andbeam Napisano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 Witam wszystkich chciałbym odchodzić swój rowerek który waży teraz 13,8kg Giant Terrago 3. Budżet jakim dysponuje to ok 2tys. Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 8 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 Odchudzanie twojego roweru zacząłbym od kół. Za około 1200/1500zł można poskładać już coś w okolicach 1500g. Piasty Novatec, obręcze ZTR, szprychy revolution, alu nyple. Do tego zamontowałbym jakieś lekkie opony w okolicach 450-500g np. rocket ron, karma, coś z continental - jest tego naprawdę sporo. Stawiam, że na tej operacji straciłbyś ponad kilogram jak nie lepiej. W następnej kolejności wymieniłbym amortyzator na coś powietrznego. Masz hamulce vbrake w związku z tym wybór zawęża się albo do używanego starszego SID'a albo do Epicona. Ten pierwszy będzie na pewno lżejszy. Lub zostawić amortyzator w spokoju i wymienić hamulce na tarczowe. Zysku wagowego żadnego, ale za to odczujesz poprawę hamowania, a i w przyszłości będziesz mógł pomyśleć o lepszym amortyzatorze. Kolejne do wymiany to rurki: kokpit, sztyca ... Nie wiem jak twój napęd teraz się prezentuje w jakiej jest kondycji. Jeżeli jest już na wykończeniu, to on jest priorytetem i powinien zostać wymieniony jako pierwszy. Celuj w bardzo dobrą nie najdroższą grupę slx. Z takich tanich a często rentownych zmian: - dętki - zaciski sztycy, kół na imbusy - chwyty na piankowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andbeam Napisano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 A wiec na pierwszy ogień koła, hamulce i dozbieram na jakiś amorek. A korba też wymieniać czy może zostać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 11 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Koła polecałbym raczej na szprychach sapim laser - mam do nich znacznie większe zaufanie niż do revo a wagowo niema takiej aż znowu takiej różnicy. W znanym sklepie internetowym (jak chcesz podam ci linka na pw żeby nie było że robię reklamę) można kupić koła w takiej konfiguracji Novatec NT-A741/742/Sunringle Equalizer 21/Sapim Laser/ 1476gramów za 780zł i myślę ze taki zestaw spokojnie da radę. Sam śmigam na kołach 1560g. i nie czuje dużej potrzeby lżejszych. Za 1200zł można nabyć 1386gramowy zestaw na Novatec NT-A741/742/Notubes ZTR 355/Revo/Sapim. Do tego jak już inni mówili jakieś lżejsze opony, dętki i zaciski na imbus. Różnica w jeździe będzie ogromna i do zyskania od 1 do 2,5kg zależnie od tego ile waży twój obecny zestaw. W giantach producent montuje zwykle bardzo kowadlaste sztyce, mostki, kierownice, siodełko też wygląda na ciężkie - smica, boplight to marki które powinny zwrócić twoją uwagę, tak aby było stosunkowo tanio i lekko. Myślę ze tu do urwania jakieś maksymalnie jakieś 0,35kg Trochę więcej przeznaczyłbym na amorek bo przy zmianie na jakiegoś SID'a/Rebę/R7 poczujesz ogromną różnicę w pracy w stosunku do tego co masz. Myślę ze tu przytniesz mniej więcej 0,5 do 0,7kg ale na komforcie zyskasz baardzo. Na wymianie korby może nie zyskasz jakoś strasznie wagowo, może z 200-300g ale za to jeśli przejdziesz z suportu na kwadrat na Hollowtech II/GXP poczujesz różnicę w sztywności co oczywiście przekłada się bezpośrednio na wydajność jazdy. Sądzę że już same koła i amor nieco przekroczą twój zakładany budżet więc na tym bym się głównie skupił. Drobiazgi wymienisz sobie kiedyś po drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andbeam Napisano 12 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 Pewnie jak możesz to daj link do tego sklepu. Ale hamulce muszę wymienić przy zmianie amortyzatora na tarczowe bo niema tam mocowania pod v-braka. Co do kierownicy, sztycy i mostka wybrałem skłaniam się ku truvativ stylo. A jeżeli chodzi o przerzutki też zmieniać czy zostawić i dopiero jak zaczną się sypać to wymieniać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 12 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 (edytowane) Truvativ stylo z tego co pamiętam to chyba trochę kowadlaste części, myślę ze rozsądne granica wagowa jeśli ma być lżej to 130g mostek, 130kiera, 220g sztyca - niezmiennie polecam boplight'a i pochodne. A koła masz na bikestacji. Hamulca nie musisz wymieniać koniecznie, może znajdziesz starszą rebę lub starszy model sida, R7 też chyba jeszcze robią z piwotami albo do zeszłego roku były przynajmniej. Pozdro Edytowane 12 Sierpnia 2011 przez Maniak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andbeam Napisano 1 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2011 Odnośnie kół dodam że ważę jakieś 95kg. Czy opcje kół podanych powyżej spokojnie dadzą sobie rade? