Skocz do zawartości

[Amortyzator przód]SUNTOUR DURO 130 MM + KELLYS Protec 6061 - SG


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zamierzam naprawić swój stary rower i mam zamiar wstawić do niego amortyzator, który umożliwi mi jazdę po bezdrożach. Moje pytanie w związku z tym jest następujące, czy amortyzator SUNTOUR DURO 130 MM będzie współgrał z ramą KELLYS Protec 6061 - SG. Nie mam niestety pieniędzy na nową ramę, nie wiem nawet do końca czy wyłuskam na amortyzator, więc proszę nie pisać że to co chcę kupić jest do niczego itp.

 

Tutaj link do mojego roweru, który lekko uszkodziłem: :D

http://kellysbike.com/index.php?id=pl_product&product_id=24476&countries_id=170&countries_name=pl&cat_id=269&subcat_id=271

 

Jeżeli macie jakieś tańsze wyjście, to prosiłbym o nawrócenie mnie! Oto to co chciałem kupić: http://allegro.pl/suntour-duro-130-mm-kierownica-hussefelt-i-mostek-i1736589822.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy do Twojej ramy amor ze skokiem 130mm nie będzie za duży. Zwłaszcza, że seryjnie rower wypuszczony był na sztywnym widelcu, który z reguły jest krótki.

Przy takim amorze dość znacznie może zmienić Ci się geometria co utrudni np podjazdy pod górę, a w ekstremalnej sytuacji może spowodować pęknięcie ramy przy główce.

Zmierz długość sztywnego widelca (od środka koła do dolnej bieżni sterów) i porównaj z długością amora. Będziesz wiedział o ile podniesie Ci się przód roweru.

 

Ja do tej ramy celowałbym w amory ze skokiem 80-100mm max.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze jaką masz średnicę rury sterowej (1" czy 1i1/8") bo na zdjęciu wygląda jak calówka, a w specyfikacji napisane jest, że 1i1/8" (czyli 28,6mm).

A od tego zależy, jaki amortyzator będziesz mógł kupić.

 

Z tańszych amorków bardzo chwalony jest Santour XCR: np

http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xcr-l-o-100mm-czarny-2011-i1743886862.html

i test tego amorka:

http://mtbikes.pl/artykuly/testy-i-recenzje-sprzetu/suntour-xcr-lo-krol-budzetowych-widelcow-xc-test-amortyzatora.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając że mam samą ramę, bez żadnych części, które są potrzebne do zamontowania amortyzatora, to co muszę kupić i ile mnie to może wynieść, łącznie z kierownicą, bez manetek i hamulców.

 

Poszedłem i zmierzyłem jak pisałeś, wyszło mi ok. 40 cm. Co do tej rury, jest tak jak na stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz "gołą" ramę to potrzebujesz zestaw sterów z gwiazdką i top capem, mostek, kierownica i ewentualnie chwyty.

Przy założeniu, że masz ramę pod rurę sterową 1i1/8".

 

Cenowo jeżeli chcesz nowe części to:

- amor od 250zł w górę (tańsze to są raczej tylko atrapy amorów :icon_lol: )

- stery zaczynają się od ok. 20 zł

- mostek od ok. 20 zł w górę

- kiera od ok. 15 zł w górę.

 

Strzelając w jak najtańsze rzeczy (ale nadające się już do spokojnej jazdy po górach) to np:

- amor (250-300zł):

http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xcr-l-o-100mm-czarny-2011-i1743886862.html

- stery (20-30zł):

http://allegro.pl/stery-neco-ahed-1-1-8-h-115-solidne-i-niedrogie-i1735291420.html

http://allegro.pl/stery-zintegrowane-accent-hsi-b02-1-1-8-cala-i1747974272.html

- mostek (30-50zł):

http://allegro.pl/satynowy-110-concept-mostek-kalloy-na-aheda-tanio-i1752275947.html

http://allegro.pl/ultralekki-mostek-uxar-110-mm-mocno-trzyma-4-sr-i1752276059.html

-kierownica (20-50zł):

http://allegro.pl/kierownica-zoom-prosta-czarna-profil-i1744409498.html

http://allegro.pl/kierownica-zoom-mtb-al-256-gieta-620mm-czarna-sreb-i1747334109.html

-chwyty (10-20zł):

 

Oczywiście są to tylko na szybko znalezione przykłady. Bo wybór jest dużo większy. Cenowo wyszło ok. 330zł-450zł. Można jeszcze polować na używki na allegro.

