CR7 Prezes Napisano 22 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2006 Mam problem z przednią piastą. Sprawa wyglada nastepująco: kiedy obracam kołem ono niemal natychniast sie zatrzymuje, wiem że powodów moze być wiele ale zobaczyłem jeszcze ze jeśli słapie sie za gumki bo bokach piasty (Alivio pod tarcze) to czuć że wenątrz cos ostro lata. Obawiam sie ze paista jest do wymiany jęsli tak to podajcie prosze jakis serwis na terenie Wawy gdzie przeplatanie ejst w miare tanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 22 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2006 Rozbierz i przeczysc, sprawdź stan kulek i całej reszty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CR7 Prezes Napisano 24 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 Jak rozpoznać dobry stan kulek a jak zły?? Bo spodziewam sie ze ajk otworze piaste w środku zastane zalepine w papce olejowej kulki i co w zwiazku z tym?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 kulki wyczyśc w wodzie z mydłem i zobacz jak wyglądają. U mnie w pedałach po otworzeniu po dobrych paru latach dalej się świecą i nie są zniekształcone, więc wątpie żeby u ciebie coś z nimi było nie tak :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 Jak rozbierzesz piaste weź jaka szmatke wszystko w niej wytrzyj, kulki wsyp do słoika, nalej tam beznzyny lub wody z mydłem pomieszaj, wylej kulki (nie na piaske ! :wink: ) najlepiej na szmatke, przetrzyj ładnie zeby sie świeciły konusy i miski tez potraktuj benzyna i zobacz czy nie ma zadnych ubytków na konusie misce lub kulkach. Jak wszystko jest w dobrym stanie weź troche smaru (ja zawsze pakuje tone dwieście) i złóż wszystko. Jezeli kulki lub konusy maja ubytki możesz kupic nowe dużo niekosztuja, ale ile - teraz niepamietam. Gożej jak miski w piaście maja ubytki. teraz mam piasty Deore i Lx i nie mialem z nimi zadnego problemu a moje poprzednie piasty to jakies g. wiec nie wiem czy miski da sie w tych lepszych (normalnych) piastach wymieniac czy nie, wiem ze w no-name'ach nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cookiesrulez Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 A jaki smar stały stosujecie do łożysk itp drobiazgów w piastach i suporcie np? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikerman Napisano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 Ja używam wazeliny technicznej i jest git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 bylejaki smar do lozysk tocznych generalnie sie nada jak sadze choc ja akurat mam parktoola do sterow i piast a uzywalem go kiedys do serwisu rst i mi zostalo z pol tubki jeszcze ale dosc drogi jest niestety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teddo Napisano 27 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2006 a co myslicie o smarze grafitowym do łożysk????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 27 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2006 Ja używam zwykły zielony :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CR7 Prezes Napisano 27 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2006 Ja czesto na śrubki czy tego podbone rzeczy wale Finish line wiem że jest do łańcucha ale jest bardzo dobry. Mam zamiar kupic cos specjalnie do śrub, suportu itp. Ale z tematu suportu zeszlismy na smary, wszystko sprawdziełm w korbie nasmarowałem i nadal skrzypi. :025: O sorry to nie ten temat co do piasty postanowiłem ja wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karbon Napisano 21 Marca 2006 Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 A jaki smar stały stosujecie do łożysk itp drobiazgów w piastach i suporcie np? Nie trzeba myć kulek. Po co? Żeby odtłuścić? Jak kulki będą miały wrzery to je wymień. Podobnie z bierzniami. Niestety bierznia wewnątrz piasty jest niewymienna, ale one najrzadziej ulegają uszkodzeniu. Co do smaru - byle gęsty. Ja używam smaru z rafinerii Jedlicze Wg mnie jest najlepszy. Miałem niby dobry biały smar, ale on po sezonie...wysechł i piasta pracowała na sucho. Teraz używam tylko piast na łożyskach maszynowych. Całkowicie bezobsługowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 21 Marca 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 Nie trzeba myć kulek. Po co? Żeby odtłuścić? To po co w ogóle rozbierać? Jak serwisować to dobrze czyli wygrzebać wszystko, wytrzeć, wypłukać stary smar i nasmarować świeżym. Poza tym jak chcesz zobaczyć wżery na brudnych od smaru kulkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.