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 2 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Października 2011 Te piasty mogą nie dać rady. Zresztą poczytaj w tym temacie: [piasty] Trwałość piast Novatec 711/712 Obręcz będzie za wiotka Przy tej wadze to zestaw kół powinien ważyć te 1700g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andbeam Napisano 2 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2011 No waga jest spora ale jestem w trakcie jej redukcji o jakieś 10 kg A koła mavic crossride może one będą ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andbeam Napisano 3 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2011 Odnośnie kół znalazłem jeszcze zestaw DT XR25 może koś użytkował i powie mi coś więcej o tych kółkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 12 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Października 2011 Mavic crossride dają radę nawet przy 120kg ale lekkie to one nie są. Ogólnie za tą cenę ciężko znaleźć coś lepszego, jedyny ich mankament to bębenek który wymaga troski, ogólnie bywają lepsze rozwiązania. Ja bym składał coś na piastach w stylu DT 370, może Xt? (najlepiej pod tarcze, będziesz miał rozwojowy komplet) coś sobie wybierz, na 32szprychy d-light , tył nawet na 36 jak chcesz być pewien że będzie sztywne a felga coś typu mavic x717 i jakieś mocniejsze nyple. Cenowo wyjdzie trochę więcej niż crossride ale sądzę że zestaw będzie na lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andbeam Napisano 13 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2011 A co myślicie o tych kołach KOŁA właśnie na nie wpadłem na jednej stronce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 13 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Przyzwoite, lekkie, koła za rozsądne pieniądze. Czy będą się nadawać pod Twoją wagę? Uważam, ze tak nie ma tam przesadnie lekkich komponentów włożonych. Koło powinno być sztywne i bez awaryjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andbeam Napisano 13 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Panowie jeszcze szybkie pytanie o amortyzator który lepszy R7 PRO czy R7 MRD i przy okazji znalazłem też takie hamulce bo muszę teraz zmienić z v na tarczowe Hamulce Z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 13 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Października 2011 R7 MRD jest wyczynową wersją R7 - lżejszą, z innym tłumikiem kompresji- a co za tym idzie charakterystyka pracy wersji MRD jest nieco bardziej wyścigowa niż wersji PRO. Jeśli się nie ścigasz kup R7 PRO , a resztę dołóż do porządnych hamulców- ok. 800 pln wystarczy na nowe XT http://www.bike-center.pl/index.php?p5843,shimano-deore-xt-br-m785-f03c-srebrne-hamulce-tarczowe-przod-i-tyl Wracajac do amorków - wychodzi ,ze 160 gram kosztuje 400 pln- chyba nie warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andbeam Napisano 14 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2011 Jak trzeba to do hamulców i tak dołożę a amortyzator chciałbym kupić raz a dobrze jak na razie się nie ścigam ale w przyszłym roku planuje jakiś start na próbę. Chyba że są jeszcze jakieś inne ciekawe amorki w podobnej cenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 17 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Października 2011 O tych kołach z bikestacji wcześniej pisałem hehe szybko je znalazłeś niema co. Koła powinny dać radę ale przy tej wadze możesz być zmuszony co jakiś je centrować. W tej cenie z amorków masz jeszcze czasami Sid'a, powinien być sztywniejszy bo ma golenie 32mm a nie 30mm jak R7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi