Skocz do zawartości

[obręcz] Mavic XM719 czy XC717


Ziarno

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Tak jak w temacie. Czy ktoś ma jakiekolwiek doświadczenia z wymienionych obręczy?

Dotychczas zebrane wiadomości na temat tych obręczy to waga XC717<XM719 , oraz że XM719 są wytrzymalsze.

Napisano

Tak jak napisał Schwefel, 719 są mocniejsze. Jeśli chodzi o rozmiar opon to nie do końca prawda bo 717 są od 1" do 2.3" co zresztą potwierdza naklejka na obręczach. Śmigam na 2.3 Gravity. Moją wagą z rowerem zamykam te 90kg dodatkowo mam DT Revo. Nie oszczędzam ich w ogóle i jakoś dają radę. Zero centry. :D

Napisano

Maniak trochę mnie uspokoiłeś.

Pierwszy raz stykam się z kupnem obręczy, stąd moje wątpliwości. Ważę około 75kg, cały rower 12kg, nie jest to przypadkiem na pograniczu ?

Napisano

Mam XC717 w obu rowerach (4x/slope i xc/enduro) na przodzie i dają radę bez problemu. W xciaku miałem komplet pod vki ale na tyle dosyć szybko ścianka się skończyła.

W pierwszym rowerze mam wersję disc i oponki 2,25 i nic się z oponą nie dzieje. Nie spada, nie kładzie się zbytnio w szybkich zakrętach a z zakładaniem/ściąganiem też problemu nie ma.

Ważę w przysłowiowych "gatkach" ok 75kg + kask, ciuchy itp może być ponad 80-85 + rower 11kg. Obręcze dają radę, na razie problemów brak a kilka gleb już było.

Napisano

Maniak trochę mnie uspokoiłeś.

Pierwszy raz stykam się z kupnem obręczy, stąd moje wątpliwości. Ważę około 75kg, cały rower 12kg, nie jest to przypadkiem na pograniczu ?

 

Podawane przez producentów ograniczenia wagowe też są z pewnym zapasem. Nie wyobrażasz sobie chyba że jak będzie 91kg to wszystko padnie? ;) Ja swoich naprawdę nie oszczędzam i nic się nie dzieje. Po za tym oprócz wagi dopuszczalnej musiało zostać uwzględnione przez producenta jeszcze obciążenie dynamiczne a to bardzo zmienny czynnik. Tak więc uważam że przy Twojej wadze nic im nie będzie.

Napisano

Sprawdziłem na swoich i faktycznie jest 2.3". Dziwne bo Mavic na swojej stronie ma:

DIMENSIONS

ETRTO compatible size: 559 x 17

Recommended tire widths: 1.00 to 2.10

Valve hole diameter: 8.5 mm, supplied with valve adapter

Recommended nipple length: 12 mm

Recommended rim tape: 559 x 18 x 0.6

 

Co nie zmienia faktu, że jazda na Ardentach 2.25" nie była przyjemna bo opona źle się układała na feldze i mocno wychylała w zakrętach. Gravity jak większość Conti jest węższa niż 2.3", więc może i było znośnie.

Myślę, że to 2.1" jest uczciwym rozmiarem a 2.3" to już naciąganie na siłę.

 

Pierwszy raz stykam się z kupnem obręczy, stąd moje wątpliwości. Ważę około 75kg, cały rower 12kg, nie jest to przypadkiem na pograniczu ?

Ograniczenie wagowe są po to żeby osobnik co waży 105kg albo więcej nie zasadzał się na lekkie obręcze tylko wybrał coś odpowiedniego dla siebie. Mavic podaje obciążenie bez roweru, czyli ważysz 75kg i masz 15kg zapasu na plecak, sakwy itp.

 

dodatkowo mam DT Revo

To nie są szprychy pod tarcze. DT zawsze podkreślało, żeby do V'ek dawać Revo a do tarcz SuperCompy.

Napisano

Użytkuję model XM719 DISC.

Ważę 84 km + plecak 3-7 kg. Śmigam po górach i koła mają dość ciężko.

Zaplecione na DT Comp od strony kasety i Super Copm od strony tarczy.

Odpukać- żadnych kłopotów.

Opony 2.1 lub 2.35.

Napisano

Faktycznie zadecydowałem że zakupię mavici XM719.

Podkreślam że pierwszy raz składam koło i pojawia się kolejny problem. Szprychy.

Spotkałem się z opinią że dt revolution są lekkie a zarazem wytrzymałe.

Przy każdym modelu szprychy podany jest parametr i mam problem z doborem.

Obręcz Mavic xm719 i piasta shimano xt FH-M756. 32 otwory

Napisano
Na XC717 też nie wyobrażam sobie zakładania czegoś wiżcej niż 2.1. Ludziska jeżdżą na RaceKingach 2.2, ale to temat naciągany.

Nie, nie jest naciągany, z tą oponą zestaw dobrze sobie radzi.

Napisano

Nie, nie jest naciągany, z tą oponą zestaw dobrze sobie radzi.

Mam odmienne zdanie (miałem poniżej 1.5atm przy RK 2.2"), zwłaszcza że mam porówanie do kół z obręczami 25mm w środku. Jak dla mnie obręcz 17mm nie nadaje się do opon o takim balonie przy jeździe z niskim ciśnieniem.

Napisano

Revo to kiepski pomysł. Do wyboru masz np.:

* Sapim: D-Light (lekkie, 3zł/szt), Race,

* DT: Competition, SuperComp,

* Cn: DB-454, Mac424 (najlżejsze, aero, 4zł/szt).

 

A które z wymienionych byś wybrał?

Jeszcze pozostaje kwestia rozmiaru tej szprychy

Napisano
Mam odmienne zdanie (miałem poniżej 1.5atm przy RK 2.2"),

Z ciśnieniem 2,5 atm dobrze sobie radzi, poniżej 1,5 atm nie zaleca producent, więc jak ktoś lubi na takim to jego sprawa.

Faktyczna szerokość na XC 717 to 54,6 mm czyli 2,15".

A które z wymienionych byś wybrał?

Sapimy są lekkie i powinny być optymalnym wyborem.

Competition trochę za ciężkie (choć wytrzymałe) do jazdy XC/AM, a Supercompetition trudno dostępne ..

Napisano

Ja mam te obręcze (XM 719) zaplecione na DT Competition i kólka sprawuja sie świetnie (3 sezon). A maja nielekko, bo laczna waga bikera z rowerem ciutkę ponad 100-kę.

Napisano

D-light też są trudno dostępne o czym się przekonałem niedawno przy okazji składania kół. Na stanie ma je chyba tylko Bikestacja ale też nie w każdym rozmiarze. Velo i te całe super sklepy rowerowe mogą sprowadzić za ileś tam dni :whistling: świetna dystrybucja nie ma co...

 

Co byś nie założył z tej trójki (D-light, SuperComp, Comp) to będziesz zadowolony.

Napisano

Fajną alternatywą dla tych maviców mogłyby być obręcze alexrims xed44. Mają 20mm szerokości, są spawane i ważą 435-440g. Ale praktycznie nigdzie nie można ich kupić :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...