Tomek9999 Napisano 6 Sierpnia 2011 Napisano 6 Sierpnia 2011 Witajcie Rower to składak na ramie Krossa A2 - która była tania i lekka (w zasadzie najtańsza rama nadająca się do jazdy), części wymieniam gdy jest taka potrzeba i staram się wybierać komponenty sprawdzone i uważane za lekkie. Na tym rowerze jeżdżę głównie dłuższe trasy po asfalcie, ale rower musi też wytrzymywać jazdę w terenie. Wagi komponentów nie były przeze mnie ważone i opieram się na tym co znalazłem w internecie, jeżeli zauważycie błąd napiszcie, być może komuś to pomoże. Bardzo pomogły by mi dalsze propozycje co do odchudzenia sprzętu (wiadomo jak najniższym kosztem) Bar Ends: (Rogi) - Brak Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Boplight - 2g Brake (Front): (Hamulec przedni) - No Name - 180g Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano Alivio BR-M431 - 170g Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Avid FR-5 - 149g Cables: (Pancerze i linki) - Shimano SIS & Jagwire - 190g Cassette: (Kaseta) - Shimano Alivio CS-HG-40 32 - 360g Chain: (łanńuch) - KMC Z51S - 300g Crankset: (Korby) - Shimano Alivio 175mm FC-M411 48-36-26 - 1170g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano FC-C050 - 190g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Alivio RD-M410 - 311g Fork: (Widelec) - RST Capa T4 - 2300g Frame: (Rama) - Kross Level A2 - 1750g Grips: (Gripy) - Boplight Pianki - 49g Handlebar: (Kierownica) - Boplight TEAM - 149g Headset: (Stery) - Accent HSI-S01 - 104g - Zysk - 46g Pedals: (Pedały) - Shimano SPD 535 - 410g Seat: (Siodło) - Selle Italia X2 Trans AM - 280g Seatpost: (Sztyca) - Zoom 400mm - 360g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Accent x-Country - 32g Shifters: (Manetki) - Shimano Alivio SL-M410 - 316g Skewers: (Zaciski koł) - Accent Profi - 90g Spacers: (Podkładki pod mostek) - No Name - 25g Stem: (Mostek) - Kalloy AS-150 - 200g Tire (Front): (Opona przednia) - Maxxis Wormdrive 1.9 - 560g Tire (Rear): (Opona tylna) - Maxxis Wormdrive 1.9 - 560g Top Cap: (Top cap) - Accent - 15g Tubes: (Dętki) - Michelin Airstop Butyl - 350g Wheel Front: (Koło przednie) -Hub: (Piasta) - Quando - 300g -Rim: (Obręcz) - No Name - 610g -Spokes: (Szprychy) + Nipples: (Nyple) - Ocynk 36 szt. - 240g -Rim tape: (Opaska) - Taśma izolacyjna - 10g Wheel Rear: (Koło tylne) -Hub: (Piasta) - Shimano RM-30 - 475g -Rim: (Obręcz) - No Name - 610g -Spokes: (Szprychy) + Nipples: (Nyple) - Ocynk 36 szt. - 240g -Rim tape: (Opaska) - Taśma izolacyjna - 10g Misc : (Inne) Licznik - Sigma 1200 Neopropen - Velo Koszyki na bidon - 2x Author Pompka - Beto Razem: 12917g - Bez koszyków na bidony i pompki
Piksel Napisano 7 Sierpnia 2011 Napisano 7 Sierpnia 2011 Koła to niewyobrażalne kowadła, dętki też, sztyca, amor i korba.Przynajmniej te części do wymiany.
Tomek9999 Napisano 11 Sierpnia 2011 Autor Napisano 11 Sierpnia 2011 Zmiany: Brake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano Alivio BR-M431 - 170g Cables: (Pancerze i linki) - Jagwire - 170g Razem: 12887g Zmiany nie tyle w celu odciążenia, co zwiększenia siły hamowania i nie oszukując się dla poprawy wyglądu. Hamulce są naprawdę mocne i wyczuwalne. Pancerze nie sprężynują, każdy koniec szlifowany na płasko aby całą powierzchnią dotykał metalowej osłonki do przelotki. Fotki poglądowe, następne będę starał się robić w terenie, dzisiaj po prostu zapomniałem.
Tomek9999 Napisano 15 Września 2011 Autor Napisano 15 Września 2011 Zmiany: Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Alivio FD-M431 Down Swing - 185g Razem: 12882g Fotki aktualne w pierwszym poście Wyleciał jeden koszyk na bidon, z powodu obejmy przerzutki, która wypadła akurat na mocowaniu. Ogromna poprawa kultury pracy, aczkolwiek czuć, że potrzeba większej siły do zmiany (w porównaniu z Top Swingiem). Przesmarowałem kółeczka przerzutki po prawie 5kkm nadal działa jak nowa. Planowane zmiany to wymiana tylnej opony na Continental Race King 2.0 gdy obecna będzie całkiem zużyta, zmiana zębatek korby na 22-32-44 gdy będę zmieniał napęd oraz wymiana mostka i sztycy - by mieć komplet Boplighta Może ktoś miał podobny problem z tym koszykiem i w jakiś sposób to rozwiązał. Poniżej fotka
afly Napisano 15 Września 2011 Napisano 15 Września 2011 Jeżeli chcesz tam zamocować koszyk, musisz nabyć przerzutkę Top-swing, a nie jak obecna Down-swing.
Tomek9999 Napisano 13 Października 2011 Autor Napisano 13 Października 2011 Zmiany Crankset: (Korby) - Shimano Alivio 175mm FC-M411 44-28 - 1100g Razem: 12812g Wyleciała środkowa zębatka 38t na jej miejsce powędrował aluminiowy blat z SLX-a 44t. Nie było to robione dla uzyskania wagi lecz aby uprościć napęd, i zamontować drugi koszyk na bidon. Zrobiłem co prawda jedną wycieczkę ale już widzę że to rozwiązanie jest dla mnie lepsze. Do tej pory jeździłem na środkowej zębatce i młynku a blat używany był tylko do dokręcania na zjazdach. Teraz większość czasu spędzam na blacie i manewruje głównie biegami z tyłu. Mimo przeskoku udało się jakoś to wyregulować. Przed zbytnim przekosem łańcucha przypomina prowadnica przedniej przerzutki - przy blacie 2 największe koronki a przy młynku 2 najmniejsze odpadają.
Piksel Napisano 13 Października 2011 Napisano 13 Października 2011 Blat wydaje mi się, że jest z deore, a nie slxa.
Tomek9999 Napisano 15 Października 2011 Autor Napisano 15 Października 2011 Dzięki za spostrzegawczość, blat rzeczywiście musi być z nowego Deore. Osoba od której kupowałem zębatkę mówiła że to SLX i patrząc na środkową zębatkę kompozytowo-stalową myślałem że to był komplet. Ale rzeczywiście odcień nie ten co w slx-ie i z moją zębatką miałem plastikową osłonę, której nie zauważyłem w żadnym slx-ie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.