Adrid Napisano 8 Sierpnia 2011 Napisano 8 Sierpnia 2011 Proszę o pomoc w wyborze roweru. Oto kilka moich propozycji. Proszę również o wasze propozycje w podobnych cenach: http://www.rowerymerida.pl/produkt64/crossway-tfs-100-d-rower-merida.html http://www.rowerymerida.pl/produkt59/crossway-tfs-800-v-rower-merida.html http://www.rowerymerida.pl/produkt60/crossway-tfs-500-d-rower-merida.html http://www.rowerymerida.pl/produkt63/crossway-tfs-300-v-rower-merida.html http://www.rowerymerida.pl/produkt62/crossway-tfs-300-d-rower-merida.html http://www.rowerymerida.pl/produkt61/crossway-tfs-500-v-rower-merida.html http://www.kross.pl/rower/102-EVADO_1.2.html http://www.kross.pl/rower/101-EVADO_1.3.html Rower będzie głównie przeznaczony do jazdy po terenie utwardzonym (asfalt 90%) reszta to jakieś drogi leśne. Średni przebieg dzienny 70-100km. Mój wzrost ro 180cm i 90kg.
dziobolek Napisano 9 Sierpnia 2011 Napisano 9 Sierpnia 2011 Wzrost nie jest tak istotny, jak długość twojej nogi - na tej podstawie najlepiej dobiera się rozmiar ramy. Biorąc to na "oko", to Meridy ładniejsze i IMHO sensowniej "dobrany" osprzęt jak dla roweru typu cross/trekking. To co najbardziej mi nie pasi w roweruch marki Kross, to rozmiar zębatek korby - IMHO dla cross/trekking najbardziej optymalny zestaw to 48/38/28 lub 48/36/26, ew. ostatecznie 44/36/26. Jeżdżę od wielu lat crossem z korbą 42/34/24 + kaseta 7-mio biegowa 11-28 i muszę stwierdzić, że taka konfiguracje mi nie podchodzi, ale nie widziałem sensu wymiany póki się nie "zużyje". Tak więc, blat 24T jest praktycznie nieużywany, blat 34T jest kompletnie zużyty bo najczęściej używany, natomiast największy 42T trochę za mały, bo kiedy na biegach 2x7 (32Tx11T) osiągnę max. speed i przeskoczę na 3x7 (42Tx11T) to niewiele więcej mogę "pociągnąć" (jeśli wiesz co mam na myśli) i brakuje mi "wyższych biegów" na asfalcie. I tym sposobem doszedłem do wniosku, że najlepsze blaty dla mnie to 48/38/28 a jako że napęd wymieniam bo się wysłużył, więc i takowych szukam teraz dla siebie. Więc z tegoż powodu powyższe rowerki Kross jak dla mnie odpadają w przedbiegach. Druga sprawa - gdybym to JA kupował teraz nowy rower, to na 100% zainwestowałbym w hydrauliczne hamulce tarczowe. Zaraz na pewno pojawią się głosy, że "to jest przerost formy nad treścią...", albo "po co w crossie tarcze..." - JA wiem po co i dlaczego i dlatego innym także polecam. Dla mnie jest to ważniejsze, niż posiadanie przerzutek XT. Alivio czy Deore także są wytrzymałe i IMHO w zupełności wystarczające do amatorskiej jazdy. W moim Authorze Equipe Classic z '95 od nowości (czyli ponad 15-cie latek) bezproblemowo śmiga osprzęt Alivio, i dopiero teraz musiałem wymienić przednią Alivio, ponieważ dostała takich luzów, że przestała wrzucać na największy blat - pozostałe dwa biegi bez zarzutów, więc... A jako że uwielbiam Authora za jego bezawaryjność i niezawodność, to podrzucę Ci linka do wyprzedaży: http://www.velo.com.pl/rowery/wyprzedaz/?id=453 i gdybym teraz musiał kupić nowy rower, to byłby to Author Mission 2010. Pozdrówka!
Adrid Napisano 9 Sierpnia 2011 Autor Napisano 9 Sierpnia 2011 ja właśnie chcę jeździć na samej 48T i 11I a co to są te hamulce hydrauliczne, one są na płynie czy jak ??
Rulez Napisano 9 Sierpnia 2011 Napisano 9 Sierpnia 2011 Wzrost nie jest tak istotny, jak długość twojej nogi - na tej podstawie najlepiej dobiera się rozmiar ramy. Nie, nie i jeszcze raz nie, to herezje, oprócz rozmiaru ramy (czyli długości rury podsiodłowej) ważna jest też długość ramy, różni producenci różnie do tego podchodzą, jedn ramy są krótkie inne długie, a nie każdy biker jest taki sam, ludzie maja różne preferencje, rower kupuje się po przymiarce, jeśli ktoś ma długą nogę a krótki tułów to nie musi kupować ramy z długą rurą podsiodłową, bo wiąże się to z większa długością ramy, więc proszę nie wprowadzaj zamętu zbytnim upraszczaniem
radamenes Napisano 9 Sierpnia 2011 Napisano 9 Sierpnia 2011 Święta prawda, znam to z autopsji. Kupi sobie taki np Unibike rozmiar za duży bo tak mu wyszło z wyliczeń bez przymiarki a później kombinuje jak koń pod górkę z łamanymi mostkami itd. Każdy mi wmawia 19" a ja po przymiarkach już wiem że dla mnie 17" jest ok. Hamulce hydrauliczne mają płyn jak motorowe czy samochodowe, zdarza się że trzeba je odpowietrzyć itd. Określ kwotę bo rozstrzał masz duży w propozycjach. Ja proponuje Author Zenith
Rurku Napisano 9 Sierpnia 2011 Napisano 9 Sierpnia 2011 Sam jeżdżę na Krossie Evado 1.2 i bardzo go sobie cenię. Jeździ się lekko, szybko, sprawnie i przyjemnie. Na allegro powinny być teraz fajne okazje, zobacz ten: http://allegro.pl/kross-evado-1-2-cross-21-i1751778352.html i nawet rama powinna być idealna. Pozdrawiam
dziobolek Napisano 9 Sierpnia 2011 Napisano 9 Sierpnia 2011 Oczywiście zapomniałem dodać, że najlepiej jest mieć możliwość przymiarki osobistej, ale nie każdy może, więc... Nie, nie i jeszcze raz nie, to herezje... http://www.forumrowerowe.org/topic/90215-rama-jak-dobrac-rozmiar-ramy/ Możesz się z tym "kłócić" jeśli chcesz, ale z wieloletniej praktyki u mnie najlepiej w życiu sprawdza się "herezja" ( czyli sposób ) nr.2 I nie jestem osamotniony w tym przekonaniu ...Kupi sobie taki np Unibike rozmiar za duży bo tak mu wyszło z wyliczeń bez przymiarki a później kombinuje jak koń pod górkę z łamanymi mostkami itd... No bo IMHO po to są mostki w różnych rozmiarach i kątach oraz kierownice proste i wygięte (mniej lub bardziej), aby odpowiednio dopasować pozycję na rowerze do swoich preferencji - bo jeden woli bardziej a inny mniej pochyloną... Nikt nie "szyje" ram "na miarę"... Pozdrówka!
Adrid Napisano 10 Sierpnia 2011 Autor Napisano 10 Sierpnia 2011 powiem wam tak ze teraz mam rower merida matts 10-v, rower MTB i rama to 22" a to osobiscie powiem ze wole v-brake niz tarcze :0 ale jeszcze sie zastanawiam, tak jak powiedziałem rozrzut to od te 2200m do 3400 i w grę wchodzi tylko nowy rower
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.