saper820 Napisano 6 Sierpnia 2011 Napisano 6 Sierpnia 2011 Witam. Nie znam się zbytnio na sprzęcie rowerowym, więc pragnę skierować to pytanie na forum. Po deszczowej i błotnistej wyprawie zaniedbałem napęd. Było już późno więc zapomniałem o wyczyszczeniu z piachu i wody korby, kasety itd. Niestety na 3 dzień korba, ogniwa łańcucha i kaseta pokryły się miedzianym osadem. Po zaschnięciu piasku nie potrafię tego wyczyścić. Skrzypi i wszystko jest wypłukane ze smarów. Proszę o poradę jak przywrócić cały napęd do używalności. Z góry dziękuję. ( w kilku tematach nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie więc napisałem nowy temat )
OKO Napisano 7 Sierpnia 2011 Napisano 7 Sierpnia 2011 Umyj normalnie napęd w wodzie szczotką - w wannie, wężem.... obojętne i nasmaruj łańcuch i tyle. Po smarowaniu wytrzyj nadmiar oleju czystą szmatka.
Mod Team sznib Napisano 7 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 7 Sierpnia 2011 Łańcuch warto "wykąpać" w benzynie ekstrakcyjnej, resztę wymyć porządnie wodą, wytrzeć do sucha, nasmarować.
wikrap1 Napisano 7 Sierpnia 2011 Napisano 7 Sierpnia 2011 Ja ciągnę karcherem łańcuch z błota, piachu itd. Kasetę też ostrożnie, by nie nalać w bębenek i piastę co nie potrzeba. Potem czekam aż to wyschnie i leję parafiną ciekłą z apteki, świetny olej do łańcucha za 2.50 Już nigdy nie kupię profesjonalnego oleju Leję obficie, kręcę korbą i wycieram w szmatkę. sporo syfu się zbiera. Powtarzasz lanie parafiną i wycieranie, aż szmatka będzie w miarę sucha. Nie ma co przesadzać, i tak się zakurzy po pierwszych 10km, nie będziesz z niego jadł Potem karcherem zmywam olej z kasety i korby i z daleka z łańcucha, lub wycieram go szmatką. Myślę, że można zastąpić karchera szczotką i mydłem.