Pozdrawiam !
Sol Napisano 9 Sierpnia 2011 Napisano 9 Sierpnia 2011 Różnica rzędu 200 g na ramie nie ma praktycznie żadnego znaczenia. Jeżeli już to na kołach, a i tak wątpię żeby przeciętny użytkownik ją dostrzegł lub odczuł jako rażącą. Generalnie kierowanie się tylko wagą jest mało rozsądne - równie ważne o ile nie ważniejsze jest zachowanie roweru, a na to ma wpływ nie tylko waga, ale m.in. geometria i sztywność. Ja np. zamiast tych dwóch wolałbym http://www.ssc.pl/trek2011/6700.html , właśnie ze względu na to jak się prowadzi. Oczywiście na końcu dnia trzeba roweru dosiąść, bo coś co wygląda pięknie na papierze może kompletnie nie podpasować w realnej jeździe.
spootnick Napisano 9 Sierpnia 2011 Napisano 9 Sierpnia 2011 Ja też bym najpierw ustalił czy chcę rower bardziej stabilny czy bardziej zwrotny oraz rozmiar kół. Później dopiero szukałbym konkretnych modeli.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.