Skocz do zawartości

[Amortyzator] FOX TALAS F32 RL, skok 110/130/150


djdan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Interesuje mnie zakup roweru z amorkiem podanym w temacie. I mam odnośnie niego kilka pytań.

1)Czy jego twardość ustawia się za pomocą normalnej, powietrznej pompki jak w np. F120RL? Bo słyszałem, że w lewej goleni (tam gdzie w innych fox'ach pompuje się powietrze) znajduje się azot.

2)Czy jest problem z serwisowaniem? (Znów ten azot. Wyczytałem gdzieś na forum, że zamiast azotu można napompować zwykłe powietrze. Czy to prawda?)

3)Czy ogólnie dobrze pracuje?

 

Bardzo proszę o odpowiedź. Jeśli macie jakieś porady, to proszę pisać

 

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Talasa RL 2010

1. Pompuje normalną pompką ale charakterystyka (naprężenie powietrza) zmienia się delikatnie wraz ze zmianą skoku. Być może azot ma temu zapobiec.

2. Swojego jeszcze nie rozbierałem aczkolwiek prawa laga RL do serwisu prosta, jak z samym Talasem to jeszcze nie wiem.

3. Zmiana skoku dosyć przydatna przy zróżnicowanej jeździe czy terenie wokół. Aczkolwiek osobiście będę wracał do wersji F ale tym razem RLC bo trochę tej kompresji jeszcze brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może inżynierowie z Foxa to idealiści a dla nich każdy potwierdzony % się liczy. Bo faktem jest, że jednak czysty azot zachowuje stałe ciśnienie dłużej i bez względu na temperaturę zewnętrzną.

Czy użytkownik amora to wyczuje? Ciężko stwierdzić i można by tu długo dyskutować.

Jeśli potrzebna ci zmiana skoku to bierz śmiało Talasa jeśli za przystępną cenę jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dużej intensywności pracy amora na skutek tarcia wzrasta temperatura powietrza. A jako, że amory to konstrukcje zamknięte to przy wzroście temperatury wzrasta też ciśnienie. Efekt ten może powodować usztywnienie się amora . Dodatkowo może nastąpić spienienie się oleju (np przy otwartej kąpieli olejowej) co spowoduje zmniejszenie czułości amora .

Zastosowanie czystego azotu zamiast powietrza zmniejsza te efekty bo azot ma pod tym względem lepsze parametry fizyczne niż powietrze.

Poza tym ze względu na obecność pary wodnej w powietrzu parametry powietrza zmieniają się dużo szybciej w zależności od temperatury otoczenia (np zima/lato).

Przy niższych temperaturach w amorze nabitym powietrzem atmosferycznym może nastąpić wykroplenie pary wodnej ( tzw. temperatura punktu rosy) co nie poprawia parametrów pracy amora i grozi dodatkowo korozją.

Dlatego stosuje się azot w amorach samochodowych i motocyklowych.

Na ile jest to opłacalne w amorach rowerowych to już zależy od intensywności użytkowania roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...