YOGI Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 Jak w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stasiek Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 Na pewno nie zauważysz różnicy podczas jazdy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 Łatki ważą różnie, zależy od rozmiaru i grubości, ile kleju nałożysz itp, jest to natomiast w granicach 5-10 g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 Red Sun o wymiarach 25x35mm: Innych nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 kurde, myślałem że są cięższe :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikemaniak Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 heh myślę że waga nie przekroczy 10 g:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cierpong Napisano 15 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2006 o czym wogole mowa przeciez te pol grama kleju i gram łatki nic nie zmieni. chyba ze pytasz z czystej ciekawosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 15 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2006 Jeśli ktoś uważa, że łatka waży za dużo, to może wymienić dętkę na nową Przeszkadza wam masa łatki czy może boicie się koło będzie źle wyważone (to był joke oczywiście) Pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzylo Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 A mi przeszkadzają ziarenka piasku powciskane w drobne szczeliny bieżnika opon! Ciekawe ile razem ważą, a to przecież masa rotacyjna! Co za strata ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 A mi przeszkadzają ziarenka piasku powciskane w drobne szczeliny bieżnika opon! Przerzuć się na szachy - problem prawdopodobnie zniknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamicki Napisano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2006 A właśnie. Są jacyś szachiści na forum? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 19 Maja 2011 Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 Niestety kolego ale muszę stwierdzić, że masz coś z głową!!!! Pamiętaj o powietrzu w kołach bo ono też waży !!! krzylo brawo za celną odpowiedz !!! Tak na koniec; nigdy nie łatam tylko wymieniam bo jest praktyczniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 19 Maja 2011 Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 Tak na koniec, temat zakończył sie prawie 5 lat temu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 19 Maja 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 (edytowane) Zobacz na nazwę działu i zastanów się nad swoim debilnym postem. Edytowane 19 Maja 2011 przez safian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 19 Maja 2011 Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 Data Chyba nie rozumiesz granicy żartu.Btw faktycznie wymienianie jest praktyczniejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Flash3M Napisano 19 Maja 2011 Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 1. Łatka powoduje, że w oponie jest mniej miejsca na powietrze, a więc od wagi łatki można by odjąć wagę powietrza, które wypełniłoby to miejsce 2. Kolega podał wagę łatki razem z folią, którą zazwyczaj się odrywa... więc ta waga jest zawyżona 3. Zdarza mi się użyć takie łatki, ale zazwyczaj używam 2-4 razy mniejszych... 4. Niech nawet 5 łatek z klejem waży 6 gramów... różnice między dętkami, pozornie takimi samymi, bywają większe... 5. Wymianana nowe dętki na kolejną z powodu jednej igiełki róży... cóż za: a) marnotrawstwo rozrzutność c) pedantyzm d) ryzyko (łatwiej mieć ze sobą 5 łatek niż 3 dętki) 6. Czy ktoś z was wycinał kiedyś klocki z opony, które uważał za zbędne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 21 Maja 2011 Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 Przeszkadza wam masa łatki czy może boicie się koło będzie źle wyważone (to był joke oczywiście) Pozdrower Śmiej się, śmiej... Ja czuję pod d*.