kaperek123 Napisano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Witam mam problem w rowerze dotyczy to amortyzatora przedniego.Rower to Kands Energy 500 amortyzator to firma MODE i od 2 dni nie da się jeździć rowerem bo amortyzator jest tak twardy ze na wet przy mojej masie 65kg nie chce się nawet ugiąć.Rower ma nie cale 3 miesiące i nigdy się tak nie stało proszę o odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtasGCE Napisano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Pytania są takie: 1) Dbałeś o amortyzator? ---> Ścierałeś kurz z goleni po każdej jeździe? Lałeś po jednej lub dwóch kropelkach oleju na uszczelki co kilka godzin jazdy? 2) Czy ten widelec jest rozbieralny? Czy ma na dole, tuż przy mocowaniu koła śruby imbusowe lub jakieś inne? Jeśli odpowiedź na pytanie 1. brzmi 'nie', to warto od tego zacząć. Przetrzeć dokładnie na sucho to co się da, a następnie posmarować golenie cienką warstwą oleju. Można użyć do tego najtańszego pędzelka, takiego jak na plastyce w szkole podstawowej Olej spokojnie może być najtańszy maszynowy, obecny w każdym domu. Poczekać aż olej nieco spłynie (uważać, aby nie kapał na dywan! ), następnie uginać amortyzator i wycierać golenie z brudnego oleju. Czynność powtarzać tak długo, jak długo golenie będą wychodzić ubrudzone olejem. To powinno pomóc, amortyzator znów powinien uginać się i wybierać nierówności. Taką czynność warto przeprowadzać co, powiedzmy, 10 - 15 godzin jazdy. Powinno to pomóc utrzymać widelec w jako takiej sprawności. Teraz kwestia druga. Jeśli widelec da się rozebrać, to powinieneś odkręcić golenie dolne, ściągnąć je i wyczyścić wszystko co się da. Potem aplikacja nowego smaru i skręcenie wszystkiego "zusammen do kupy". Żadnej filozofii w tym nie ma. Smarem może być zwykły towot. Coś takiego warto zafundować widelcowi co kilkadziesiąt godzin jazdy. Oczywiście pamiętając cały czas o czyszczeniu amora po każdej jeździe i aplikowaniu oleju na uszczelki. Jak łatwo zauważyć, nie polecam żadnych specjalnych specyfików, takich jak Brunox. Jeśli jednak planujesz zostać z obecnym sprzętem na dłużej, może warto zastanowić się nad środkami przeznaczonymi specjalnie do konserwacji amortyzatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.