Skocz do zawartości

[brudny napęd] jak wyczyscic

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Nie znam się zbytnio na sprzęcie rowerowym, więc pragnę skierować to pytanie na forum.

Po deszczowej i błotnistej wyprawie zaniedbałem napęd. Było już późno więc zapomniałem o wyczyszczeniu z piachu i wody korby, kasety itd.

Niestety na 3 dzień korba, ogniwa łańcucha i kaseta pokryły się miedzianym osadem. Po zaschnięciu piasku nie potrafię tego wyczyścić. Skrzypi i wszystko jest wypłukane ze smarów.

Proszę o poradę jak przywrócić cały napęd do używalności.

Z góry dziękuję. ( w kilku tematach nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie więc napisałem nowy temat )

Napisano

Umyj normalnie napęd w wodzie szczotką - w wannie, wężem.... obojętne i nasmaruj łańcuch i tyle. Po smarowaniu wytrzyj nadmiar oleju czystą szmatka.

Napisano

Ja ciągnę karcherem łańcuch z błota, piachu itd. Kasetę też ostrożnie, by nie nalać w bębenek i piastę co nie potrzeba. Potem czekam aż to wyschnie i leję parafiną ciekłą z apteki, świetny olej do łańcucha za 2.50 :icon_wink: Już nigdy nie kupię profesjonalnego oleju :icon_mrgreen: Leję obficie, kręcę korbą i wycieram w szmatkę. sporo syfu się zbiera. Powtarzasz lanie parafiną i wycieranie, aż szmatka będzie w miarę sucha. Nie ma co przesadzać, i tak się zakurzy po pierwszych 10km, nie będziesz z niego jadł :P Potem karcherem zmywam olej z kasety i korby i z daleka z łańcucha, lub wycieram go szmatką. Myślę, że można zastąpić karchera szczotką i mydłem.

Napisano

No wiadomo że lepiej by było rozmontować cały napęd i go wyczyścić... możliwości umycia wężem ogrodowym nie mam. w Bytomiu raczej też nie znajdę takiego miejsca gdzie mógłbym, więc pozostaje karcher na myjni bezdotykowej. Dziękuję za porady :)

• Mod Team
Napisano

Tylko potem nie płacz, że Karcherem załatwiłeś łożyska, że coś strzela, trzeszczy i trzeba oddać rower do serwisu. Z resztą jest na forum temat o myciu w ten sposób, poszukaj i poczytaj.

Napisano