* gule od łatek i bijące koło. A wcale nie jeżdzę na jakimś superlekkim czy superdrogim sprzęcie. Dlatego łatki wożę tylko awaryjnie a dętkę zawsze wymieniam jak mogę. Żeby nie było, mam z młodości pamiątkową dętkę-rekordzistkę, która ma naklejone 10 łatek . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ursusek Napisano 22 Maja 2011 Udostępnij Napisano 22 Maja 2011 Tak czytam ten post i nie tylko ten ale cały "Mania lekkości".Co niektórych trzeba rozpatrywać w kategoriach medycznych.Jak już się zaczyna ważyć łatki do dętek to już jest ostatnie stadium choroby psychicznej.Kupić rower tylko po to aby ciągle pomniejszać jego wagę to jest chore.Co chwilę wymieniać osprzęt na lżejszy bez względu na to czy się zużył czy też nie.Ważenie każdego elementu,pompowanie azotu do kół itd itd.Nie jeden z Was na rowerze który waży 8kg nie wjwchałby na porządną górkę,nie zrobiłby 100 km w jeden dzień,ale cóż,rower musi być lekki dla jakiejś chorej idei.Tak sie zastanawiam czy wy wogóle jeżdzicie na swoich rowerach ?,czy tylko jesteście wpatrzeni w wagę z wypiekami na twarzy ?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Minor Napisano 22 Maja 2011 Udostępnij Napisano 22 Maja 2011 A ja myślę że im po prostu zazdrościsz. Ja nie ukrywam że też zazdroszczę rekordzistą, ale raczej ich podziwiam, a nie obrażam. Jest wiele pasji, oni mają taka. Nie jest to dla nikogo szkodliwe, sprawia im radość, mają co robić w życiu, i nawet jak rozbierają rower raz w tygodniu do ważenia to jest to ich sprawa. Ale ty pewnie tego nie zrozumiesz bo jesteś z kategorii "takie pieniądze to lepiej wydać na impreze, ubrania, dom, samochód". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angeli Napisano 22 Maja 2011 Udostępnij Napisano 22 Maja 2011 pompowanie azotu do kół nie ma nic wspólnego z wagą!! Chodzi o to, że powietrze (jako mieszanina gazów) łatwiej uciekają z opony. 1. Opona- ciało stałe, jest porowate, przez mikro pory uciekają pojedyncze atomy powierza, przez co trzeba częściej pompować. 2. Azot ma inną charakterystykę rozszerzalności objętościowej od powietrza, (rozszerza się mniej) przez co w upały, nasłonecznieniu, nie ma takich dużych skoków ciśnienia. ( W Formule 1 stosuje się odpowiednią mieszankę powietrza /azot, co2, tlen, inne/ by opony miały lepsze właściwości. 3. Azot (techniczny) ma zawartość zanieczyszczeń (innych gazów) do 5%, AZOT specjalistyczny może mieć zawartość tlenu nawet do 5 PPM tlenu(part per milion - cząstek tlenu na milion cząstek gazu). Tak mała zawartość tlenu drastycznie zmniejsza utlenianie się gumy w oponie - wydłuża jej żywotność. ps. Temat jest z 2006 roku -> gratulacje za odświeżanie zapomnianych tematów Napisano 21 styczeń 2006 - 13:14 Jak w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ursusek Napisano 22 Maja 2011 Udostępnij Napisano 22 Maja 2011 A ja myślę że im po prostu zazdrościsz. Ja nie ukrywam że też zazdroszczę rekordzistą, ale raczej ich podziwiam, a nie obrażam. Jest wiele pasji, oni mają taka. Nie jest to dla nikogo szkodliwe, sprawia im radość, mają co robić w życiu, i nawet jak rozbierają rower raz w tygodniu do ważenia to jest to ich sprawa. Ale ty pewnie tego nie zrozumiesz bo jesteś z kategorii "takie pieniądze to lepiej wydać na impreze, ubrania, dom, samochód". Zazdrościć można pieniędzy,samochodu,kobiety ale nie choroby psychicznej .Są różne pasje,ale ważenie części rowerowych do nich na pewno nie należy .Rzeczywiście nie rozumiem tego i nigdy nie zrozumiem.Znam inne możliwości wydawania pieniędzy,nie