lukaluka Napisano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2011 Witam - jestem amatorem i proszę o pomoc(i pisanie w miarę zrozumialym językiem):-) Mam unibike-viper - po roku użytkowania i przejechaniu 3000km nie mogę wyregulować przerzutek-zwłaszcza tylnej. Jeżdże głównie po asfalcie i leśnych drogach przez cały rok prócz dni gdy jest poniżej -5'C. Serwis-sprzedawca twierdzi, że łańcuch ma luzy, a zębatki są "wyrobione" i nie da się tego wyregulować, a trzeba wymienić. Czy to reguła, że po roku i takim przebiegu cały napęd nadaje się do wymiany? Czy mogę walczyć z producentam o naprawę gwarancyjną? Co zrobić gdy gwarancja tego nie obejmuje? Sprzedawca proponuje wymianę obu przerzutek, manetek, łańcucha, korby i kasety! To niebagatelny koszt ok 400zł biorąc pod uwagę częstotliwość wymian. Ja zastanawiam się czy może wbrew pozorom lepiej wszystko wymienić na "wyższą półkę" i pochodzi dłużej. proszę o pomoc lukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 4 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2011 Trzeba rozróżnić czy chodzi o zużycie napędu (czyli zwykle przeskakujący łańcuch), czy o rozregulowaną przerzutke (problemy z właściwą zmianą biegów). Jaki masz napęd? Nie sądzę, żeby po takim przebiegu napęd mógł się wyrobić do takiego stopnia, szczególnie, że piszesz, że jeździsz dużo po asfalcie, przerzutka również nie powinna mieć luzów - u mnie od roku siedzi deore, która nie ma lekko i działa bardzo dobrze. Jeżeli chcesz wymieniać to faktycznie, warto zapłacić raz, ale więcej i mieć spokój na długi czas. Poczytaj jeszcze dokładnie o regulacji i spróbuj jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mot4ba Napisano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2011 Regulacja przerzutki tylnej oraz przedniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...