Sparrow1 Napisano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Miesiąc temu kupiłem przez Allegro rower Kross Level A2 z 2009 (nowy). Przez pierwsze 2 tygodnie wszystko wydawało się w porządku, ale po tym czasie sprzęt zaczął się psuć. Największym problemem okazało się być złe zamontowanie tylnego hamulca tarczowego-tarcza trze o podkładkę śruby mocującej hamulec. W pierwszej chwili nie zauważyłem tego, ale między tarczą a obudową hamulca jest bardzo mały prześwit (mniej niż 1mm) i gdy mocniej zacisnę zacisk tylnego koła powoduje to tarcie bolu tarczy o obudowę hamulca po zewnętrznej stronie. Wydaje mi się że albo rama jest krzywo pospawana i jest zbyt mało miejsca na piastę z tarczą i hamulec, albo być może zamontowany jest zły uchwyt hamulca ("zbyt gruby"), co wydaje się wątpliwe. Nie mam możliwości regulacji położenia hamulca, gdyż już teraz jest on przesunięty "do oporu" (z czego m.in wynika tarcie o podkładkę śruby która wystaje poza obręb obudowy). Drugim problemem jest ułamanie się jednej z dwóch śrub służących do skręcenia wspornika siodełka-w rezultacie w jarzemku został zerwany gwint i nie mam możliwości wykręcenia go. Wreszcie trzeci problem to niedostateczne trzymanie wspornika siodełka przez obejmę-podczas pedałowania siodełku zdarza się obrócić w płaszczyźnie poziomej. Nie mogę także wyregulowac jego wysokości-za każdym razem stopniowo obniża się w czasie jazdy. Zasadnicze pytanie brzmi-czy w praktycznie nowym rowerze mają prawo dziać się takie rzeczy i czy jest szansa że serwis Krossa usunie te wady w ramach gwarancji? Czy też lepiej wystąpić do sprzedawcy z tytułu uprawnień wynikających z niezgodności towaru z umową? Boje się trochę tej drugiej ewentualności bo wiadomo jak to jest z Allegro-odsyłanie sprzętu kurierem, przepychanki mailowe itd., a wolałbym tego uniknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Daj foto z tą tarczą Co do reszty.. jak masz gwarancję, wal wszystko na nią ile się da, w najlepszym przypadku Ci uznają gwarancje, w najgorszym od razu sobie nieco kower rozbudujesz Strzelam, że z tym hamulcem to tylko kwestia regulacji tudzież lichego montażu, a jażemko sztycy to po prostu niedoróbka, przy czym to nie część Krossa, bo Kross skłąda z nieswoich części - poza ramą i paroma pierdołami. A że wpada do ramy sztyca.. weź ją mocniej skręć, to kawał metalu, nie ma szans na uszkodzenie tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Transport powinien odbyć się na koszt sprzedawcy. Jeżeli sam organizujesz transport, koszt powinien zostać zwrócony. Tak przynajmniej mówi prawo - z praktyką jest różnie. Wiosną kupiłem Kross Trans Alp. Także miał kilka upierdliwych wad. Źle spasowana obręcz powodująca szarpanie podczas hamowania oraz pedały, które zaczęły skrzypieć po mniej więcej 300-400 km. Szarpanie zmniejszyło się do akceptowalnego dopiero po około 800km. Darowałem sobie gwarancję, bo chciałem jeździć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RybekZKlanu Napisano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Ja odsyłałem korbę na gwarancje (nie wymienili ) i koszt oni pokrywaja. Po 1.5 tyg dostałem z powrotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sparrow1 Napisano 6 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2011 Dzięki, chyba rzeczywiście gwarancja to najlepsza droga do rozwiązania problemu. Zdjęcia tarczy przedstawiają się następująco: Jak widać hamulec odsunięty jest maksymalnie na zewnątrz (na ile pozwala "fasolka" pod śrubę), a tarcza wciąż obciera o jego obudowę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wonsky Napisano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2011 U mnie w tej samej ramie i z tym samym hamulcem wszystko jest OK, a jest ustawiony mniej więcej na środku. Masz jakąś podkładke przy wewnętrznej stronie mocowania (między mocowaniem ramy IS a adapterem do PM)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luigi Napisano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2011 Mam takie coś samego w moim V6, ale nic nie trze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sparrow1 Napisano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 @Wonsky:Nie, nie mam tam podkładek. Właśnie dlatego wydaje mi się, że rama jest źle pospawana, bo u kolegi w tym samym modelu tarcza jest po środku i adapter również nie jest przesunięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.