koniecznie balangowanie ubrania czy dom.Zapomniałeś o jeden zasadniczej kwesti,rower służy do jeżdzenia a nie po to aby go ważyć i ciągle odchudzać.Nie było i nie jest moim zamysłem aby kogokolwiek obrażać,po prostu wyrażam swoją opinię,mam taki a nie inny pogląd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 22 Maja 2011 Udostępnij Napisano 22 Maja 2011 Ja nie wiem co wy macie z tym obrażaniem ursusek i nie tylko on napisał prawdę. Kilka dni temu wrzuciłem taką prześmiewczą satyrę do działu „mania lekkości” o „rowerach ze styropianu i plastiku” to towarzystwo siadło na mnie jak muchy nie powiem na co. Dopiero po jakimś czasie ktoś wziął mnie w obronę i załapał o co mi chodziło. Ja mogę wszystko zrozumieć!!! Ale warzenie łatek, szlifowanie lakieru a zwłaszcza nawierty w ramach to już jest ciężka choroba. Uzyskają 100g czyli tyle co 9-10 pustych puszek po piwie!!!!!!!! Musicie sobie zdawać sprawę z tego, że w dzisiejszych czasach nie tylko ludzie inteligentni korzystają z neta i naczyta się taki o rozwiercaniu ramy by uzyskać kilka gramów i jeśli potem wyjedzie w teren takim „ultralekkim” sprzętem to nieszczęście gotowe. Pal licho jak połamie siebie ale nie chciałbym się z takim mijać na szybkim zjeździe gdyby pękła mu rama!!!! Proszę się bawić w to swoje odchudzanie ale nie wmawiać ludziom a tym bardziej doświadczonym bikerom, że jest to wymóg konieczny do uprawiania zwłaszcza MTB. Większość dobrego sprzętu do MTB waży między 11 a 13 kilo z lekkimi odchyłami i wystarczy aby skutecznie jeździć po górach a nawet maratony. Ultralekki rower jest dobry na jazdę indywidualną na czas czy kolarstwo torowe gdzie często walczy się o tysięczne części sekund a nie ciężki górski i do tego błotnisty teren gzie trzeba kondycji i wytrzymałości. Ursusek kolego bardzo celne riposty i cieszy mnie to, że nie jestem odosobniony w tej kwestii jak próbowali mi wmówić co po niektórzy. BRAWO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 22 Maja 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Maja 2011 Kolego beskid jak się na czymś nie znasz to na początek zaczerpnij wiedzy, a potem dopiero wypisuj swoje filozoficzne przemyślenia. Doświadczony biker taki jak Ty powinien mieć wiedzę dotyczącą modyfikacji sprzętu. Fabryczne sprzęty są modyfikowane przez ludzi od dawien dawna i nadal będą. Robią to nie tylko amatorzy ale i zawodowcy w tym samym celu. Natomiast to, że od czasu do czasu pojawi się delikwent, który z ramy zrobi wiertarką sito to tego nie da się uniknąć. Mimo to nie pojmuje co Cie u diabła boli w tym temacie ? Po co ta cała krucjata ? Co chcesz osiągnąć tymi plastikowo - styropianowymi tekstami ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 22 Maja 2011 Udostępnij Napisano 22 Maja 2011 (edytowane) Wyjaśniłem już wcześniej, że nie mam nic do kwestii lekkiego roweru bo sam takim dysponuję!! Napisałem o tym, że wszystko potrafię zrozumieć a nawet zaakceptować, ale szlifowanie spawów oraz lakieru nie jest poważne!!! i powinniście takie pomysły tępić. A już do białej gorączki doprowadzają mnie zabawy z wiertarką i napisałem o ich konsekwencjach. Zrozumcie, że nie jestem przeciwnikiem lekkości tylko popadania w skrajną przesadę. I na czym sie niby nie znam, o jaką wiedzą chodzi??? bo się pewnie zaraz dowiem Lookas 46, że nie umiem jeżdzić na MTB Edytowane 22 Maja 2011 przez beskid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 22 Maja 2011 Udostępnij Napisano 22 Maja 2011 6. Czy ktoś z was wycinał kiedyś klocki z opony, które uważał za zbędne? Tak Potraktowałem w ten sposób Smart Sama. Po pozbawieniu go części bocznych klocków zaczął się dużo lepiej oczyszczać z błota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi