Michalbyd Napisano 4 Sierpnia 2011 Napisano 4 Sierpnia 2011 Witam, jestem posiadaczem Kross'a Sign DS. Fabrycznie rower ma opony Schwalbe Fast Fred 26 x 2.35. Kupowałem go z myślą jazdy po asfalcie jak i po terenie, jednakże ostatnio częściej jeździłem po asfalcie w związku z czym tylnia opona została pozbawiona bieżnika przez co z kolei już 3 raz w ciąg 14 miesięcy załapałem snake'a. A teraz do sedna. Chcę kupić oponę bardziej na asfalt. I mam pewien dylemat. Którą z wymienionych w tytule opon lepiej kupić? Różnica cenowa to około 25 zł. Schwalbe jest droższe. Czy większa cena jest poparta jakością i wytrzymałością opony? Proszę o jak najszybsze odpowiedzi. Z góry dziekuję :-D PS: Tutaj zamieszczam linki do obydwóch opon Schwalbe http://allegro.pl/op...1739443138.html Kenda http://allegro.pl/op...1745413100.html
djwiocha Napisano 4 Sierpnia 2011 Napisano 4 Sierpnia 2011 Schwalbe są o wiele lżejsze od Kend, mam je i muszę powiedzieć że na asfalt na pewno wystarczą, skake to jak przydzwonisz to i na tej i na tej złapiesz. Ogólnie table top to dobre opony na asfalt, tylko trzeba uważać na ścianki bo są raczej cienkie. Ale jak nie śmigasz raczej w teranie to nic się nie stanie.
kar268 Napisano 4 Sierpnia 2011 Napisano 4 Sierpnia 2011 Przyczepność obydwu opon jest taka sama. Może Schwalbe majaciut większą bo gołym okiem widać ze styk opony z nawierzchnia jest większy.
Michalbyd Napisano 4 Sierpnia 2011 Autor Napisano 4 Sierpnia 2011 Skoro już wiem że lepiej kupić table top to mam jeszcze jedno pytanie. Są dwa rodzaje tej opony. Zwijana i drutowana. Czy zwijana jest bardziej wytrzymała na przebicia?? Czy jest tylko lżejsza?
Bombell Napisano 4 Sierpnia 2011 Napisano 4 Sierpnia 2011 Z tych dwóch zdecydowanie TT ale kilka złotych drożej masz też SBE zwijane
Michalbyd Napisano 5 Sierpnia 2011 Autor Napisano 5 Sierpnia 2011 Bombell - Kenda SBE ma mniejsze TPI od TT. Więc jest lepsza od TT twoim zdaniem? PS: Dopiero wczoraj zacząłem się interesować oponami, bo wcześniej niebyło potrzeby :-D I jak dotąd myślałem że jeśli opona ma większe TPI/EPI to jest lepsza.
Bombell Napisano 5 Sierpnia 2011 Napisano 5 Sierpnia 2011 Na odwrót. SBE ma większe TPI (oplot). Do tego myślę, że na tył 2,1 w zupełności wystarczy. sam miałem komplet SBE ale 1,95 i na street w zupełności wystarczało. Nieco większa przyczepność też w terenie niż TT a guma podobnie wytrzymuje. Do tego SBE będzie lżejsze niewielkim wzrostem kosztów.
Michalbyd Napisano 5 Sierpnia 2011 Autor Napisano 5 Sierpnia 2011 Na odwrót. SBE ma większe TPI (oplot). Do tego myślę, że na tył 2,1 w zupełności wystarczy. sam miałem komplet SBE ale 1,95 i na street w zupełności wystarczało. Nieco większa przyczepność też w terenie niż TT a guma podobnie wytrzymuje. Do tego SBE będzie lżejsze niewielkim wzrostem kosztów. Czekaj, czekaj. Wszędzie gdzie patrze na zwijaną Kende SBE jest napisane że ona ma 60 TPI (np http://allegro.pl/opona-kenda-small-block-eight-sbe-700-x-32c-kevlar-i1738940274.html)A z kolei wszedzie gdzie patrze TT jest napisane że ma 67 TPI (np http://www.centrumrowerowe.pl/009688/Schwalbe_Table_Top_Performance_2011_26x2_25_drut/Produkt.aspx) Więc czemu mówisz, że SBE ma większe TPI??
Bombell Napisano 5 Sierpnia 2011 Napisano 5 Sierpnia 2011 TT drut czy kevlar ma faktycznie stałe TPI, SBE natomiast były 120TPI i widocznie 60 też
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.