Rurku Napisano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 Witam Zastanawiam się nad wyborem roweru Kross Crime 1 do enduro / freeride, tylko waga 15,9 kg mnie, lekko mówiąc, przeraża. Rama Kinesis 7005 aluminium Kolor grafitowy Rozmiary 18" Widelec Suntour SF7-XCR LO, 120mm Biegi 24 Przerzutka przód Sram 3.0 Przerzutka tył Sram SX4 Hamulec przód Tektro Aquila 185mm Hamulec tył Tektro Aquila 160mm Manetki Sram SX4 Korba Truvativ X-Flow 3.0 Suport Truvativ Łańcuch KMC Kaseta Sram PG-830 8-speed Piasty przód: Joy Tech D041DSE, tył: Joy Tech D142DSE Opony Schwalbe Albert Sport 26x2.25 Obręcze Mach 1 EXE Damper Rock Shox Bar 2.1 Kierownica MTB-AL198 ALU Wspornik kierownicy TDS-D407-8 Wspornik siodła SP-209 Alloy Stery VP Siodło Active FM-200N Pedały VP Waga 15,9 kg Co i za ile można by wymienić, żeby zmniejszyć wagę chociaż o te 2 kg? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaniszMTB Napisano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 Sporo urwiesz na kołach i amorku, lecz to spory wydatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 Tutaj czego by nie ruszyć to można kupić wcale nie strasznie drogą dużo lżejszą część. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rurku Napisano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 (edytowane) Tutaj czego by nie ruszyć to można kupić wcale nie strasznie drogą dużo lżejszą część. Amorka raczej nie będę ruszać, załóżmy że znajdę opony jakieś zwijanki +/- 500g więc stracę 0,5kg na obu. Gdzie znaleźć pozostałe 1,5kg? Inna sprawa, czy te 1,5 kg bardzo wda mi się we znaki na podjazdach? Długich podjazdach / "podpychach". Edytowane 8 Sierpnia 2011 przez Rurku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Jak chcesz rower do FR to oponki 500 g nie wchodza raczej w gre, ja bym wymienil amora na cos wytrzymalszego bo XCR szybko padnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 O tym rowerze ciężko powiedzieć, żeby to był sprzęt do enduro (a na pewno nie na tym osprzęcie), a co dopiero freeride. I też proponuję zająć się zawieszeniem oraz kołami. Dalej korba (i ogólnie napęd), pedały, siodełko, rurki, hamulce. Praktycznie za co by się nie chwycić, przy takim osprzęcie zawsze coś urwiesz. Pytanie tylko jakie masz fundusze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Amorka raczej nie będę ruszać, Będziesz i to szybko, nawet gdybyś nie chciał ...ten rower w takiej wersji nie jest do enduro/fr ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rurku Napisano 9 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 O tym rowerze ciężko powiedzieć, żeby to był sprzęt do enduro (a na pewno nie na tym osprzęcie), a co dopiero freeride. I też proponuję zająć się zawieszeniem oraz kołami. Dalej korba (i ogólnie napęd), pedały, siodełko, rurki, hamulce. Praktycznie za co by się nie chwycić, przy takim osprzęcie zawsze coś urwiesz. Pytanie tylko jakie masz fundusze. Wnioskuję, ze nie opłaca mi się kompletnie brać go? Mógłbym wyhaczyć mało używany za ok. 1600zł, ale w takim razie czy się opłaca? Moje fundusze też nie są aż tak genialnie wielkie. 2000zł to max, chyba że zastanowiłbym się najpierw nad sprzedażą obecnych części, a potem zakupie nowych po dopłacie. Amortyzator tutaj widzę 130mm więc już dosyć ciekawie jak dla mnie, ale czy znajdę coś innego lepszego w przystępnej cenie? Czy lekkie zwijane opony z dobrym bieżnikiem >2,20" będą złe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Sprzęt do enduro, nie mówiąc już o freeride, to nie ta półka cenowa. Jeśli zaś chodzi o ten konkretny rower, nie mówię, że kompletnie nie opłaca się go kupować. Rama to czterozawias, jest naprawdę fajną bazą pod rozbudowę, ale jednak roweru trailowego, ewentualnie czegoś z pogranicza trail/enduro (jak Crime 3). Jeśli zamierzasz też jeździć po asfalcie, brak dampera z blokadą/platformąda się we znaki. Chyba, że tylko teren, tam nawet nie zwrócisz uwagi na bujanie zawieszenia. Wracając jeszcze do kwestii opłacalności. Jeśli 2000zł to max, nie jesteś w stanie dopłacić jeszcze 600zł do Crime 2 i ma to być full, będziesz zadowolony. Ale od razu wymieniłbym widelec przynajmniej na Raidona Air. Inaczej lepiej dopłacić do wyższego modelu. Lepszy widelec, damper i ogólnie osprzęt. O jakich konkretnie oponach myślałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Rama nie jest fajna bo