lukaluka Napisano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2011 Witam - jestem amatorem i proszę o pomoc(i pisanie w miarę zrozumialym językiem):-) Mam unibike-viper - po roku użytkowania i przejechaniu 3000km nie mogę wyregulować przerzutek-zwłaszcza tylnej. Jeżdże głównie po asfalcie i leśnych drogach przez cały rok prócz dni gdy jest poniżej -5'C. Serwis-sprzedawca twierdzi, że łańcuch ma luzy, a zębatki są "wyrobione" i nie da się tego wyregulować, a trzeba wymienić. Czy to reguła, że po roku i takim przebiegu cały napęd nadaje się do wymiany? Czy mogę walczyć z producentam o naprawę gwarancyjną? Co zrobić gdy gwarancja tego nie obejmuje? Sprzedawca proponuje wymianę obu przerzutek, manetek, łańcucha, korby i kasety! To niebagatelny koszt ok 400zł biorąc pod uwagę częstotliwość wymian. Ja zastanawiam się czy może wbrew pozorom lepiej wszystko wymienić na "wyższą półkę" i pochodzi dłużej. proszę o pomoc lukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 4 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2011 Trzeba rozróżnić czy chodzi o zużycie napędu (czyli zwykle przeskakujący łańcuch), czy o rozregulowaną przerzutke (problemy z właściwą zmianą biegów). Jaki masz napęd? Nie sądzę, żeby po takim przebiegu napęd mógł się wyrobić do takiego stopnia, szczególnie, że piszesz, że jeździsz dużo po asfalcie, przerzutka również nie powinna mieć luzów - u mnie od roku siedzi deore, która nie ma lekko i działa bardzo dobrze. Jeżeli chcesz wymieniać to faktycznie, warto zapłacić raz, ale więcej i mieć spokój na długi czas. Poczytaj jeszcze dokładnie o regulacji i spróbuj jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mot4ba Napisano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2011 Regulacja przerzutki tylnej oraz przedniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaluka Napisano 4 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2011 poczytam chętnie poczytam i posiedze w wolnym dniu (popsuć chyba nie ma za bardzo co?) Efekt dziś jest taki, że biegi "wchodzą na pstryknięcie manetki" ale albo na wyższe albo na niższe biegi - nie da się ustawić śrub na końcach linki tak by działało w dwie strony i albo tyrkocze wspinając się na większą tarczę kasety albo łańcuch przeskakuje gdy zrzucam na mniejszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wodzu Napisano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Śruby L oraz H służą wyłącznie do ustawienia maksymalnych wyhyleń wózka przerzutki (żeby łańcuch nie mógł spaść poza najmniejszą i największą koronkę kasety). Precyzję zmiany przełożeń regulujesz zmieniając napięcie linki przerzutki, tj. śrubą baryłkową przy klamkomanetce, ewentualnie drugą- przy korpusie przerzutki. Metoda prób i błędów skutkuje- przekręcaj baryłkę nie więcej jak ćwierć obrotu i sprawdzaj jak działa. I tak do skutku. Musi się udać o ile przerzutka jest sprawna, a nie chce mi sie wierzyć, by po 3kkm Deorka mogła się całkiem wyeksploatować. Zrobiłem na takiej ok. 5kkm i chodziła jak nowa- w serwisie byc może chca Cię namówić na niekoniecznie uzasadniony zakup (tym bardziej korba czy przerzutka przednia- coś Ty musiał wyprawiać, żeby na takim dystansie zajechac przyzwoite przecież podzespoły z grupy Alivio?). Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaluka Napisano 5 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 dzięki, ale nie do końca znam fachowy język i pewnie żle opisuje problem.- właśnie regulowanie tymi plastikowymi śrubami nie daje oczekiwanego efektu niestety. Też nie chce mi się wierzyć w diagnozę serwisu dlatego jutro pojadę gdzie indziej (nie znasz kogoś w krakowie lub okolicy do 50 km kto by mi pomógł?) ja nie jestem w stanie odróżnić czy np zęby na korbie lub kasecie są zniszczone? pozdrawiam lukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 5 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Jak wrzucisz fotkę kasety na której widać profil ząbków to powiemy na ile jest zużyte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 szczególnie, że piszesz, że jeździsz dużo po asfalcie, przerzutka również nie powinna mieć luzów - u mnie od roku siedzi deore, która nie ma lekko i działa bardzo dobrze. a umiesz spradzać luz w shadow bardzo szybko pojawia sie luz a wyciagniecie łancucha ma spory wpływ na to czy da sie wyregulowac stan linek i pancerzy tez jeśli jeździsz cału rok to wmioskuje ze rower ma kontak z sola... czasami zeby uruchimić rower typu zimowka trzeba sie troche postarać zeby mogł słuzyć kolejna zime ps przeczytaj gwarancje i bedziesz wiedział co jest objęte gwarancja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaluka Napisano 7 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2011 czy takie nieostre wystarczy do "diagnozy"? - cos lepszego moge na maila wyslac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stempel Napisano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2011 Kaseta wygląda całkiem dobrze, a co do przerzutki to na mojej DEORECE rd-m510 zrobiłem już 12tys.km także po trzech tysiakach to powinna sie dopiero dotrzeć!!!!!! Proponuję popuścić całkowicie linkę i ustawić od nowa, z przodu łańcuch na największy blat z tyłu na najmniejszy(najszybszy) przy klamce przy kierownicy skręcić całkowicie regulację, dopiero wtedy dokręcasz linkę przy przerzutce tak aby była lekko napięta i regulujesz jak już było napisane wcześniej, czasami pomaga!!!!!. Problem może być w manetce?! Powodzenia!!!!! A bym był zapomniał warto przyjrzeć się hakowi, który może być ugięty choć wizualnie tego nie widać i to może być przyczyną problemów. Jeżeli masz możliwość zmień haka i wtedy zobacz jak śmiga ja miałem skrzywionego haka po wymianie wszystko wróciło do normy, także pomyśl o tym. POWODZENIA!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaluka Napisano 7 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2011 :-) - dzięki za rady. Jutro skoro świt zmykam z rodzinką na tydzień "do lasu". Nie biorę rowerów bo mamy 700km jazdy-może na miejscu uda się coś skombinować, Ale Zaraz po powrocie zabiorę się za regulację. JAk nie pomoże popróbuje sam zmienić hak i łańcuch bo rzeczywiście ma luzy - tylko czy wymiana samego łańcucha bez kasety coś da? dzięki jeszcze raz - dam znać za tydzień czy dałem radę. pozdro lukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.