lotkaman Napisano 7 Sierpnia 2011 Napisano 7 Sierpnia 2011 Witam, to mój pierwszy post na forum, mam nadzieję, że nie namieszam za bardzo, i będzie to pierwszy za to z wielu ) Planuję zakup roweru dla siebie, więc pare informacji o moich gabarytach i preferencjach: - wzrost: 193cm - waga: 115kg - gdzie jeżdżę: 90% to ścieżki bitumiczne/kostka betonowa, ewentualnie bardzo dobrze ubite i przygotowane gruntówki 10% to ścieżki w lasach, raczej też w miarę dobrze przygotowane, czasem coś bardziej terenowego i z luźniejszym podłożem- ale to rzadko - rower muszę wnosić na 4 piętro bez windy Generalnie planuję kupić rower krosowy, znalazłem te dwa modele które bardzo mi się spodobały (raczej wizualnie i wagowo, bo na sprzęcie nie znam się za bardzo): Corratec C29er Cross oraz Scott Sportster 25 Gdzieś czytałem, że ktoś nie polecał ramy Corrateca, natomiast nie potrafił powiedzieć dlaczego. Z jednej strony, Scott`a mogę kupić sporo taniej (znajomy ma egzemplarz z przejechanymi 300km- jak nowy, a tańszy o 1/3), z drugiej strony Corratec dużo bardziej wizualnie mi się podoba (TYLKO wizualnie) i jego koła/opony wydaja mi się dużo lepsze- nadają się zarówno na szosę jak i w lekki teren? Tak przynajmniej to odbieram, patrząc na zdjęcia- są wyższe, z bardziej wykształconym bieżnikiem. Jeżeli się mylę, to proszę poprawcie mnie. No i na moją wagę, chyba byłyby bardziej wytrzymałe I jeszcze pytanie, czy takie opony jak w Corratecu mógłbym zamontować również w tym sportserze? Czy trzeba by obręcze całe wymieniać? Na którym modelu powinienem się skupić? Czy obydwa dadzą sobie radę z moimi gabarytami? Pozdrawiam, Leszek