to właśnie ona jest niezłym odważnikiem w tym biku. Ktoś kiedyś wrzucił na forum jej wagę, dokładnie nie pamiętam ile ale za dużo jak na taki rower. Raidon nie podoła w enduro, jedynie Tora ale ta mało nie waży. Imho albo dozbierać do 3k zł i celować w używki albo dać sobie spokój z fullem bo to nie te pieniądze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 (edytowane) A za 3 tysiące to o ile lżejsza rama będzie? Rama - rozmiar - waga - cena roweru: Kross Crime 3/Kinesis A640 (2008) - 18" - 2691g - katalogowo 4699zł KTM Lycan 4.0 (2010) - 19" - 2825g - katalogowo ponad 7000zł Merida One Twenty TFS 800 (2010) - 18" - 2891g - katalogowo 4999zł Wheeler R.A.M.P. 20 (2009) - 19" - 3115g - katalogowo 8500zł (rozmiar według artykułu w bB, na stronie musi być błąd, bo to zbyt duża waga jak na 17,5") Chyba całkiem niezły wynik? Nie jest to super niska waga, ale nie przesadzajmy, (sporo) droższe rowery na cięższych ramach też istnieją. Jako pierwszy full ta rama jest dobrym wyborem. A o enduro już nawet nie mówmy, w takiej specyfikacji ta rama się do tego kompletnie nie nadaje, nawet gdy zmienimy widelec. Edytowane 10 Sierpnia 2011 przez Fenthin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamis1987 Napisano 2 Września 2011 Udostępnij Napisano 2 Września 2011 Jak masz na rower 2 tysie to za prawdę powiadam: kupuj tego Krossa. Mam go, jeżdżę na nim, więc wiem co piszę. Miałem identyczny problem jak Ty. Też szukałem w miarę taniego roweru, który będzie można przystosować enduro. Rama jest jak najbardziej ok i pod rozbudowę jest świetna. Nie waży może bardzo mało, ale musi być bardziej wytrzymała od ram do XC więc siłą rzeczy musi być delikatnie cięższa. Osprzęt nie zachwyca ale w tej cenie jest naprawdę i nic nie stoi na przeszkodzie aby go stopniowo wymieniać, zyskując na tym na wadze i przede wszystkim na przeznaczeniu roweru. Pierwszy do wymiany kwalifikuje się przedni amorek. Najlepiej go od razu sprzedać, dołożyć troszkę i kupić jakiegoś aira (co nie znaczy że jest totalnie zły-przy xc daje sobie dobrze radę ale nie ryzykował bym w enduro). Dasz radę zejść z wagą do około 13kg-14kg a jak na enduro to nie jest wcale tak duża waga. Jeździ mi się nim całkiem ok w mieście i bardzo dobrze w cięższym leśnym terenie. W górach jeszcze nie miałem przyjemności go testować. Z resztą nie zrobię tego przed wymianą amorka na coś mocniejszego Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Września 2011 Witam Zastanawiam się nad wyborem roweru Kross Crime 1 do enduro / freeride, tylko waga 15,9 kg mnie, lekko mówiąc, przeraża. Rowery Enduro/FR kosztujące nawet ok. 5-6tys. też tyle ważą, w tych dyscyplinach na pierwszym miejscu jest wytrzymałość osprzętu. Zdecydowanie odradzam zbijanie wagi "na pałę", kupowanie części lekkich i mało wytrzymałych, części nadające się do enduro, zarówno lekkie jak i wytrzymałe kosztują sporo. Jeśli myślałeś że kupisz rower za ~ 2000pln i za kilkaset pln dodatkowo zbijesz wagę o 2kg i będzie się rower nadawał do Enduro/FR to nie ma szans na to. Przykład z naszej bazy rowerowej: Trek Scratch. Cena ponad 12000, waga 16,5: http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/1322-trek-scratch-8-coil/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochaty Napisano 4 Października 2011 Udostępnij Napisano 4 Października 2011 Ja się bujam na tym rowerze i też mówiąc szczerze zmieniam powoli detale na inne. Z tym że ja to robię na zasadzie: Jak coś padnie to zmienię, ew. jak się uda coś w dobrym stanie wyhaczyć, to też zmienię. Na razie zmieniłem alberty druciane na lekkie bontragery zwijane, troszeczkę węższe, i wymieniłem dętki. Zyskałem prawie 600 g. Do wymiany poszła sztyca - prawie 90 g - używka kupiona. Za chwilę mam zamiar zmienić przednią przerzutkę ale to raczej z racji małej precyzji oryginalnej - słabo działa pod obciążeniem. Korba też jest niskich lotów, więc też pójdzie do odstrzału. Wymieniając same dętki i opony, bez ingerencji w całe koła, zyskujesz na dzień dobry pół kilo. Amor to też swoje waży ale to już droższa zabawa, kilka detali powymieniasz za mniejsze pieniądze, i zyskasz sporo. A sam rower jak na enduro którym miał być nie ma jakiejś przeraźliwej wagi, choć ostatnio się przekonałem w gorcach, że pchać go przez 15 minut pod górę to średnia przyjemność... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi