Qatooo83 Napisano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Witam mam rower z hamulcami tarczowymi TEKTRO NOVELA mam go dopiero 3 dni i teraz zauwazylem ze jeden z klockow po nacisnieciu hamulca wygina tarcze. Mysle poprostu ze sie rozregulowal bo przecierz 3 dniowy rower ma chyba do tego prawo ale jestem nowicjuszem i moge sie mylic. Co mam zrobic? przedni jest ok tarcza po nacisnieciu hamulca nawet nie drgnie (no moze minimalnie) ale to chyba normalne bo z tylu to jednak wydaje mi sie ze troche za bardzo. Jesli mialbym go wyregulowac to jak? ktora srobke przegrecic? Zauwazylem tez ze to klocek "ruchomy" wygina ta tarcze czyli trzebabyloby klocek "staly" troche przyblizyc do tarczy zeby wyginanie jej sie zmniejszylo? z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi Pozdrawiam PS. sory za ortografie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adrid Napisano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Musisz kręcić śrubą która mocuje hamulec do ramy roweru, wtedy ten stały klocek się przesunie w stronę tarczy gdyż część ruchoma hamulca tarczowego zawsze jest od strony zewnętrznej. I jeśli jest to rower z dobrej półki to tarcza mimo ze sie wygina w czasie hamowania nie powinna wygiąć się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 To nie tak . Po stronie nieruchomego klocka, w zacisku powinna znajdowac sie "duza sruba" regulujaca odleglosc tego klocka od tarczy. Powinna byc taka, aby klocek nie ocieral o tarcze, ale byl maksymalnie blisko niej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...