Skocz do zawartości

[Rower] Kross Level A2 '08 by Tomek9999


Tomek9999

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie

 

Rower to składak na ramie Krossa A2 - która była tania i lekka (w zasadzie najtańsza rama nadająca się do jazdy), części wymieniam gdy jest taka potrzeba i staram się wybierać komponenty sprawdzone i uważane za lekkie. Na tym rowerze jeżdżę głównie dłuższe trasy po asfalcie, ale rower musi też wytrzymywać jazdę w terenie.

 

Wagi komponentów nie były przeze mnie ważone i opieram się na tym co znalazłem w internecie, jeżeli zauważycie błąd napiszcie, być może komuś to pomoże.

 

Bardzo pomogły by mi dalsze propozycje co do odchudzenia sprzętu (wiadomo jak najniższym kosztem)

 

Bar Ends: (Rogi) - Brak

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Boplight - 2g

Brake (Front): (Hamulec przedni) - No Name - 180g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano Alivio BR-M431 - 170g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Avid FR-5 - 149g

Cables: (Pancerze i linki) - Shimano SIS & Jagwire - 190g

Cassette: (Kaseta) - Shimano Alivio CS-HG-40 32 - 360g

Chain: (łanńuch) - KMC Z51S - 300g

Crankset: (Korby) - Shimano Alivio 175mm FC-M411 48-36-26 - 1170g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano FC-C050 - 190g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Alivio RD-M410 - 311g

Fork: (Widelec) - RST Capa T4 - 2300g

Frame: (Rama) - Kross Level A2 - 1750g

Grips: (Gripy) - Boplight Pianki - 49g

Handlebar: (Kierownica) - Boplight TEAM - 149g

Headset: (Stery) - Accent HSI-S01 - 104g - Zysk - 46g

Pedals: (Pedały) - Shimano SPD 535 - 410g

Seat: (Siodło) - Selle Italia X2 Trans AM - 280g

Seatpost: (Sztyca) - Zoom 400mm - 360g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Accent x-Country - 32g

Shifters: (Manetki) - Shimano Alivio SL-M410 - 316g

Skewers: (Zaciski koł) - Accent Profi - 90g

Spacers: (Podkładki pod mostek) - No Name - 25g

Stem: (Mostek) - Kalloy AS-150 - 200g

Tire (Front): (Opona przednia) - Maxxis Wormdrive 1.9 - 560g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Maxxis Wormdrive 1.9 - 560g

Top Cap: (Top cap) - Accent - 15g

Tubes: (Dętki) - Michelin Airstop Butyl - 350g

Wheel Front: (Koło przednie)

-Hub: (Piasta) - Quando - 300g

-Rim: (Obręcz) - No Name - 610g

-Spokes: (Szprychy) + Nipples: (Nyple) - Ocynk 36 szt. - 240g

-Rim tape: (Opaska) - Taśma izolacyjna - 10g

Wheel Rear: (Koło tylne)

-Hub: (Piasta) - Shimano RM-30 - 475g

-Rim: (Obręcz) - No Name - 610g

-Spokes: (Szprychy) + Nipples: (Nyple) - Ocynk 36 szt. - 240g

-Rim tape: (Opaska) - Taśma izolacyjna - 10g

Misc : (Inne)

 

Licznik - Sigma 1200

Neopropen - Velo

Koszyki na bidon - 2x Author

Pompka - Beto

 

Razem: 12917g - Bez koszyków na bidony i pompki

 

b6204-u1029_orig.JPG

Napisano

Zmiany:

 

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano Alivio BR-M431 - 170g

Cables: (Pancerze i linki) - Jagwire - 170g

 

Razem: 12887g

 

Zmiany nie tyle w celu odciążenia, co zwiększenia siły hamowania i nie oszukując się dla poprawy wyglądu. Hamulce są naprawdę mocne i wyczuwalne. Pancerze nie sprężynują, każdy koniec szlifowany na płasko aby całą powierzchnią dotykał metalowej osłonki do przelotki.

 

Fotki poglądowe, następne będę starał się robić w terenie, dzisiaj po prostu zapomniałem.

 

zdjecie,600,207339,20110811,moj-rower.jpg

zdjecie,600,207340,20110811,moj-rower.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Zmiany:

 

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Alivio FD-M431 Down Swing - 185g

 

Razem: 12882g

 

Fotki aktualne w pierwszym poście

 

Wyleciał jeden koszyk na bidon, z powodu obejmy przerzutki, która wypadła akurat na mocowaniu. Ogromna poprawa kultury pracy, aczkolwiek czuć, że potrzeba większej siły do zmiany (w porównaniu z Top Swingiem). Przesmarowałem kółeczka przerzutki po prawie 5kkm nadal działa jak nowa.

 

Planowane zmiany to wymiana tylnej opony na Continental Race King 2.0 gdy obecna będzie całkiem zużyta, zmiana zębatek korby na 22-32-44 gdy będę zmieniał napęd oraz wymiana mostka i sztycy - by mieć komplet Boplighta

 

Może ktoś miał podobny problem z tym koszykiem i w jakiś sposób to rozwiązał. Poniżej fotka

 

zdjecie,600,218658,20110915,kross-level-a2-19-2008-i-korba-alivio-483626.jpg

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Zmiany

 

Crankset: (Korby) - Shimano Alivio 175mm FC-M411 44-28 - 1100g

 

Razem: 12812g

 

Wyleciała środkowa zębatka 38t na jej miejsce powędrował aluminiowy blat z SLX-a 44t. Nie było to robione dla uzyskania wagi lecz aby uprościć napęd, i zamontować drugi koszyk na bidon. Zrobiłem co prawda jedną wycieczkę ale już widzę że to rozwiązanie jest dla mnie lepsze. Do tej pory jeździłem na środkowej zębatce i młynku a blat używany był tylko do dokręcania na zjazdach. Teraz większość czasu spędzam na blacie i manewruje głównie biegami z tyłu. Mimo przeskoku udało się jakoś to wyregulować. Przed zbytnim przekosem łańcucha przypomina prowadnica przedniej przerzutki - przy blacie 2 największe koronki a przy młynku 2 najmniejsze odpadają.

 

zdjecie,600,225292,20111012,test-2x8.jpg

zdjecie,600,225455,20111013,2x8.jpg

Napisano

Dzięki za spostrzegawczość, blat rzeczywiście musi być z nowego Deore. Osoba od której kupowałem zębatkę mówiła że to SLX i patrząc na środkową zębatkę kompozytowo-stalową myślałem że to był komplet. Ale rzeczywiście odcień nie ten co w slx-ie i z moją zębatką miałem plastikową osłonę, której nie zauważyłem w żadnym slx-ie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...