 

Pozostaje jeszcze kwestia kompatybilności sterów z Twoją ramą, długości mostka, szerokości i kształtu kierownicy itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest możliwość że oryginalne stery będą pasować?

 

Mam problem i nie wiem czy to stery, chodzi o to że u szczytu widelca, po tym jak przechodzi przez ramę mam mocno zardzewiałą część, jak to dziś zobaczyłem to się przeraziłem. Czy są to stery czy po prostu mostek?

 

W sumie to lepiej chyba będzie jak od razu wymienię całość. Teraz tylko uzbierać gotóweczkę, zamówić i złożyć. Czy taki zestaw jak podałeś wyżej będzie do siebie pasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Poszedłem i zmierzyłem jak pisałeś, wyszło mi ok. 40 cm. Co do tej rury, jest tak jak na stronie.

 

Ten przykładowy amor XCR, który podałem ma 481mm wg producenta, a więc już przy tym amorze przód podniesie Ci się o ok 8 cm do góry (w praktyce mniej bo jest jeszcze ugięcie wstępne ale ok 6cm na pewno). Gdybyś założył tego Duro 130mm to miałbyś przód jeszcze dodatkowo o jakieś 3cm wyżej. Wg mnie przy tej ramie by się na tym beznadziejnie jeździło (jeśli w ogóle).

 

Co do stronki to właśnie na tej stronce w opisie mają średnicę widelca 28,6mm , a na zdjęciu wyżej wygląda jak widelec 1 calowy (25,4mm). Ale jeśli zmierzyłeś to ok.

 

A czy jest możliwość że oryginalne stery będą pasować?

 

Mam problem i nie wiem czy to stery, chodzi o to że u szczytu widelca, po tym jak przechodzi przez ramę mam mocno zardzewiałą część, jak to dziś zobaczyłem to się przeraziłem. Czy są to stery czy po prostu mostek?

 

W sumie to lepiej chyba będzie jak od razu wymienię całość. Teraz tylko uzbierać gotóweczkę, zamówić i złożyć. Czy taki zestaw jak podałeś wyżej będzie do siebie pasować?

 

Jeżeli chodzi o kompatybilność stery-amor to są w zasadzie 2 główne typy : 1" (25,4mm)- klasyczne i 1i1/8" (28,6mm) tzw. ahead. I tego się trzeba trzymać przy zakupie nowego widelca/amora.

Jak masz ramę pod stery 1" to amor musi mieć rurę sterową też 1" i analogicznie dla 1i1/8". Szersze rury sterowe są stosowane w rowerach zjazdowych.

http://www.wrower.pl/sprzet/stery/stery.php#Typy

 

Jeżeli stare stery są dobre to wystarczy je przeczyścić i przesmarować i tyle. Zrób zdjęcie jeśli masz możliwość bo ciężko coś doradzić z samego opisu.

Jeżeli chcesz wymienić stery na nowe to warto podjechać do jakiegoś sklepu z ramą i kupić (różnica w cenie będzie niewielka, a dobiorą odpowiednie i wymienią od razu).

 

Co do zestawu powyżej to był tylko przykładowy. Bo nie wiem czy będzie Ci się dobrze jeździć na takiej długości mostka, na kierownicy prostej czy giętej...itp.

Wszystko zależy jaką preferujesz jazdę, ile masz wzrostu, ile ważysz, jaki masz obecnie rozmiar roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...