owiecs Napisano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 Witam, zakupiłem po 'okazyjnej' cenie używaną szosówkę i wszystko było w porządku do momentu kiedy chciałem skasować luz na sterach - dokręcałem śrubę, a luz jakoś nie znikał... Co się okazało: rura sterowa była odłamana od widelca; widać, że ktoś mieszał. Mam teraz zgryz, jak się dowiedziałem od bardziej doświadczonego kolegi widelec do ramy aluminiowej musi być także alu albo karbon; cena karbonu 1 cal podchodzi pod połowę tego co zapłaciłem za ten rower; aluminiowych znalazłem kilka na necie, ale są one z rurami gwintowanymi. Zerknijcie na zdjęcia, podpowiedzcie coś, myślałem żeby do widelca dospawać metalową rurkę, która szłaby wewnątrz rury sterowej i to do niej wkręciłbym śrubę od góry.. zdjęcia w załącznikach z góry dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas85 Napisano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 Dla bezpieczeństwa nie ryzykowałbym spawania takiego elementu, lepiej poszukać używanego widelca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adas651 Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 rurę sterową można wybić i wbić inną (przynajmniej tak jest w amortyzatorach) spróbuj wybić swoją (od góry) i zobacz jakie ma zakończenie z tego co znalazłem to _ta_ może by pasowała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 11 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Wywal ten widelec, już się nim nie najesz a dentysta jest droższy od nowego, nawet nie opłaca się go naprawiać. Nie spotkałem nigdy widelca szosowego w którym można by wybić rurę, zwykle są wprasowywane lub wklejane w sposób uniemożliwiający ich wyjęcie bez zniszczenia. Takie rzeczy się zdarzają, najpewniej to wina zmęczenia materiału lub jakiegoś upadku niż tego że ktoś mieszał. Pewnie był pęknięty jak już kupiłeś i sprzedający mógł o tym dobrze wiedzieć. Widelec nie musi być z tego samego materiału co rama. Możesz wstawić równie dobrze stalowy jak i carbon czy alu. Pamiętaj tylko ze te materiały mają różną charakterystykę tłumienia drgań i sztywność - niema to natomiast jakiegoś szczególnego wpływu na ramę. Bardziej na jazdę tj. komfort i kierowanie. Jeśli są rury gwintowane to poszukaj może się trafi na tyle długi że da się gwintowany kawałek uciąć i założyć normalnie mostek. Na allegro za 60-80zł widziałem alu wielce na 1 cal ze zwykłą rurą, to raczej nie wygórowana cena. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
owiecs Napisano 14 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2011 widelec szosowy - rura sterowa nie do wymontowania; ogólnie to straszna bieda z tymi 1 calowymi - jeśli już są to na gwint, stąd moje pytanie: gdybym znalazł widelec dość długi, żeby po odcięciu gwintowanej części zostało rury na tyle, że akurat, to w jaki sposób miałbym go zamontować? tj. do czego miałaby być wkręcona śruba od góry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 15 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2011 No wbijasz gwiazdkę albo montujesz expander. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.