Skocz do zawartości

[Korba/Wolnobieg] problem z vmax


rybciasum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ;)

Mam mały problem, posiadam korbę FC-m191 42-34-24 oraz wolnobieg 14-28, i przy wyjeżdżaniu na szosę musze wrzucać najwyższe możliwe przełożenie żeby sprawnie się po niej poruszać (prędkości rzędu 30 km/h), a moi znajomi na rowerach z kasetami, spokojnie jadą tym samym tempem na przełożeniach rzędu 2x6, czy to możliwe żeby te 3 zęby / koronki, nie wiem jak to nazwać w wolnobiegu (14 zamiast 11) dawały aż taką wielką różnicę czy też może mają blat 48 w korbie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Rachunek jest prosty. Przy Twojej korbie i zębatce 14T podczas jednego obrotu korbą koło wykonuje 3 pełne obroty. Przy najmniejszej koronce 11T koło wykonuje 3,8 obrotu. Jeśli Znajomy ma do tego korbę z blatem 44T to u niego koło obróci się 4 razy.

Widzisz, że mimo różnicy 3 ząbków różnice są spore.

Ale za to możesz trenować z większą kadencją ;)

 

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2x6 to chyba lekka przesada, w przypadku kasety 11-32 i korby 22-32-44 najbliższe przełożenie do 42-14 to 32-11 i jest to 2x9.

 

Trzy ząbki tu, dwa ząbki tam (zakładam korbę 22-32-44) i różnice robią się spore. Przejrzyj sobie ten pliczek: klik Miałem stare pliki, więc wykorzystałem je. Możesz pokombinować z ilościami zębów w korbie, z tyłu i porównać wyniki.

 

@up A zmieniając przełożenie na lżejsze mając kasetę to nie można jeździć bardziej kadencyjnie?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By zbliżyć się do przełożeń, jakie mają w MTB koledzy "kaseciarze" (42 lub 44 - 11), blat musiłaby mieć co najmniej 48T (przy zębatce wolnobiegu 14T), bo nawet 44T niewiele wniesie...

Pomijając zmiany sprzętowe pozostaje zobligować kolegów, by tak twardo nie jeździli :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu ten sprzęt mnie ogranicza :icon_mrgreen: , na dodatek 1:1 też nie jest jakieś ultra lekkie, ale to jest kwestia pierwszej zębatki, no ale wolnobieg leci w odstawkę, nowa piasta, nowa kaseta, będzie 11 ząbków, jak już to złoże do kupy wszystko to powiem Wam jak wielka jest różnica ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2x6 to chyba lekka przesada, w przypadku kasety 11-32 i korby 22-32-44 najbliższe przełożenie do 42-14 to 32-11 i jest to 2x9.

 

2x6 to może i rzeczywiście nie jest, ale poprzednia moja kaseta była na 7 biegów i miała już 11T ;)

 

@up A zmieniając przełożenie na lżejsze mając kasetę to nie można jeździć bardziej kadencyjnie?

 

Pewnie, że można ;)

Chciałem przez to powiedzieć, że nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło bez zmiany sprzętu. Bo jeśli rybciasum będzie chciał zmienić na kasete to idzie za tym albo całe koło z nową piastą albo zmiana piasty co ze przeszprychowaniem pewnie wyjdzie podobnie cenowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, tu mój błąd, są różne kasety. Ale na dzień dzisiejszy standardem jest już 9 rzędów, zwykle o stopniowaniu 11-32, stąd skrót myślowy.

 

Co do kadencji, ja tu nie widzę żadnych plusów. Co z tego, że można jeździć lżej, jeśli nie można zmienić przełożenia na cięższe?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Trzeba wspomnieć ze jeden ząbek z tyłu daje wiecej niz 5 z przodu(bądź tyle samo). Tak wiec różnica miedzy 14t a 11t jest dość spora jezeli dołączyć do tego korbe 48z i w miare cienkie opony mozna sie nieźle rozpedzic na prostym asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...